Dit jaar zijn we opnieuw opgenomen in de Emerce100, een jaarlijkse uitgave met de 100 beste e-business bedrijven in Nederland.
Vanuit onze Groningse nuchterheid zijn we niet bezig met de “beste” en “snelst groeiende” lijstjes. We halen ons geluk en voldoening oprecht uit het verzetten van kwalitatief zeer goed werk met ambitieuze en betrokken opdrachtgevers en medewerkers. Op onze eigenwijze manier, zonder groeidoelstelling en targets. Wij focussen ons op tevreden opdrachtgevers en collega’s. Het resultaat is veel positieve reviews van opdrachtgevers en langdurige samenwerkingen. Hier zijn we trots op.
Met 3,2 miljoen Nederlandse gebruikers is Snapchat vooral onder jongeren en volwassenen tot 30 jaar een populair social media platform. De app werd 2011 gelanceerd en focuste zich aan het begin uitsluitend op het versturen van foto’s, korte video’s en berichten die direct na het openen verwijderd worden. Daarnaast was Snapchat de eerste app met een story functie waardoor je een foto of video kon posten die na 24 uur verdwijnt. Inmiddels beschikt de app ook over een Discover page, waarop nieuws en relevante content voor de gebruiker getoond wordt. Afgelopen jaar is het aantal Snapchat gebruikers met 23% flink gegroeid, daarom is het een interessant kanaal voor bedrijven om in aanraking te komen met jonge doelgroepen op zowel landelijk, als op lokaal niveau.
Bij Rocket Digital zetten we in op duurzame relaties met al onze opdrachtgevers, van groot tot klein. Letterlijk onze eerste opdrachtgever is Backstretcher. Nog iets eerder dan we onze KVK inschrijving rond hadden. Sinds de oprichting van Rocket Digital (destijds In2search) neemt Backstretcher een vaste plek in ons klantenportfolio in.
Fantastisch nieuws! Op donderdag 3 februari heeft Google Rocket Digital uitgeroepen tot Google Premier Partner 2022.
Eind 2021 heeft Google nieuwe vereisten aangekondigd voor haar partnerprogramma. Het partnerprogramma wordt stukken exclusiever; de top 3% bureaus in Nederland worden Premier Partner 2022.
We zijn ontzettend trots op het behalen van deze exclusieve partnerstatus. Een mooie erkenning vanuit Google voor de kwaliteit van onze campagnes en niveau van ons team.
Sinds kort is het mogelijk om lokaal te adverteren op Spotify, met een laag budget! Waar het voorheen echt een medium was voor grote, landelijke partijen, biedt Spotify nu nieuwe advertentiemogelijkheden aan. Zo kan je op Spotify al adverteren vanaf €250 per campagne. Met meer dan drie miljoen Spotify gebruikers in Nederland, is het voor veel bedrijven zeker een potentieel interessant kanaal om op te gaan adverteren.
In september dit jaar heeft TikTok een mijlpaal bereikt met 1 miljard actieve gebruikers wereldwijd. Dat is een toename van 45% ten opzichte van vorig jaar! We kunnen dus wel zeggen dat TikTok steeds populairder wordt. Met 836.000 Nederlanders die de app dagelijks gebruiken, is TikTok een zeer interessant kanaal om op te gaan adverteren.
De manier waarop zoekmachines als Google gebruikt worden door hun gebruikers verandert continu. Nog steeds is meer dan één op de tien zoekopdrachten uniek. Hierdoor blijft het ook noodzakelijk om Google Ads campagnes te blijven onderhouden. Denk hierbij aan het toevoegen en uitsluiten van nieuwe zoekwoorden en het optimaliseren van advertentievarianten.
Na 9 jaar Mediacentrale zijn we verhuisd naar een nieuw kantoor! Sinds maandag zijn we te vinden in het MyOffice gebouw aan het Winschoterdiep 50 in Groningen. Op slechts 850 meter van ons oude kantoor.
Afgelopen week heeft Google een aantal nieuwe updates doorgevoerd waardoor het voor e-commerce bedrijven makkelijker wordt om productpromoties op te laten vallen binnen Google shopping. Benieuwd naar deze updates? Lees dan snel verder!
Vorige week hebben we een blog geschreven over Google Web Stories. Hierin leggen we uit wat Web Stories zijn, waar je ze tegen kunt komen en waar je op moet letten bij het implementeren van de Stories. Maar hoe voeg je Web Stories toe aan je website? In deze blog leggen we het uit!
In het najaar van 2020 heeft Google een nieuwe bèta uitgerold; Web Stories. In grote lijnen zijn deze stories te vergelijken met de stories van social media platformen zoals Instagram. Een groot verschil is echter dat deze Web Stories de organische vindbaarheid van je website kunnen vergroten. Reden genoeg om eens wat meer onderzoek te doen naar deze functie van Google!
Zie jij af en toe ook een afbeelding verschijnen bij een search advertentie op Google? Dat zijn de nieuwe beeldextensies! Met deze extensie kun je relevante afbeeldingen tonen bij je search advertenties. Deze functie is eerst als bèta uitgerold voor een aantal accounts in Nederland, maar is inmiddels bij (bijna) alle accounts te gebruiken. Wil je meer weten over deze nieuwe functie? Lees dan onze blog.
In 2020 werd het al aangekondigd, en nu is Google eindelijk begonnen met het uitrollen ervan; de Google Page Experience update. Met deze update wordt de “page experience”, dus de ervaring op een specifieke pagina, een belangrijk onderdeel van het algoritme van Google. Hiermee zal dit van invloed zijn op de rankings van jouw pagina’s. Wat deze update precies is, en waar je op moet letten, lees je in dit blog!
Facebook is een populair platform onder adverteerders. Het platform heeft een hoop regels waar de gebruikers zich aan moeten houden.
Soms denk je je goed aan de regels te houden, maar worden je advertenties toch afgekeurd. Maar hoe kan het dat advertenties worden afgekeurd op Facebook?
Tot voorkort verwees Facebook altijd naar het advertentiebeleid en was het onduidelijk waarom de advertenties werden afgekeurd. Het was dan een kwestie van opnieuw de advertenties maken of aanpassen en hopen dat de advertenties dan wel goedgekeurd worden.
Maar er is een lichtpuntje!
Facebook heeft recent een update gegeven waarin ze meer zicht geven in hoe het beoordelingsproces verloopt. In deze blog lees je alles wat je hierover moet weten, hoe je afgekeurde advertenties kunt oplossen en wat de meest voorkomende redenen zijn voor een weigering.
Afgelopen donderdag was het zo ver: twee basisschoolleerlingen stonden een ochtend aan het roer van Rocket Digital! Om 9:00 uur stapten Lenn en Mischa als twee ‘echte’ bazen uit de Tesla van Lennart en niet veel later begonnen de jongens hun ochtend als de gloednieuwe directie van ons online marketing bureau.
Groot nieuws! Na negen jaar gaan we de Mediacentrale verlaten. Met gemengde gevoelens. Het is een geweldig gebouw om in te werken en de locatie is uitstekend. Toch is de tijd voor ons aangebroken om een stap te maken; een nieuwe omgeving, nieuwe energie!
Onder onze klanten, maar ook landelijk gezien, is Lightspeed een van de meest gebruikte e-commerce platformen. De conversies in Google Analytics worden met een simpel vinkje en het opgeven van de UA-code netjes doorgemeten. Wil je echter conversies doormeten voor je marketingplatforms dan zal je nog een paar extra stappen moeten zetten. In dit blog nemen we je mee in het instellen van de conversies voor de meest voorkomende kanalen.
Google Ads breidt de inzichten in de belangrijkste signalen uit. Het was al inzichtelijk bij de searchcampagnes met biedstrategie doel-CPA en aantal conversies maximaliseren. Vanaf nu heeft Google dit uitgebreid naar ook de biedstrategieën doel-ROAS en conversiewaarde maximaliseren. Maar wat zijn de belangrijkste signalen? In dit blog gaan we dit onderdeel van het rapport Biedstrategie bij langs.