Blog

Voorbeeld 404 pagina

Een 404 pagina maken, hoe en waarom?

14 februari 2018 Marleen van der Molen - Harms

Een 404 error is de meest voorkomende foutmelding die gebruikers op het internet tegenkomen. De 404 error is een status code die aangeeft dat je op een pagina bent gekomen die niet bestaat, terwijl de server wel is gevonden. Er zijn meerdere redenen dat gebruikers deze foutmelding te zien krijgen. De belangrijkste redenen:

  • Er stond een verkeerde link op een andere pagina, waarop de bezoeker heeft geklikt;
  • Er is een typefout gemaakt in de URL;
  • De pagina is verwijderd of verplaatst.
Onveilige websites vanaf juli gelabeld in Google Chrome

Websites zonder https krijgen het “Onveilig” label

9 februari 2018 Tim Kolvenbag

Op de Google Security blog is een aankondiging verschenen over de duiding van onveilige websites. In de huidige situatie worden enkel pagina’s waarop om gegevens gevraagd wordt en niet zijn voorzien van een https verbinding gelabeld als onveilig. Denk hierbij aan contact- of inlogpagina’s. Vanaf Google Chrome versie 68, welke in juli zal verschijnen, zullen alle pagina’s die niet over https beschikken dit niet mis te verstane label krijgen.

Vandaag vieren we feest (blog 5 van 5)

12 januari 2018 Pieter Majoor

Het is zover, vandaag vieren we feest! Want vanaf vandaag heet in2search Rocket Digital.

Vrijdag 12 januari vieren we feest (blog 4 van 5)

11 januari 2018 Pieter Majoor

Maar niet omdat we weer fris en fruitig op de foto staan.

Begin 2018. Weer een jaartje ouder, wijzer en beter. Gestart met twee, inmiddels een team van 10 online marketing toppers. De mensen die bij in2search zijn “het goud” van ons bedrijf. We verkopen de kennis en ervaring die we de afgelopen jaren hebben opgebouwd en waar we dagelijks hard aan werken om die verder te verbeteren.

Vrijdag 12 januari vieren we feest (blog 3 van 5)

10 januari 2018 Pieter Majoor

Maar niet omdat we >20.000 koppen koffie hebben gedronken.

Aanstaande vrijdag hebben we iets te vieren! Het feit dat het filterkoffieapparaat van een paar tientjes reeds lang en breed is afgeschreven – en nog altijd loopt als een trein – is niet de reden. Lees verder onder de vouw.

Klanttevredenheidsonderzoek

Vrijdag 12 januari vieren we feest (blog 2 van 5)

9 januari 2018 Pieter Majoor

Maar niet omdat klanten ons beoordelen met een 8,4.

Uit het klanttevredenheidsonderzoek van afgelopen zomer is gebleken dat onze klanten blij zijn. Alle onderdelen binnen de samenwerking, van contactfrequentie tot kennisniveau, worden beoordeeld met een 8 of hoger. Daar zijn we natuurlijk erg blij mee, daar doen we het voor. Dag in dag uit zetten we ons hard in om onze klanten zo goed mogelijk te bedienen.

Vrijdag 12 januari vieren we feest! (blog 1 van 5)

8 januari 2018 Pieter Majoor

Maar niet omdat we gaan verhuizen.

Alhoewel, we gaan wel verhuizen, maar blijven in de prachtige Mediacentrale. Enige tijd geleden kregen we er lucht van dat Voys de Mediacentrale na ruim 10 jaar zal gaan verlaten (en je kunt ze vanaf 1 maart hier vinden). Een uitstekende timing; we zochten al enkele maanden naarstig naar een grotere ruimte. Want hoe efficiënt ook, 12 bureaus op 70 m2 is niet ideaal, zeker niet als 5 mensen de telefoon pakken of je buurman of buurvrouw snotverkouden is.

europese-cookiewet-eprivacy-verordening-1

Wat verandert er door de nieuwe Europese cookiewet in 2018?

1 november 2017 Erik Dijkman

Vanaf 25 mei 2018 gaan we hoogstwaarschijnlijk afscheid nemen van de huidige Nederlandse cookiewet. Deze gaat plaatsmaken voor de nieuwe Europese cookiewet, namelijk de ePrivacy Verordening. Een van de mogelijke gevolgen van deze nieuwe cookiewet is dat Google Analytics cookies niet mogen worden geplaatst zonder dat de internetgebruiker hier toestemming voor heeft gegeven.

Benieuwd wat er gaat veranderen op het gebied van cookies? In deze blogpost zetten we de grootste gevolgen van de Europese cookiewet uiteen.

Concurrentie

Vergelijkingssites in de Google Shopping resultaten

28 september 2017 Tim Kolvenbag

Enkele maanden geleden kwam het nieuws naar buiten dat Google door de EU beboet zou worden wegens misbruik van hun monopoliepositie. Google zou met de eigen Shopping dienst een oneerlijke concurrent zijn voor prijsvergelijkers zoals Beslist en Vergelijk. Naast het betalen van de boete moest Google zijn dienst zo aanpassen dat er geen sprake meer zou zijn van oneerlijke concurrentie.

Klanttevredenheidsonderzoek

Rocket Digital Klanttevredenheid

14 juli 2017 Bobby Postmus

Afgelopen 20 weken heb ik voor mijn studie Commerciële Economie aan de Hanze Hogeschool te Groningen stage gelopen bij Rocket Digital. Mijn stage bestond uit twee onderdelen: meewerken aan hele toffe klanten en het uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek. In dit blog deel ik graag de uitkomsten en bevindingen van het klanttevredenheidsonderzoek.

Blog Scroll Tracking

Meet het scrollgedrag van je bezoekers in Google Analytics

30 juni 2017 Erik Dijkman

Het leven van een blogger is een stuk leuker als hij weet dat zijn blogs gelezen worden. Met de basis configuratie van Google Analytics kan je niet zien of mensen je blog volledig hebben gelezen. Hier gaan we verandering in brengen door het scrollgedrag van je bezoekers te meten.

google_marketing_next_2017

Google Marketing Next 2017: alle innovaties op een rij

30 mei 2017 Erik Dijkman

Vorige week hostte Google haar jaarlijkse conferentie, genaamd Google Marketing Next. Het evenement wordt gekenmerkt door de aankondiging van grote en kleine innovaties binnen Ads, Analytics en DoubleClick. In dit artikel een update!

Similar Audience

Similar audience voor search; nieuw in Google AdWords

2 mei 2017 Tim Kolvenbag

Tijdens de Google Performance Summit in mei 2016 werd het al aangekondigd, de similar audience doelgroepslijsten zouden ook beschikbaar worden voor Search campagnes en Google Shopping. Inmiddels is het zover!

Search

Google AdWords breidt Exact zoeken verder uit

21 maart 2017 Erik Dijkman

Afgelopen vrijdag heeft Google aangekondigd dat exact zoeken de komende maanden wederom gaat veranderen. Exact zoeken gaat met de verandering meer overeenkomsten tonen met zoeken op woordgroep en modifier voor breed zoeken. Uit de eerste testen is gebleken dat adverteerders gemiddeld 3% meer exacte klikken realiseren, met behoud van vergelijkbare CTR en conversieratio’s.

Videomarketing

Zet je video in de schijnwerpers met video marketing

2 maart 2017 Erik Dijkman

Video is populair! Iedereen kan op elk moment, op ieder apparaat en op elke plek videocontent bekijken en maken. In 2017 bestaat 74% van het internetverkeer uit video (bron: Cisco). Internet is een op video-gebaseerd medium. Het is dus niet de vraag óf je video in moet gaan zetten als bedrijf, maar hoe! Hoe zet je als marketeer video marketing in en zorg je dat jouw video de doelgroep bereikt? In dit blog een overzicht van de belangrijkste onderdelen van een video marketing strategie en tips die zorgen dat jouw video de doelgroep bereikt.

Bespaar tijd Bing Ads

Bespaar tijd met ‘Automatisch Importeren’ van Bing Ads

31 januari 2017 Niels Rutgers

Een goed begin van 2017! Bing Ads lanceert ‘Automatisch Importeren’. Met deze nieuwe functie is het eenvoudig om optimalisaties in je Google AdWords campagnes automatisch door te voeren. Wat houdt het precies in? Waarom is dit interessant? En hoe stel je het in?

Lookalikes facebook

Update: Facebook Aangepaste Doelgroep voor Betrokkenheid – Paginabetrokkenheid

16 januari 2017 Jacobien van Klinken

Eind vorig jaar heeft Facebook een nieuwe targetingoptie gelanceerd: aangepaste betrokkenheidsdoelgroepen. Deze targetingoptie biedt de mogelijkheid heel gericht personen te bereiken die betrokkenheid hebben getoond op Facebook. De drie betrokkenheidsdoelgroepen die eind vorig jaar zijn uitgerold – zoals beschreven in een eerder blog van Julius Langenberg – zijn Video, Leadadvertentie en Canvas.

blog over de nieuwe aangepaste betrokkenheidsdoelgroepen van facebook

Nieuw: Facebook Aangepaste Doelgroep voor Betrokkenheid

14 november 2016 Julius Langenberg

Recent heeft Facebook een nieuwe aangepaste doelgroep gelanceerd op basis van betrokkenheid genaamd ‘’aangepaste betrokkenheidsdoelgroepen’’. Een manier om gebruikers te bereiken die eerder betrokkenheid hebben getoond met je inhoud op Facebook, zoals het bekijken van een video. Een krachtige targetingoptie; je wilt immers personen bereiken die ook daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in jouw product, service of dienst. Voor wie nog niet bekend is met aangepaste doelgroepen binnen Facebook, hieronder een korte inleiding.