Blog

Categorieën

Synoniemen

Update Google Search: Synoniemen worden óók getarget

6 september 2019 Niels Rutgers

Het werd eind juli 2019 aangekondigd en de afgelopen weken uitgerold. Google heeft een nieuwe functie doorgevoerd waardoor het volume stijgt (Katsjing!) én wat relevant is voor adverteerder, aldus Google. Zoekwoorden met de opties modifiers voor breed zoeken (BMM) en woordgroepen (Phrase) worden breder.

Waar Google in 2017 de exacte zoekwoorden had veranderd door de woordvolgorde te negeren, zijn nu twee andere matchtypes aan verandering toe. BBM en Phrase. Woorden met een gelijke betekenis, oftewel synoniemen, worden sinds afgelopen weken ook gekoppeld. Waarom? Wat zijn de verwachtingen? En wat moeten we in de gaten houden?

Mobile Gallery Ads

Google Gallery Ads: ben jij er klaar voor?

4 september 2019 Pieter Majoor

In mei van dit jaar kondigde Google een nieuwe advertentieformat aan: Gallery Ads.

De reguliere tekstadvertenties van Google bestaan enkel uit tekst. Met Gallery Ads is het mogelijk om een carrousel met afbeeldingen te tonen.

Op het moment van schrijven is deze nieuwe innovatie een gesloten bèta. Enkel adverteerders die uitgenodigd zijn om deel te nemen aan de bèta kunnen deze advertentieformat testen.

Seizoensgebonden aanpassingen header

Seizoensgebonden aanpassingen in biedstrategieën

30 augustus 2019 Tim Kolvenbag

De automatische biedstrategieën van Google zijn in een hoop gevallen een krachtige bid management tool. Er zijn echter situaties waarop de biedstrategieën maar moeilijk kunnen anticiperen.

Schiet je conversieratio bijvoorbeeld omhoog door een tijdelijke actie, of is er een andere omstandigheid welke voor een significante verandering van conversieratio zorgt? Een geautomatiseerde biedstrategie heeft dan eerst een tijdje nodig om het afwijkende patroon te herkennen en de biedingen hierop aan te passen.

Google biedt nu een oplossing voor deze uitdaging in de vorm van seizoensgebonden aanpassingen.

Facebook Ads

Update: opmaak Facebook advertenties op mobiele apparaten

27 augustus 2019 Marleen van der Molen - Harms

Vanaf 19 augustus 2019 heeft Facebook de opmaak van advertenties in het mobiele nieuwsoverzicht veranderd. Er zijn twee grote wijzigingen, waarmee Facebook claimt een betere ervaring te kunnen bieden voor mobiele bezoekers.

Google Shopping wijzigt UPI's beleid

Google Shopping wijzigt handhaving voor unieke product-ID’s

22 augustus 2019 Lennart Moes

Google wijzigt de handhaving voor UPI’s in Google Shopping. Voorkom dat jouw advertenties worden afgekeurd of minder goed worden uitgeserveerd. Zorg dat er vóór 30 september 2019 juiste GTIN’s, MPN’s en bijbehorende merken zijn ingesteld.

Lazy Loading op browser-niveau

19 augustus 2019 Julius Langenberg

Het mag geen geheim meer zijn dat de laadtijd van je website belangrijk is. Sitespeed is een ranking factor voor SEO én het wordt meegenomen in de berekening van de Google Ads kwaliteitsscore. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je je websitebezoekers een optimale ervaring biedt, en hiervoor is een snelle website cruciaal.

 

 

Google Ads Search

Nu beschikbaar in Google Ads: budgetten op maandbasis

8 augustus 2019 Marieke Schulenburg

Waar je voorheen je budgetten voor je Google Ads campagnes altijd op dagbasis in moest stellen is het sinds kort ook mogelijk je budgetten op maandbasis in te stellen. Met deze functie komt Google tegemoet aan adverteerders die toch vaker met een maandbudget dan met een dagbudget werken. De nieuwe functie geeft Google nog meer ruimte om het budget over de maand te verspreiden.

 

Google Shopping Showcase Ads

Google Shopping showcase advertenties in Nederland

30 juli 2019 Jacobien van Klinken

Met Google Shopping showcaseadvertenties kun je in plaats van een specifiek product een gehele productgroep uitlichten. Al enige tijd beschikbaar in sommige delen van Europa, zijn ze nu ook eindelijk gearriveerd in Nederland. Jeej! Meer weten? Lees dan gauw hieronder verder.

Bing Ads Shopping in Nederland

26 juli 2019 Tim Kolvenbag

Wellicht is het je al opgevallen dat ook Bing tegenwoordig Shopping resultaten laat zien. Sinds enkele weken is Microsoft namelijk bezig met een pilot voor shopping campagnes. Dit is vier jaar na introductie in de UK.

Wij hebben de Shopping campagnes reeds voor enkele klanten getest en zullen je in deze blog uitleggen hoe je de campagnes aanmaakt en hoe het functioneert.

Bing Ads shopping resultaten

Hanzehogeschool ready for launch!

10 juli 2019 Lennart Moes

Hanzehogeschool Groningen heeft Rocket Digital gekozen als online marketing partner.

En daar zijn we trots op!

Hanzehogeschool Groningen heeft vestigingen in Groningen, Assen, Leeuwarden en Amsterdam. Naast een divers cursusaanbod biedt de hogeschool tientallen bachelor- & masteropleidingen, zowel in voltijd als deeltijd. Het aanbod behelst een breed spectrum; er zijn opleidingen op het gebied van kunst, maatschappij, economie, gezondheid en techniek. Speciale aandacht is er voor energie, ondernemerschap en healthy ageing.

(tekst gaat door onder de afbeelding.)

Ausnutria ready for launch!

12 juni 2019 Pieter Majoor

Met trots verwelkomen wij Ausnutria aan boord bij Rocket Digital!

Ausnutria is een toonaangevende melkpoederproducent met vestigingen in Nederland, China, Rusland, het Midden-Oosten en Canada. De producten zijn kwalitatief zeer hoogwaardig. Het bedrijf is actief met de merken Kabrita en Neolac en groeit als kool. Afgelopen jaar steeg de omzet met 37,3% naar 683,7 miljoen euro (bron: Ausnutria).

YouTube toont nu Google Tekstadvertenties

Google Shopping advertenties op YouTube

16 mei 2019 Jacobien van Klinken

Je verwacht het niet! Google kondigt de komst van meer advertenties aan. Binnenkort kunnen Google Shopping advertenties weergegeven worden op YouTube en Google Discover. Belangrijke kanalen in het winkeltraject van potentiële klanten vandaag de dag.

Google Ads Search

Nieuw in Google Ads: Campagnes sorteren

9 mei 2019 Niels Rutgers

Vandaag is dé dag dat Google Ads campagnes sorteren in de linkerkolom beschikbaar maakt. Naast de mogelijkheid om in de linkerkolom van de Ads interface bepaalde typen campagnes (shopping-, zoek-, display-, videocampagnes) of campagnes met een specifieke status (ingeschakeld, onderbroken, verwijderd) te tonen, kan nu ook de volgorde van weergave worden bepaald. Wel zo handig als je bijvoorbeeld de campagnes met de meeste conversies bovenaan wilt zien.

Google Tag Manager voegt Trigger-groepen toe.

11 april 2019 Marieke Schulenburg

De Google Tag Manager heeft een nieuwe functionaliteit toegevoegd, trigger-groepen. Met trigger-groepen is het mogelijk om meerdere triggers te activeren voordat een tag wordt geactiveerd. Met deze update wordt het tracken van meer complexere tracking-issues makkelijker.

Bing Ads

Bing Ads voegt action extension toe

4 april 2019 Tim Kolvenbag

Microsoft heeft recent een vernieuwende extensie toegevoegd aan zijn zoekmachine advertentieplatform Bing Ads, de zgn action extension. Met behulp van deze vernieuwende extensie (niet afgekeken van Google) is het mogelijk een een call-to-action toe te voegen aan zoekadvertenties.

Hoe wij groeien zonder groeistrategie.

29 maart 2019 Lennart Moes

Van 0 naar 90 opdrachtgevers zonder acquisitie

Bij Rocket Digital zijn we misschien net een beetje anders. We doen het op een manier die bij ons past. Een focus op langere termijn met oog voor opdrachtgever én collega. Duurzame relaties in plaats van snelle groei.

We nemen je graag mee in onze manier van werken. Schaamteloze zelfpromotie? Zeker! We zijn geen borstkloppers, maar wel trots op het bedrijf Rocket Digital en onze manier van werken. Leuk om met je te delen :).

Facebook vervangt de relevantiescore voor 3 nieuwe statistieken

13 maart 2019 Marieke Schulenburg

Vanaf 30 april zal Facebook de relevantiescore vervangen voor 3 nieuwe statistieken. De relevantiescore is een cijfer tussen 1 en 10 die weergeeft hoe relevant desbetreffende advertentie is voor de doelgroep die wordt getarget. Facebook hoopt hiermee deze statistieken beter bruikbaar te maken. Benieuwd welke dat zijn? Lees er hieronder alles over.

Adwords scripts 2018

5 Google Ads scripts die je in 2019 gebruikt moet hebben

1 maart 2019 Tim Kolvenbag

Voor Google Ads is een gigantische hoeveelheid scripts beschikbaar. Hoewel die hoeveelheid scripts ervoor zorgt dat voor een aantal heel specifieke problemen een script de oplossing biedt, kan het ook zijn dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Zo kan je zomaar een van de onderstaande toppers, die voor vrijwel elk account meerwaarde kunnen bieden, missen. In dit blog behandelen we een vijftal bekende (en minder bekende) must use Ads scripts die zeker het proberen waard zijn.

volg ons op