Blog

Categorieën

google ads

Enhanced Conversions van Google Ads: Dit moet je weten.

29 november 2022 Marleen van der Molen

Enhanced Conversions is een tijdje geleden uitgerold binnen Google Ads. Wellicht heb je dit voorbij zien komen in het tabblad Aanbevelingen en ben je nu op zoek gegaan wat je hier toch mee moet. Well, look no further! We vertellen je er graag meer over.

Performance Max versus Shopping: best practices

4 november 2022 Whitney Raskeyn

Ga je wel of niet aan de slag met het implementeren van Performance Max campagnes? Dat is een vraag die veel marketeers de afgelopen maanden heeft bezig gehouden. Begin 2021 werden de plannen aangekondigd om van Smart Shopping campagnes af te stappen en over te schakelen naar het nieuwe campagne type Performance Max.

Dit roept een aantal vragen op als “Wat zijn de verschillen tussen Smart Shopping en Performance Max campagnes?” en “Is het voor mij aantrekkelijk om over te stappen naar Performance Max?” In deze blog delen wij als online marketing bureau onze ervaringen met Performance Max tot dusver.

Google

Offline conversies meten in Google Ads met een GCLID

21 oktober 2022 Nynke Pauzenga

Voor sommige bedrijven kunnen offline conversies een grote rol spelen. Denk hierbij aan bedrijven die maatwerk projecten opleveren. Dit zijn doorgaans projecten waarbij de prijs ook op maat gemaakt wordt. Hierbij kan er geen standaard orderwaarde meegestuurd worden naar Google Ads. Om de orderwaarde van deze conversies toch mee te nemen in Google Ads kun je gebruik maken van het importeren van offline conversies. Wil je weten of dit interessant kan zijn voor jouw account en hoe je dit kunt toepassen? Je leest het in deze blog.

YouTube Advertenties

Videoadvertenties op YouTube

6 oktober 2022 Jamie Jankowsky

Sinds zijn oprichting in 2005 is YouTube uitgegroeid tot het grootste en bekendste videoplatform ter wereld. In deze blog leggen we je uit welke advertentietypes er op YouTube zijn en hoe je je doelgroep het beste kan bereiken.

Werken met datalayers in Google Tag Manager

19 september 2022 Tim Kolvenbag

Soms moeten er gegevens gedeeld worden tussen de website en de Google Tag Manager. Bijvoorbeeld transactiegegevens of de bekeken producten. Om dat mogelijk te maken kunnen dataLayers geplaatst worden.

Cheers Emerce100

Emerce100 editie 2022

28 april 2022 Lennart Moes

Dit jaar zijn we opnieuw opgenomen in de Emerce100, een jaarlijkse uitgave met de 100 beste e-business bedrijven in Nederland.

Vanuit onze Groningse nuchterheid zijn we niet bezig met de “beste” en “snelst groeiende” lijstjes. We halen ons geluk en voldoening oprecht uit het verzetten van kwalitatief zeer goed werk met ambitieuze en betrokken opdrachtgevers en medewerkers. Op onze eigenwijze manier, zonder groeidoelstelling en targets. Wij focussen ons op tevreden opdrachtgevers en collega’s. Het resultaat is veel positieve reviews van opdrachtgevers en langdurige samenwerkingen. Hier zijn we trots op.

Snapchat advertenties

Adverteren op Snapchat

30 maart 2022 Robin Damen

Met 3,2 miljoen Nederlandse gebruikers is Snapchat vooral onder jongeren en volwassenen tot 30 jaar een populair social media platform. De app werd 2011 gelanceerd en focuste zich aan het begin uitsluitend op het versturen van foto’s, korte video’s en berichten die direct na het openen verwijderd worden. Daarnaast was Snapchat de eerste app met een story functie waardoor je een foto of video kon posten die na 24 uur verdwijnt. Inmiddels beschikt de app ook over een Discover page, waarop nieuws en relevante content voor de gebruiker getoond wordt. Afgelopen jaar is het aantal Snapchat gebruikers met 23% flink gegroeid, daarom is het een interessant kanaal voor bedrijven om in aanraking te komen met jonge doelgroepen op zowel landelijk, als op lokaal niveau.

BS

10 jaar lang opdrachtgever van Rocket Digital: een jubileum.

28 maart 2022 Arjan Klaassen

Bij Rocket Digital zetten we in op duurzame relaties met al onze opdrachtgevers, van groot tot klein. Letterlijk onze eerste opdrachtgever is Backstretcher. Nog iets eerder dan we onze KVK inschrijving rond hadden. Sinds de oprichting van Rocket Digital (destijds In2search) neemt Backstretcher een vaste plek in ons klantenportfolio in.

Rocket Digital is Google Premier Partner 2022

3 februari 2022 Pieter Majoor

Fantastisch nieuws! Op donderdag 3 februari heeft Google Rocket Digital uitgeroepen tot Google Premier Partner 2022.

Eind 2021 heeft Google nieuwe vereisten aangekondigd voor haar partnerprogramma. Het partnerprogramma wordt stukken exclusiever; de top 3% bureaus in Nederland worden Premier Partner 2022.

We zijn ontzettend trots op het behalen van deze exclusieve partnerstatus. Een mooie erkenning vanuit Google voor de kwaliteit van onze campagnes en niveau van ons team.

Spotify advertising: een unieke vorm van adverteren!

1 december 2021 Nicole Biesma

Sinds kort is het mogelijk om lokaal te adverteren op Spotify, met een laag budget! Waar het voorheen echt een medium was voor grote, landelijke partijen, biedt Spotify nu nieuwe advertentiemogelijkheden aan. Zo kan je op Spotify al adverteren vanaf €250 per campagne. Met meer dan drie miljoen Spotify gebruikers in Nederland, is het voor veel bedrijven zeker een potentieel interessant kanaal om op te gaan adverteren. 

Alles wat je wilt weten over adverteren op TikTok

17 november 2021 Nicole Biesma

In september dit jaar heeft TikTok een mijlpaal bereikt met 1 miljard actieve gebruikers wereldwijd. Dat is een toename van 45% ten opzichte van vorig jaar! We kunnen dus wel zeggen dat TikTok steeds populairder wordt. Met 836.000 Nederlanders die de app dagelijks gebruiken, is TikTok een zeer interessant kanaal om op te gaan adverteren.

Let op! De uitgebreide tekstadvertenties (ETA’s) gaan verdwijnen!

21 oktober 2021 Arjan Klaassen

De manier waarop zoekmachines als Google gebruikt worden door hun gebruikers verandert continu. Nog steeds is meer dan één op de tien zoekopdrachten uniek. Hierdoor blijft het ook noodzakelijk om Google Ads campagnes te blijven onderhouden. Denk hierbij aan het toevoegen en uitsluiten van nieuwe zoekwoorden en het optimaliseren van advertentievarianten.

Rocket Digital is verhuisd!

10 september 2021 Pieter Majoor

Na 9 jaar Mediacentrale zijn we verhuisd naar een nieuw kantoor! Sinds maandag zijn we te vinden in het MyOffice gebouw aan het Winschoterdiep 50 in Groningen. Op slechts 850 meter van ons oude kantoor.

Nieuwe updates voor productpromoties in Google shopping

22 juli 2021 Whitney Raskeyn

Afgelopen week heeft Google een aantal nieuwe updates doorgevoerd waardoor het voor e-commerce bedrijven makkelijker wordt om productpromoties op te laten vallen binnen Google shopping. Benieuwd naar deze updates? Lees dan snel verder!

Hoe creëer je Web Stories in Google?

19 juli 2021 Nynke Pauzenga

Vorige week hebben we een blog geschreven over Google Web Stories. Hierin leggen we uit wat Web Stories zijn, waar je ze tegen kunt komen en waar je op moet letten bij het implementeren van de Stories. Maar hoe voeg je Web Stories toe aan je website? In deze blog leggen we het uit!

De mogelijkheden van de Web Stories van Google

9 juli 2021 Nynke Pauzenga

In het najaar van 2020 heeft Google een nieuwe bèta uitgerold; Web Stories. In grote lijnen zijn deze stories te vergelijken met de stories van social media platformen zoals Instagram. Een groot verschil is echter dat deze Web Stories de organische vindbaarheid van je website kunnen vergroten. Reden genoeg om eens wat meer onderzoek te doen naar deze functie van Google!

Google Ads keyword matching

Nieuwe functie in Google Ads: Beeldextensies

2 juli 2021 Nicole Biesma

Zie jij af en toe ook een afbeelding verschijnen bij een search advertentie op Google? Dat zijn de nieuwe beeldextensies! Met deze extensie kun je relevante afbeeldingen tonen bij je search advertenties. Deze functie is eerst als bèta uitgerold voor een aantal accounts in Nederland, maar is inmiddels bij (bijna) alle accounts te gebruiken. Wil je meer weten over deze nieuwe functie? Lees dan onze blog.

google page experience

Google Page Experience update uitgerold!

21 juni 2021 Robin Damen

In 2020 werd het al aangekondigd, en nu is Google eindelijk begonnen met het uitrollen ervan; de Google Page Experience update. Met deze update wordt de “page experience”, dus de ervaring op een specifieke pagina, een belangrijk onderdeel van het algoritme van Google. Hiermee zal dit van invloed zijn op de rankings van jouw pagina’s. Wat deze update precies is, en waar je op moet letten, lees je in dit blog!

volg ons op