Blog

Categorieën

Google Ads

De verbeterde standaardweergave wordt de nieuwe standaard

24 februari 2020 Arjan Klaassen

De advertentieweergave bepaalt op welke manier en met welke snelheid een dagbudget van een campagne gedurende de dag uitgegeven wordt. Voorheen was er de keuze tussen versneld en standaard, maar vanaf april 2020 zal hier een grote verandering in plaatsvinden.

Third party cookies

Update Google Chrome: impact op cookies en tracking

20 februari 2020 Pieter Majoor

Google Chrome is verreweg de meestgebruikte internetbrowser. De browser, welke in 2008 het levenslicht zag, kan vandaag de dag rekenen op een marktaandeel van maar liefst 64% wereldwijd.

Recent heeft Google een nieuwe versie van Chrome uitgebracht, Chrome 81. De nieuwe versie, welke in etappes uitgerold wordt, bevat een grote update ten aanzien van het cookiebeleid. In dit artikel hebben we de details en impact van deze update op een rij gezet.

Serviceproviders geschrapt door Google? Niet als je deze truc gebruikt!

Serviceproviders geschrapt? Niet als je deze truc gebruikt

17 februari 2020 Tim Kolvenbag

Als fervent volger van ons blog herinner je je wellicht de post van Erik uit 2016 nog. In dat blog werd uit de doeken gedaan hoe je met behulp van de serviceproviders dimensie inzichtelijk krijgt welke bedrijven je website bezoeken. In het kort werd met behulp van de serviceproviders een aangepast rapport gemaakt waarin alle consumentenproviders uitgesloten werden.

Helaas heeft Google op 4 februari de support voor de serviceprovider dimensie stopgezet. Waarom Google gestopt is met de support is nog onbekend. Gelukkig is het met omwegen nog altijd mogelijk om de bedrijven die je website bezoeken in Google Analytics zichtbaar te krijgen!

Amazon advertising

Adverteren op Amazon: Welke mogelijkheden zijn er?

10 februari 2020 Robin Damen

Vorige week kon je in ons blog al lezen hoe jij als verkoper kunt beginnen met het verkopen van producten op Amazon. Veel verkopers kiezen ervoor om hun producten te promoten via online advertenties om de verkoop ervan te stimuleren. Waar veel al ervaring hebben met o.a. Google Ads, is adverteren op Amazon voor de meesten nog onbekend. In dit blog helpen we jou als adverteerder een beter beeld te krijgen van adverteren op Amazon. We bespreken hierbij de 3 advertentietypen die je kunt gebruiken bij het adverteren via Amazon: sponsored products, sponsored brands en sponsored display.

Verkopen op Amazon

Verkopen op Amazon? Zo werkt het.

4 februari 2020 Erik Dijkman

Begin dit jaar kondigde Amazon aan dat ze de Nederlandse webshop gaan uitbreiden met nieuwe categorieën. Zowel kleine als grote Nederlandse bedrijven die hun producten willen verkopen via Amazon.nl, kunnen zich nu registreren als partner op services.amazon.nl. Heb je een eigen webshop en wil je gaan verkopen op Amazon? In dit artikel leggen we je uit hoe je kan starten.

Google rolt de eerste core update van 2020 uit

20 januari 2020 Julius Langenberg

Vrijwel elke dag rolt Google één of meerdere algoritme updates uit om de zoekresultaten te verbeteren. De meeste updates zijn relatief klein en vaak niet merkbaar. Eens in de zoveel maanden rolt Google een grote update uit, ook wel core update genoemd. De eerste core update van 2020 is op 13 januari vrijgegeven en is in de dagen erna uitgerold naar alle datacenters.

Adwords scripts 2018

5 Google Ads scripts die je in 2020 gebruikt moet hebben

17 januari 2020 Tim Kolvenbag

Voor Google Ads is een gigantische hoeveelheid scripts beschikbaar. Hoewel die hoeveelheid scripts ervoor zorgt dat voor een aantal heel specifieke problemen een script de oplossing biedt, kan het ook zijn dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Zo kan je zomaar een van de onderstaande toppers, die voor vrijwel elk account meerwaarde kunnen bieden, missen. In dit blog behandelen we een vijftal bekende (en minder bekende) must use Ads scripts die zeker het proberen waard zijn.

LinkedIn advertising update: vergelijkbare groepen

14 januari 2020 Marleen van der Molen - Harms

Voor alle adverteerders op LinkedIn, of bedrijven die dat tot nu toe nog niet zo interessant vonden, is er een interessante update geweest! Het was al een tijdje mogelijk via Google en Facebook, maar ook LinkedIn heeft deze feature nu uitgerold.

Gecombineerde doelgroepen

Nieuw! Gecombineerde doelgroepen in Google Ads

21 november 2019 Niels Rutgers

Niet aangekondigd, wél heel vet! Google heeft een nieuwe effectieve targetingoptie geïmplementeerd: gecombineerde doelgroepen. Google is goed bezig in 2019. Na de introductie van de in-market doelgroepen en de affiniteitsdoelgroepen, is het vanaf nu mogelijk om verschillende doelgroepen te combineren tot een specifiekere doelgroep. Waarvoor kunnen we dit gebruiken? Hoe werkt het? En vooral, wat is het nou precies? We geven je de antwoorden binnen drie minuten!

Google Merchant Center upgrades: Wereldwijde aanwezigheid tijdens de feestdagen.

15 november 2019 Robin Damen

Begin november heeft Google shopping-advertenties beschikbaar gemaakt in meer dan 50 nieuwe markten. Dit brengt het totale aantal beschikbare markten voor shopping-advertenties op 95, waardoor jij als adverteerder jouw wereldwijde aanwezigheid kunt uitbreiden, wat als geroepen komt nu de feestdagen naderen!

Nu beschikbaar in Google Ads: de Leadformulierextensie

31 oktober 2019 Marieke Schulenburg

Google heeft onlangs een bèta toegevoegd die het mogelijk maakt om leads te verzamelen vanuit een tekstadvertentie. Gebruikers kunnen rechtstreeks via de extensie een formulier invullen. Hoe dat precies werkt en wat je ermee kan lees je in dit blog!

Google Tag Manager Basics

Vernieuwd: Google Tag Manager – de Basics

19 oktober 2019 Marieke Schulenburg

Zie jij soms door de bomen het bos niet meer en kun je niet altijd even makkelijk de weg vinden in de Google Tag Manager?

Don’t worry, deze handleiding helpt je een heel eind op weg!

Mixed Content

Mixed content geblokt door Google

9 oktober 2019 Jacobien van Klinken

Opgepast! Google gaat mixed content aangeven als onveilig en blokkeren vanaf december 2019. En vanaf januari 2020 zal een pagina met mixed content zelfs in totaliteit worden geblokt door Google. Goed om te weten. Maar wat is mixed content nou precies? Hoe herken je het en wat kun je er tegen doen? Dat lees je in dit blog.

Google Ads

Haal meer uit de nieuwe aanbevelingen van Google Ads

2 oktober 2019 Arjan Klaassen

Met de aanbevelingen en optimalisatie scores brengt Google Ads overzichtelijk in kaart waar jouw campagnes geoptimaliseerd kunnen worden. Onlangs heeft Google een update uitgebracht wat de aanbevelingen een nieuwe stimulans geven. Hier vind je een overzicht van de drie updates.

Review rich snippet van Google

Review rich snippet verdwijnt voor bedrijven

24 september 2019 Erik Dijkman

Het is je misschien al opgevallen. De review rich snippet (→ de oranje sterren in Google) wordt de afgelopen dagen een stuk minder getoond in de zoekresultaten van Google. Dit heeft alles te maken met de update die Google vorige week heeft doorgevoerd.

Google Ads lanceert nieuwe opties binnen automatische biedstrategieën

20 september 2019 Robin Damen

Begin september 2019 kondigde Google aan dat Google Ads de automatische biedstrategieën gaat uitbreiden. Door het aanbieden van nieuwe opties binnen de automatische biedstrategieën wil Google online adverteerders meer mogelijkheden bieden om hun online campagnevoering naar wens in te richten.

Synoniemen

Update Google Search: Synoniemen worden óók getarget

6 september 2019 Niels Rutgers

Het werd eind juli 2019 aangekondigd en de afgelopen weken uitgerold. Google heeft een nieuwe functie doorgevoerd waardoor het volume stijgt (Katsjing!) én wat relevant is voor adverteerder, aldus Google. Zoekwoorden met de opties modifiers voor breed zoeken (BMM) en woordgroepen (Phrase) worden breder.

Waar Google in 2017 de exacte zoekwoorden had veranderd door de woordvolgorde te negeren, zijn nu twee andere matchtypes aan verandering toe. BBM en Phrase. Woorden met een gelijke betekenis, oftewel synoniemen, worden sinds afgelopen weken ook gekoppeld. Waarom? Wat zijn de verwachtingen? En wat moeten we in de gaten houden?

Mobile Gallery Ads

Google Gallery Ads: ben jij er klaar voor?

4 september 2019 Pieter Majoor

In mei van dit jaar kondigde Google een nieuwe advertentieformat aan: Gallery Ads.

De reguliere tekstadvertenties van Google bestaan enkel uit tekst. Met Gallery Ads is het mogelijk om een carrousel met afbeeldingen te tonen.

Op het moment van schrijven is deze nieuwe innovatie een gesloten bèta. Enkel adverteerders die uitgenodigd zijn om deel te nemen aan de bèta kunnen deze advertentieformat testen.

volg ons op