Blog

Categorieën

YouTube toont nu Google Tekstadvertenties

Google Shopping advertenties op YouTube

16 mei 2019 Jacobien van Klinken

Je verwacht het niet! Google kondigt de komst van meer advertenties aan. Binnenkort kunnen Google Shopping advertenties weergegeven worden op YouTube en Google Discover. Belangrijke kanalen in het winkeltraject van potentiële klanten vandaag de dag.

Google Ads Search

Nieuw in Google Ads: Campagnes sorteren

9 mei 2019 Niels Rutgers

Vandaag is dé dag dat Google Ads campagnes sorteren in de linkerkolom beschikbaar maakt. Naast de mogelijkheid om in de linkerkolom van de Ads interface bepaalde typen campagnes (shopping-, zoek-, display-, videocampagnes) of campagnes met een specifieke status (ingeschakeld, onderbroken, verwijderd) te tonen, kan nu ook de volgorde van weergave worden bepaald. Wel zo handig als je bijvoorbeeld de campagnes met de meeste conversies bovenaan wilt zien.

Google Tag Manager voegt Trigger-groepen toe.

11 april 2019 Marieke Schulenburg

De Google Tag Manager heeft een nieuwe functionaliteit toegevoegd, trigger-groepen. Met trigger-groepen is het mogelijk om meerdere triggers te activeren voordat een tag wordt geactiveerd. Met deze update wordt het tracken van meer complexere tracking-issues makkelijker.

Bing Ads

Bing Ads voegt action extension toe

4 april 2019 Tim Kolvenbag

Microsoft heeft recent een vernieuwende extensie toegevoegd aan zijn zoekmachine advertentieplatform Bing Ads, de zgn action extension. Met behulp van deze vernieuwende extensie (niet afgekeken van Google) is het mogelijk een een call-to-action toe te voegen aan zoekadvertenties.

Hoe wij groeien zonder groeistrategie.

29 maart 2019 Lennart Moes

Van 0 naar 90 opdrachtgevers zonder acquisitie

Bij Rocket Digital zijn we misschien net een beetje anders. We doen het op een manier die bij ons past. Een focus op langere termijn met oog voor opdrachtgever én collega. Duurzame relaties in plaats van snelle groei.

We nemen je graag mee in onze manier van werken. Schaamteloze zelfpromotie? Zeker! We zijn geen borstkloppers, maar wel trots op het bedrijf Rocket Digital en onze manier van werken. Leuk om met je te delen :).

Facebook vervangt de relevantiescore voor 3 nieuwe statistieken

13 maart 2019 Marieke Schulenburg

Vanaf 30 april zal Facebook de relevantiescore vervangen voor 3 nieuwe statistieken. De relevantiescore is een cijfer tussen 1 en 10 die weergeeft hoe relevant desbetreffende advertentie is voor de doelgroep die wordt getarget. Facebook hoopt hiermee deze statistieken beter bruikbaar te maken. Benieuwd welke dat zijn? Lees er hieronder alles over.

Adwords scripts 2018

5 Google Ads scripts die je in 2019 gebruikt moet hebben

1 maart 2019 Tim Kolvenbag

Voor Google Ads is een gigantische hoeveelheid scripts beschikbaar. Hoewel die hoeveelheid scripts ervoor zorgt dat voor een aantal heel specifieke problemen een script de oplossing biedt, kan het ook zijn dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Zo kan je zomaar een van de onderstaande toppers, die voor vrijwel elk account meerwaarde kunnen bieden, missen. In dit blog behandelen we een vijftal bekende (en minder bekende) must use Ads scripts die zeker het proberen waard zijn.

Google Ads Search

Het einde van Gemiddelde Positie

28 februari 2019 Erik Dijkman

Een statistiek die al sinds het begin van Google Ads bestaat – de Gemiddelde Positie – gaat per september 2019 verdwijnen. Waarom de Gemiddelde Positie verdwijnt en wat de gevolgen hiervan zijn, lees je in dit blog.

Google vernieuwt de ‘Test My Site’-tool voor mobiele sitesnelheid

27 februari 2019 Marieke Schulenburg

Google heeft zijn mobiele sitesnelheid tool, die in 2016 werd gelanceerd, vernieuwd. Test My Site beoordeelt de mobiele websitesnelheid van elke website zonder dat je hiervoor de geautoriseerde eigenaar hoeft te zijn. Sinds kort geeft deze tool uitgebreidere informatie over de mobiele websitesnelheid en verbeterpunten.

Google Ads Search

Klikaandeel voor Google Search

21 februari 2019 Jacobien van Klinken

Google introduceert klikaandeel voor search campagnes! Vorige week is Google gestart met het uitrollen ervan voor Google Search. Je vindt de statistiek in Google Ads onder Concurrentiestatistieken.

YouTube toont nu Google Tekstadvertenties

Maximaliseren conversies nu beschikbaar voor YouTube

14 februari 2019 Tim Kolvenbag

De ‘maximaliseren van conversies’ biedstrategie is een bekende van de search en display campagnes. Met deze strategie probeert Google zoveel mogelijk conversies te genereren binnen het opgegeven budget. Deze biedstrategie kan een goede optie zijn wanneer je een vaststaand dag- of maandbudget hebt of te weinig conversievolume genereert voor een tROAS of tCPA biedstrategie. Iets om in het achterhoofd te houden bij het gebruik van de conversies maximaliseren biedstrategie is dat deze standaard geen rekening houdt met de kosten per conversie. Heb je dus een hoog dagbudget ingesteld, dan kan deze biedstrategie behoorlijk wat uit gaan geven.

Google+

Google+ stopt definitief

4 februari 2019 Jacobien van Klinken

Google+-gebruikers ontvingen gisteren een mailtje: Google+ wordt definitief uit de lucht gehaald. Vanaf vandaag kunnen er geen nieuwe accounts en/of pagina’s meer worden aangemaakt. Na 2 april 2019 bestaan persoonlijke Google+-accounts niet meer. De reden: het wordt weinig gebruikt. En omdat “het moeilijk is te zorgen dat Google+ een product blijft dat voldoet aan de verwachtingen van consumenten”, aldus Google.

YouTube toont nu Google Tekstadvertenties

Google tekstadvertenties nu ook zichtbaar in de YouTube zoekresultaten

1 februari 2019 Erik Dijkman

YouTube heeft aangekondigd tekstadvertenties van Google te gaan tonen in de zoekresultaten van YouTube. Na de introductie van Google Shopping Ads in 2015, locatie-extensies in 2017, toont YouTube in 2019 nu ook Google tekstadvertenties.

Google Search Console stopt definitief met een aantal oude features

30 januari 2019 Marieke Schulenburg

Het laatste jaar heeft het Google Search Console een heel aantal veranderingen doorgevoerd. Vorige week berichtten we al dat er een kleine uitbreiding heeft plaatsgevonden binnen de URL-inspectietool, vanaf deze week is het ook definitief dat een aantal oude features eind maart officieel zullen verdwijnen. Het belangrijkste speerpunt voor al deze veranderingen is het aanbrengen van focus, met als doel om het voor site-eigenaren makkelijker én overzichtelijker te maken om zich op de meest belangrijke taken te kunnen concentreren, aldus Google.

LinkedIn Ads

LinkedIn interesse targeting

24 januari 2019 Jacobien van Klinken

Over dat LinkedIn meer en meer een sociaal karakter krijgt zijn we het wel met elkaar eens. In het verlengde daarvan heeft het platform deze week een nieuwe targeting feature gelanceerd: interesse targeting. LinkedIn ads kunnen nu gebruikers targeten op basis van hun professionele interesses.

Google Ads

Nieuw script voor ad copy testing

21 januari 2019 Tim Kolvenbag

Het vergelijken van verschillende advertenties kan soms een hels karwei worden doordat ze zelden op dezelfde manier opgebouwd zijn. In kop 1 zal bijvoorbeeld vaak het keyword terugkomen, terwijl in kop 2 vaker de USP’s van de adverteerder of een call-to-action voorkomt. Nu heeft Frederick Vallaeys een nieuw script gepubliceerd die de mogelijkheid biedt om onderdelen van de advertenties met elkaar te vergelijken.

Search Console URL inspectie

Google Search Console update: URL-inspectietool

18 januari 2019 Erik Dijkman

Google Search Console heeft een kleine uitbreiding gedaan binnen de URL-inspectietool. De URL-inspectietool toont nu van een specifieke URL de http-responscode, geladen bronnen, JavaScript-uitvoer en een screenshot van de pagina zoals de Googlebot deze ziet. In dit blog zetten we de nieuwe functies voor je op een rij.

Google Ads

Dynamische beschrijving sitelink extensies steeds vaker getoond

16 januari 2019 Marieke Schulenburg

Heb jij ook handmatig sitelink extensies toegevoegd aan je Search Ads maar geen beschrijvingen ingevuld? Dan ben je niet de enige… Bij de introductie van sitelink beschrijvingen werden deze meestal alleen weergegeven op merk gerelateerde zoektermen. Als gevolg daarvan kozen veel adverteerders er voor om geen tijd te verspillen aan het toevoegen van sitelink beschrijvingen aan niet-merkgerelateerde campagnes. Toch is het wel verstandig om dit te gaan doen en hier is waarom…

volg ons op