Blog

AVG-checklist

Google Analytics privacy-vriendelijk instellen: 6 stappen

13 april 2018 Jacobien van Klinken

Als organisatie word je er mee plat gegooid: de ePrivacy Verordening. Deze nieuwe cookiewet stelt dat cookies vanaf mei 2018 alleen zijn toegestaan, wanneer de bezoeker er bewust en vrijwillig toestemming voor heeft gegeven, óf de geplaatste cookies puur functioneel van aard zijn óf enkel dienen voor het bijhouden van webstatistieken. Deze laatste voorwaarde geldt niet perse voor een derde partij zoals Google. What?! Geen paniek, gelukkig kunnen we Google Analytics privacy-vriendelijk instellen. In dit blog lees je hoe!

Abiant kiest voor Rocket Digital

12 april 2018 Jacobien van Klinken

En daar zijn we trots op! Met maar liefst 11 vestigingen is Abiant Uitzendgroep een van de grootste uitzendorganisaties in Noord-Nederland. Dagelijks zijn er ruim 2000 uitzendmedewerkers namens Abiant aan de slag, in variërende regio’s, sectoren, en opleidingsniveaus. Abiant is een nuchtere partij, waarin waarden als persoonlijkheid en betrokkenheid centraal staan. Dat zijn waarden die passen bij Rocket Digital. De samenwerking is reeds gestart, de eerste stappen zijn gezet en we hebben er alle vertrouwen in dat we samen nog veel meer uit online marketing gaan halen!

 

AVG-checklist

AVG-checklist: jouw website in 7 stappen AVG-ready

30 maart 2018 Erik Dijkman

Het is bijna zover! Met deze AVG-checklist ben je op de goede weg om jouw website te laten voldoen aan de nieuwe regelgeving van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) of General Data Protection Regulation (GDPR). Deze nieuwe Europese privacy wetgeving is vanaf 25 mei 2018 van toepassing.

De AVG/GDPR heeft – zoals je waarschijnlijk al weet – betrekking op de gegevensverwerking van de gehele organisatie, zowel naar binnen als naar buiten toe. In dit artikel concentreren we ons op de gevolgen voor websites en bieden we je een AVG-checklist met zeven stappen waar je naar moet kijken om jouw website AVG-ready te maken.

Optimaliseren met Google Optimize

Google Optimize voor beginners

23 maart 2018 Tim Kolvenbag

Voor het uitvoeren van A/B tests zijn verschillende tools op de markt. Bekende tools zijn bijvoorbeeld VWO, Optimizely en sinds 2017 Google Optimize. In dit blog gaan we verder in op het gebruik van Google Optimize.

Het is je wellicht opgevallen dat websites zoals Booking.com of Coolblue continu in ontwikkeling zijn. Soms veranderen er kleine dingen, zoals een knopkleur, en soms grotere dingen zoals de aanduiding van een menuknop. Wanneer je op een van deze sites aan het browsen bent is de kans groot dat je in een zogenaamde A/B test terechtgekomen bent. Bij een A/B test worden twee of meer varianten van een pagina naast elkaar getest op een vooraf bepaalde hypothese. Door op basis van je resultaten steeds verder door te testen kan je ervoor zorgen dat je website zijn doel, zoals productverkopen of genereren van leads, steeds beter dient.

Rebranding Rocket Digital

Rebranding van je bedrijf: onze ervaring!

8 maart 2018 Pieter Majoor

Rebranding van je bedrijf? Wij hebben het in januari 2018 gedaan. Het was uitdagend, ontzettend leuk om te doen en kostbaar, zowel de investering in tijd als in geld. Het ruimt op, het zet je bedrijf op de kaart en je bent weer toekomstproof.

Het was een ontzettend gaaf traject. Na afloop hebben we vanuit allerlei hoeken vragen gekregen over onze “rebranding ervaring”. Reden om dit eens op papier te zetten!

Google PageSpeed Insights: de ultieme gids

PageSpeed Insights: verbeter je sitespeed met deze ultieme gids

27 februari 2018 Erik Dijkman

Wil je weten hoe je de laadtijd van jouw website verbetert? Dan ben je op de juiste plek.

In deze uitgebreide gids leer je alles over de punten waarop Google PageSpeed Insights je website beoordeelt. Daarnaast geven we je voor elk punt concrete actiepunten om je website sneller te maken. Laten we beginnen!

Leestijd: 25 minuten

Heb je nu geen tijd om het blog te lezen? Download dan gratis het E-book!

 

Voorbeeld 404 pagina

Een 404 pagina maken, hoe en waarom?

14 februari 2018 Marleen van der Molen - Harms

Een 404 error is de meest voorkomende foutmelding die gebruikers op het internet tegenkomen. De 404 error is een status code die aangeeft dat je op een pagina bent gekomen die niet bestaat, terwijl de server wel is gevonden. Er zijn meerdere redenen dat gebruikers deze foutmelding te zien krijgen. De belangrijkste redenen:

  • Er stond een verkeerde link op een andere pagina, waarop de bezoeker heeft geklikt;
  • Er is een typefout gemaakt in de URL;
  • De pagina is verwijderd of verplaatst.
Onveilige websites vanaf juli gelabeld in Google Chrome

Websites zonder https krijgen het “Onveilig” label

9 februari 2018 Tim Kolvenbag

Op de Google Security blog is een aankondiging verschenen over de duiding van onveilige websites. In de huidige situatie worden enkel pagina’s waarop om gegevens gevraagd wordt en niet zijn voorzien van een https verbinding gelabeld als onveilig. Denk hierbij aan contact- of inlogpagina’s. Vanaf Google Chrome versie 68, welke in juli zal verschijnen, zullen alle pagina’s die niet over https beschikken dit niet mis te verstane label krijgen.

Vandaag vieren we feest (blog 5 van 5)

12 januari 2018 Pieter Majoor

Het is zover, vandaag vieren we feest! Want vanaf vandaag heet in2search Rocket Digital.

Vrijdag 12 januari vieren we feest (blog 4 van 5)

11 januari 2018 Pieter Majoor

Maar niet omdat we weer fris en fruitig op de foto staan.

Begin 2018. Weer een jaartje ouder, wijzer en beter. Gestart met twee, inmiddels een team van 10 online marketing toppers. De mensen die bij in2search zijn “het goud” van ons bedrijf. We verkopen de kennis en ervaring die we de afgelopen jaren hebben opgebouwd en waar we dagelijks hard aan werken om die verder te verbeteren.

Vrijdag 12 januari vieren we feest (blog 3 van 5)

10 januari 2018 Pieter Majoor

Maar niet omdat we >20.000 koppen koffie hebben gedronken.

Aanstaande vrijdag hebben we iets te vieren! Het feit dat het filterkoffieapparaat van een paar tientjes reeds lang en breed is afgeschreven – en nog altijd loopt als een trein – is niet de reden. Lees verder onder de vouw.

Klanttevredenheidsonderzoek

Vrijdag 12 januari vieren we feest (blog 2 van 5)

9 januari 2018 Pieter Majoor

Maar niet omdat klanten ons beoordelen met een 8,4.

Uit het klanttevredenheidsonderzoek van afgelopen zomer is gebleken dat onze klanten blij zijn. Alle onderdelen binnen de samenwerking, van contactfrequentie tot kennisniveau, worden beoordeeld met een 8 of hoger. Daar zijn we natuurlijk erg blij mee, daar doen we het voor. Dag in dag uit zetten we ons hard in om onze klanten zo goed mogelijk te bedienen.

Vrijdag 12 januari vieren we feest! (blog 1 van 5)

8 januari 2018 Pieter Majoor

Maar niet omdat we gaan verhuizen.

Alhoewel, we gaan wel verhuizen, maar blijven in de prachtige Mediacentrale. Enige tijd geleden kregen we er lucht van dat Voys de Mediacentrale na ruim 10 jaar zal gaan verlaten (en je kunt ze vanaf 1 maart hier vinden). Een uitstekende timing; we zochten al enkele maanden naarstig naar een grotere ruimte. Want hoe efficiënt ook, 12 bureaus op 70 m2 is niet ideaal, zeker niet als 5 mensen de telefoon pakken of je buurman of buurvrouw snotverkouden is.

europese-cookiewet-eprivacy-verordening-1

Wat verandert er door de nieuwe Europese cookiewet in 2018?

1 november 2017 Erik Dijkman

Vanaf 25 mei 2018 gaan we hoogstwaarschijnlijk afscheid nemen van de huidige Nederlandse cookiewet. Deze gaat plaatsmaken voor de nieuwe Europese cookiewet, namelijk de ePrivacy Verordening. Een van de mogelijke gevolgen van deze nieuwe cookiewet is dat Google Analytics cookies niet mogen worden geplaatst zonder dat de internetgebruiker hier toestemming voor heeft gegeven.

Benieuwd wat er gaat veranderen op het gebied van cookies? In deze blogpost zetten we de grootste gevolgen van de Europese cookiewet uiteen.

Update 30 maart 2018:
De ePrivacy Verordening zal naar alle waarschijnlijkheid pas in 2019 in werking treden. Tijdens een hoorzitting voor deskundigen hebben Duitse regeringsfunctionarissen laten weten dat het wetgevingsproces niet voor de zomer (of zelf de herfst) van 2018 wordt afgerond. Aangezien deze Europese wetgeving een overgangsfase van tenminste twaalf maanden kent, is de verwachting dat de verordening niet voor 2019 van kracht wordt.

Concurrentie

Vergelijkingssites in de Google Shopping resultaten

28 september 2017 Tim Kolvenbag

Enkele maanden geleden kwam het nieuws naar buiten dat Google door de EU beboet zou worden wegens misbruik van hun monopoliepositie. Google zou met de eigen Shopping dienst een oneerlijke concurrent zijn voor prijsvergelijkers zoals Beslist en Vergelijk. Naast het betalen van de boete moest Google zijn dienst zo aanpassen dat er geen sprake meer zou zijn van oneerlijke concurrentie.

Klanttevredenheidsonderzoek

Rocket Digital Klanttevredenheid

14 juli 2017 Bobby Postmus

Afgelopen 20 weken heb ik voor mijn studie Commerciële Economie aan de Hanze Hogeschool te Groningen stage gelopen bij Rocket Digital. Mijn stage bestond uit twee onderdelen: meewerken aan hele toffe klanten en het uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek. In dit blog deel ik graag de uitkomsten en bevindingen van het klanttevredenheidsonderzoek.

Blog Scroll Tracking

Meet het scrollgedrag van je bezoekers in Google Analytics

30 juni 2017 Erik Dijkman

Het leven van een blogger is een stuk leuker als hij weet dat zijn blogs gelezen worden. Met de basis configuratie van Google Analytics kan je niet zien of mensen je blog volledig hebben gelezen. Hier gaan we verandering in brengen door het scrollgedrag van je bezoekers te meten.

google_marketing_next_2017

Google Marketing Next 2017: alle innovaties op een rij

30 mei 2017 Erik Dijkman

Vorige week hostte Google haar jaarlijkse conferentie, genaamd Google Marketing Next. Het evenement wordt gekenmerkt door de aankondiging van grote en kleine innovaties binnen Ads, Analytics en DoubleClick. In dit artikel een update!