Advertising

Categorieën

Gecombineerde doelgroepen

Nieuw! Gecombineerde doelgroepen in Google Ads

21 november 2019 Niels Rutgers

Niet aangekondigd, wél heel vet! Google heeft een nieuwe effectieve targetingoptie geïmplementeerd: gecombineerde doelgroepen. Google is goed bezig in 2019. Na de introductie van de in-market doelgroepen en de affiniteitsdoelgroepen, is het vanaf nu mogelijk om verschillende doelgroepen te combineren tot een specifiekere doelgroep. Waarvoor kunnen we dit gebruiken? Hoe werkt het? En vooral, wat is het nou precies? We geven je de antwoorden binnen drie minuten!

Google Merchant Center upgrades: Wereldwijde aanwezigheid tijdens de feestdagen.

15 november 2019 Robin Damen

Begin november heeft Google shopping-advertenties beschikbaar gemaakt in meer dan 50 nieuwe markten. Dit brengt het totale aantal beschikbare markten voor shopping-advertenties op 95, waardoor jij als adverteerder jouw wereldwijde aanwezigheid kunt uitbreiden, wat als geroepen komt nu de feestdagen naderen!

Nu beschikbaar in Google Ads: de Leadformulierextensie

31 oktober 2019 Marieke Schulenburg

Google heeft onlangs een bèta toegevoegd die het mogelijk maakt om leads te verzamelen vanuit een tekstadvertentie. Gebruikers kunnen rechtstreeks via de extensie een formulier invullen. Hoe dat precies werkt en wat je ermee kan lees je in dit blog!

Synoniemen

Update Google Search: Synoniemen worden óók getarget

6 september 2019 Niels Rutgers

Het werd eind juli 2019 aangekondigd en de afgelopen weken uitgerold. Google heeft een nieuwe functie doorgevoerd waardoor het volume stijgt (Katsjing!) én wat relevant is voor adverteerder, aldus Google. Zoekwoorden met de opties modifiers voor breed zoeken (BMM) en woordgroepen (Phrase) worden breder.

Waar Google in 2017 de exacte zoekwoorden had veranderd door de woordvolgorde te negeren, zijn nu twee andere matchtypes aan verandering toe. BBM en Phrase. Woorden met een gelijke betekenis, oftewel synoniemen, worden sinds afgelopen weken ook gekoppeld. Waarom? Wat zijn de verwachtingen? En wat moeten we in de gaten houden?

Seizoensgebonden aanpassingen header

Seizoensgebonden aanpassingen in biedstrategieën

30 augustus 2019 Tim Kolvenbag

De automatische biedstrategieën van Google zijn in een hoop gevallen een krachtige bid management tool. Er zijn echter situaties waarop de biedstrategieën maar moeilijk kunnen anticiperen.

Schiet je conversieratio bijvoorbeeld omhoog door een tijdelijke actie, of is er een andere omstandigheid welke voor een significante verandering van conversieratio zorgt? Een geautomatiseerde biedstrategie heeft dan eerst een tijdje nodig om het afwijkende patroon te herkennen en de biedingen hierop aan te passen.

Google biedt nu een oplossing voor deze uitdaging in de vorm van seizoensgebonden aanpassingen.

Google Shopping wijzigt UPI's beleid

Google Shopping wijzigt handhaving voor unieke product-ID’s

22 augustus 2019 Lennart Moes

Google wijzigt de handhaving voor UPI’s in Google Shopping. Voorkom dat jouw advertenties worden afgekeurd of minder goed worden uitgeserveerd. Zorg dat er vóór 30 september 2019 juiste GTIN’s, MPN’s en bijbehorende merken zijn ingesteld.

Google Ads Search

Nu beschikbaar in Google Ads: budgetten op maandbasis

8 augustus 2019 Marieke Schulenburg

Waar je voorheen je budgetten voor je Google Ads campagnes altijd op dagbasis in moest stellen is het sinds kort ook mogelijk je budgetten op maandbasis in te stellen. Met deze functie komt Google tegemoet aan adverteerders die toch vaker met een maandbudget dan met een dagbudget werken. De nieuwe functie geeft Google nog meer ruimte om het budget over de maand te verspreiden.

 

Google Shopping Showcase Ads

Google Shopping showcase advertenties in Nederland

30 juli 2019 Jacobien van Klinken

Met Google Shopping showcaseadvertenties kun je in plaats van een specifiek product een gehele productgroep uitlichten. Al enige tijd beschikbaar in sommige delen van Europa, zijn ze nu ook eindelijk gearriveerd in Nederland. Jeej! Meer weten? Lees dan gauw hieronder verder.

Bing Ads Shopping in Nederland

26 juli 2019 Tim Kolvenbag

Wellicht is het je al opgevallen dat ook Bing tegenwoordig Shopping resultaten laat zien. Sinds enkele weken is Microsoft namelijk bezig met een pilot voor shopping campagnes. Dit is vier jaar na introductie in de UK.

Wij hebben de Shopping campagnes reeds voor enkele klanten getest en zullen je in deze blog uitleggen hoe je de campagnes aanmaakt en hoe het functioneert.

Bing Ads shopping resultaten

YouTube toont nu Google Tekstadvertenties

Google Shopping advertenties op YouTube

16 mei 2019 Jacobien van Klinken

Je verwacht het niet! Google kondigt de komst van meer advertenties aan. Binnenkort kunnen Google Shopping advertenties weergegeven worden op YouTube en Google Discover. Belangrijke kanalen in het winkeltraject van potentiële klanten vandaag de dag.

Google Ads Search

Nieuw in Google Ads: Campagnes sorteren

9 mei 2019 Niels Rutgers

Vandaag is dé dag dat Google Ads campagnes sorteren in de linkerkolom beschikbaar maakt. Naast de mogelijkheid om in de linkerkolom van de Ads interface bepaalde typen campagnes (shopping-, zoek-, display-, videocampagnes) of campagnes met een specifieke status (ingeschakeld, onderbroken, verwijderd) te tonen, kan nu ook de volgorde van weergave worden bepaald. Wel zo handig als je bijvoorbeeld de campagnes met de meeste conversies bovenaan wilt zien.

Bing Ads

Bing Ads voegt action extension toe

4 april 2019 Tim Kolvenbag

Microsoft heeft recent een vernieuwende extensie toegevoegd aan zijn zoekmachine advertentieplatform Bing Ads, de zgn action extension. Met behulp van deze vernieuwende extensie (niet afgekeken van Google) is het mogelijk een een call-to-action toe te voegen aan zoekadvertenties.

Adwords scripts 2018

5 Google Ads scripts die je in 2019 gebruikt moet hebben

1 maart 2019 Tim Kolvenbag

Voor Google Ads is een gigantische hoeveelheid scripts beschikbaar. Hoewel die hoeveelheid scripts ervoor zorgt dat voor een aantal heel specifieke problemen een script de oplossing biedt, kan het ook zijn dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Zo kan je zomaar een van de onderstaande toppers, die voor vrijwel elk account meerwaarde kunnen bieden, missen. In dit blog behandelen we een vijftal bekende (en minder bekende) must use Ads scripts die zeker het proberen waard zijn.

Google Ads Search

Het einde van Gemiddelde Positie

28 februari 2019 Erik Dijkman

Een statistiek die al sinds het begin van Google Ads bestaat – de Gemiddelde Positie – gaat per september 2019 verdwijnen. Waarom de Gemiddelde Positie verdwijnt en wat de gevolgen hiervan zijn, lees je in dit blog.

Google Ads Search

Klikaandeel voor Google Search

21 februari 2019 Jacobien van Klinken

Google introduceert klikaandeel voor search campagnes! Vorige week is Google gestart met het uitrollen ervan voor Google Search. Je vindt de statistiek in Google Ads onder Concurrentiestatistieken.

YouTube toont nu Google Tekstadvertenties

Maximaliseren conversies nu beschikbaar voor YouTube

14 februari 2019 Tim Kolvenbag

De ‘maximaliseren van conversies’ biedstrategie is een bekende van de search en display campagnes. Met deze strategie probeert Google zoveel mogelijk conversies te genereren binnen het opgegeven budget. Deze biedstrategie kan een goede optie zijn wanneer je een vaststaand dag- of maandbudget hebt of te weinig conversievolume genereert voor een tROAS of tCPA biedstrategie. Iets om in het achterhoofd te houden bij het gebruik van de conversies maximaliseren biedstrategie is dat deze standaard geen rekening houdt met de kosten per conversie. Heb je dus een hoog dagbudget ingesteld, dan kan deze biedstrategie behoorlijk wat uit gaan geven.

YouTube toont nu Google Tekstadvertenties

Google tekstadvertenties nu ook zichtbaar in de YouTube zoekresultaten

1 februari 2019 Erik Dijkman

YouTube heeft aangekondigd tekstadvertenties van Google te gaan tonen in de zoekresultaten van YouTube. Na de introductie van Google Shopping Ads in 2015, locatie-extensies in 2017, toont YouTube in 2019 nu ook Google tekstadvertenties.

LinkedIn Ads

LinkedIn interesse targeting

24 januari 2019 Jacobien van Klinken

Over dat LinkedIn meer en meer een sociaal karakter krijgt zijn we het wel met elkaar eens. In het verlengde daarvan heeft het platform deze week een nieuwe targeting feature gelanceerd: interesse targeting. LinkedIn ads kunnen nu gebruikers targeten op basis van hun professionele interesses.