Blog

Categorieën

smart-bidding-en-broad-matching

Smart Bidding: meer groei via Broad Matching?

17 november 2020 Robin Damen

Het gebruik van slimme bied strategieën, zogenaamde smart bidding, wordt door veel adverteerders onder ons veelvuldig toegepast. Het effectief gebruik kunnen maken van het algoritme van Google klinkt als muziek in de oren: wie weet nou immers meer dan Google zelf? Om de voordelen van smart bidding nog verder te bevorderen gaat Google ons verder helpen met het geven van nieuwe suggesties: broad matching van zoekwoorden binnen smart bidding.

Google Ads data naar Spreadsheets

Google Ads-data importeren naar Spreadsheets

9 november 2020 Niels Rutgers

Vaak deden we het met een omweg, vaak kostte het meer moeite dan nodig. Google heeft naar ons geluisterd. Ze hebben een nieuwe add-on gelanceerd voor Google Spreadsheet waarmee gemakkelijk data uit Google Ads geïmporteerd kan worden.

Google-for-jobs

Google Ads Update: de prestatieplanner is nu ook te gebruiken voor Google Shopping

13 oktober 2020 Arjan Klaassen

De prestatieplanner is een handige en gratis tool van Google. Iedereen met een Google Ads account kan de tool gebruiken. Met de tool kan je eenvoudig plannen voor toekomstige advertentie uitgaven maken. Hierbij kan je van vooraf zien hoe de wijzigingen in het budget van invloed kunnen zijn op de belangrijkste statistieken binnen de campagne.

Drie 5-jarige jubilea bij Rocket Digital!

5 oktober 2020 Pieter Majoor

Ontzettend trots zijn we op de drie jubilea die we dit jaar mogen vieren!

Julius, Tim en Erik zijn in 2015 bij Rocket Digital begonnen. Bedankt voor alle mooie jaren en op naar de komende 5 jaar!

Impact COVID-19 op Rocket Digital

29 september 2020 Pieter Majoor

Zondagavond 15 maart. Enkele minuten na de persconferentie van Mark Rutte en consorten dringt het besef door dat alle maatregelen een enorme impact zullen hebben op de bedrijfsvoering van onze opdrachtgevers. En daarmee in potentie ook op ons.

Sommige bedrijven binnen onze klantenportefeuille worden direct geraakt, zoals sportclubs en reisorganisaties. Andere bedrijven indirect door de forse impact van alle maatregelen op de gehele economie.

In dit blog een verslag van de impact van het Coronavirus op ons, onze opdrachtgevers en de kansen die wij zien. Want die zijn er zeker.

Stappenplan: verkopen via marketplaces

7 september 2020 Marleen van der Molen

Het landschap van de online retail verandert. En snel ook. Niet dat dit ooit stil heeft gestaan, dus als eigenaar van een webshop weet je waarschijnlijk niet beter. De coronacrisis heeft je webshop misschien ook wel beïnvloed, ten goede of juist niet. Ben je op zoek naar nieuwe kanalen die je kunt ontsluiten om je bereik te vergroten, dan zijn er meer giganten dan Google die je daarbij kunnen helpen. Denk aan marketplaces.

google-for-jobs

Google for Jobs: officieel gelanceerd in Nederland!

28 augustus 2020 Robin Damen

In 2017 kon men in de Verenigde Staten al beschikken over de vacaturetool Google for Jobs, maar sinds enkele dagen beschikken wij in Nederland nu ook over deze vacaturetool! Binnen Google for Jobs staan honderdduizenden vacatures van de lokale markt die eenvoudig te vinden zijn in de zoekresultaten. Naast het feit dat het hierdoor eenvoudiger wordt om vacatures te vinden, biedt dit tegelijkertijd een enorme kans om als adverteerder het vacaturebereik te vergroten. Om jou als adverteerder op weg te helpen met Google for Jobs leggen wij in deze blog uit wat Google for Jobs precies is én hoe je hiermee aan de slag kunt!

Content

Gesloten bèta: Search Console Insights

20 augustus 2020 Niels Rutgers

Contentmarketeers opgelet! Er circuleren honderden programma’s en tools rond die je vertellen hoe je je content kunt optimaliseren. Maar vertellen ze allemaal hetzelfde? Gebruiken ze allemaal gelijke data? Wij weten het ook niet. Wat we wel weten, is dat Google bezig is met iets nieuws. Search Console Insights is momenteel een gesloten bèta en richt zich op inzicht in de prestaties van content. Onze glazen bol is stuk, maar we verwachten er veel van!

Nieuwe functie op Pinterest: Shopping

5 augustus 2020 Nicole Biesma

Pinterest maakt een enorme groei door. Vorig jaar is het aantal actieve gebruikers met 26% gestegen naar 335 miljoen. 83% van deze gebruikers heeft wel eens een aankoop gedaan nadat ze iets op Pinterest gezien hebben.  Om deze verkoop nog meer te stimuleren heeft Pinterest een nieuwe functie toegevoegd: Shopping. Deze functie was al eerder beschikbaar in Amerika, maar is nu ook in Nederland te gebruiken. Wat kun je precies met deze nieuwe functie en hoe werkt het? Wij leggen het je uit!

Nieuwe Slimme Shopping opties; boost je sales!

28 juli 2020 Arjan Klaassen

Nadat wij eerder deze maand een bericht geplaatst hebben over een update van de Responsive Search Ads, zijn deze week de Slimme Shopping Campagnes aan de beurt. Google heeft recent een nieuwe en interessante functie toegevoegd aan de Slimme Shopping campagnes. Lees hier welke.

locatie gebruiker herkennen Google Ads

Nieuwe functies responsive search ads

22 juli 2020 Tim Kolvenbag

Eind 2018 schreven we al over de destijds nieuwe responsive search ads in Google Ads. Een van de minpunten aan dat advertentietype was dat je geen gebruik kon maken van dynamische advertentie elementen, althans verder dan de keyword insert ging het niet. Recent heeft Google de responsive search ads een update gegeven die wel meer mogelijkheden toevoegt, namelijk locatie invoegen en aftellen.

Google Shoping

Gratis productvermeldingen van Google Shopping verder uitgebreid

30 juni 2020 Erik Dijkman

In navolging op de grote aankondiging van Google om gratis productvermeldingen uit te rollen in de Google Shopping-tab, gaat Google gratis productvermeldingen verder uitrollen naar de zoekresultaten.

LinkedIn Advertising bedrijfstargeting

LinkedIn Stories

17 juni 2020 Nicole Biesma

Stories zie je overal op Social media voorbij komen, zoals op Instagram, Facebook, Snapchat en Whatsapp. Sinds kort vind je deze Stories ook in Nederland op LinkedIn. Nederland is het eerste Europese land waarin deze functie getest wordt. Maar hoe werken deze Stories en wat kun je hier nou precies mee? En zijn deze Stories een zinvolle toevoeging op LinkedIn?

Content creëren ten tijde van COVID-19

4 juni 2020 Nicole Biesma

De afgelopen weken hebben veel bedrijven zich afgevraagd hoe en of ze überhaupt hun bedrijf moeten promoten ten tijde van de crisis. Het is logisch dat veel bedrijven zich dit afvragen, maar het korte antwoord op deze vraag is; ja natuurlijk moet je nog steeds je bedrijf promoten.

Wanneer je nu zou stoppen met je marketingactiviteiten heb je een veel zwakkere positie ten opzichte van je concurrenten zodra deze crisis voorbij is. Het is nu niet de juiste tijd om te stoppen met je marketingactiviteiten, je zou alleen meer doordacht en strategisch moeten nadenken over je uitingen. Een aantal bedrijven kan momenteel geen diensten aanbieden en/of producten verkopen, dus welke content creëer je dan?

 

LinkedIn Advertising bedrijfstargeting

LinkedIn breidt bedrijfsgerelateerde targeting uit

3 juni 2020 Jacobien van Klinken

LinkedIn Advertising is misschien wel het best ontwikkelde platform voor B2B-marketing. Bovendien is het platform de laatste tijd behoorlijk in ontwikkeling. Zo hebben ze begin dit jaar lookalike doelgroepen uitgerold en is het sinds vorig jaar mogelijk om op interesses te targeten. En nu wordt het zakelijke targeting-arsenaal wederom uitgebreid. Dit keer met bedrijfsgerelateerde kenmerken: bedrijfscategorie en personeelsgroei van het bedrijf. Of dit interessant is voor jou(w LinkedIn campagnes) lees je in dit blog!

Google breidt klantenmatch uit naar het Google Display Netwerk

29 mei 2020 Marieke Schulenburg

In 2015 introduceerde Google klantenmatch. Deze nieuwe functionaliteit werd voor het eerst geïntroduceerd voor zoekcampagnes, videocampagnes en Gmail-campagnes. In 2016 werd dit uitgebreid naar het Google Shopping netwerk. Na bijna 5 jaar is het sinds deze week dan ook eindelijk mogelijk om klantenmatch te gebruiken in het Google Display netwerk. Binnen het Google Display netwerk is het mogelijk om bestaande klantenmatch doelgroepen te gebruiken of nieuwe doelgroepen te maken om advertenties te targeten op zoeken, weergeven, ontdekken, Gmail en YouTube!

Ja Nee antwoord Bing

Nieuw in Bing: Ja / Nee antwoorden

22 mei 2020 Niels Rutgers

Bing is dan wel de kleinere variant van Google, toch loopt het op sommige punten voor. Zo heeft Bing afgelopen dinsdag een update doorgevoerd in de zoekmachine. Voorheen kon je een vraag invoeren in de zoekmachine en vaak rolde er dan een uitgebreid antwoord uit. Nu geeft Bing een samenvatting van alle beschikbare antwoorden; Ja of Nee.

 

Nieuw in Google Ads: voeg een websitelink toe aan een beladvertentie

11 mei 2020 Arjan Klaassen

Onlangs heeft Google Ads een kleine update binnen de alleen-bellen advertenties uitgerold. Alleen-bellen advertenties zijn advertenties die alleen worden weergegeven op apparaten waar direct gebeld mee kan worden.

Een dergelijke advertentie is bedoeld om zoekers direct telefonisch contact met jouw bedrijf op te laten nemen. Erg interessant als je wil sturen op telefonisch verkeer voor een snelle conversie of persoonlijke contact met een potentiële klant. Deze advertenties genereren tot voorkort geen verkeer naar de website.

volg ons op