Advertising

Categorieën

Google Ads Search

Nu beschikbaar in Google Ads: budgetten op maandbasis

8 augustus 2019 Marieke Schulenburg

Waar je voorheen je budgetten voor je Google Ads campagnes altijd op dagbasis in moest stellen is het sinds kort ook mogelijk je budgetten op maandbasis in te stellen. Met deze functie komt Google tegemoet aan adverteerders die toch vaker met een maandbudget dan met een dagbudget werken. De nieuwe functie geeft Google nog meer ruimte om het budget over de maand te verspreiden.

 

Google Shopping Showcase Ads

Google Shopping showcase advertenties in Nederland

30 juli 2019 Jacobien van Klinken

Met Google Shopping showcaseadvertenties kun je in plaats van een specifiek product een gehele productgroep uitlichten. Al enige tijd beschikbaar in sommige delen van Europa, zijn ze nu ook eindelijk gearriveerd in Nederland. Jeej! Meer weten? Lees dan gauw hieronder verder.

Bing Ads Shopping in Nederland

26 juli 2019 Tim Kolvenbag

Wellicht is het je al opgevallen dat ook Bing tegenwoordig Shopping resultaten laat zien. Sinds enkele weken is Microsoft namelijk bezig met een pilot voor shopping campagnes. Dit is vier jaar na introductie in de UK.

Wij hebben de Shopping campagnes reeds voor enkele klanten getest en zullen je in deze blog uitleggen hoe je de campagnes aanmaakt en hoe het functioneert.

Bing Ads shopping resultaten

YouTube toont nu Google Tekstadvertenties

Google Shopping advertenties op YouTube

16 mei 2019 Jacobien van Klinken

Je verwacht het niet! Google kondigt de komst van meer advertenties aan. Binnenkort kunnen Google Shopping advertenties weergegeven worden op YouTube en Google Discover. Belangrijke kanalen in het winkeltraject van potentiële klanten vandaag de dag.

Google Ads Search

Nieuw in Google Ads: Campagnes sorteren

9 mei 2019 Niels Rutgers

Vandaag is dé dag dat Google Ads campagnes sorteren in de linkerkolom beschikbaar maakt. Naast de mogelijkheid om in de linkerkolom van de Ads interface bepaalde typen campagnes (shopping-, zoek-, display-, videocampagnes) of campagnes met een specifieke status (ingeschakeld, onderbroken, verwijderd) te tonen, kan nu ook de volgorde van weergave worden bepaald. Wel zo handig als je bijvoorbeeld de campagnes met de meeste conversies bovenaan wilt zien.

Bing Ads

Bing Ads voegt action extension toe

4 april 2019 Tim Kolvenbag

Microsoft heeft recent een vernieuwende extensie toegevoegd aan zijn zoekmachine advertentieplatform Bing Ads, de zgn action extension. Met behulp van deze vernieuwende extensie (niet afgekeken van Google) is het mogelijk een een call-to-action toe te voegen aan zoekadvertenties.

Adwords scripts 2018

5 Google Ads scripts die je in 2019 gebruikt moet hebben

1 maart 2019 Tim Kolvenbag

Voor Google Ads is een gigantische hoeveelheid scripts beschikbaar. Hoewel die hoeveelheid scripts ervoor zorgt dat voor een aantal heel specifieke problemen een script de oplossing biedt, kan het ook zijn dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Zo kan je zomaar een van de onderstaande toppers, die voor vrijwel elk account meerwaarde kunnen bieden, missen. In dit blog behandelen we een vijftal bekende (en minder bekende) must use Ads scripts die zeker het proberen waard zijn.

Google Ads Search

Het einde van Gemiddelde Positie

28 februari 2019 Erik Dijkman

Een statistiek die al sinds het begin van Google Ads bestaat – de Gemiddelde Positie – gaat per september 2019 verdwijnen. Waarom de Gemiddelde Positie verdwijnt en wat de gevolgen hiervan zijn, lees je in dit blog.

Google Ads Search

Klikaandeel voor Google Search

21 februari 2019 Jacobien van Klinken

Google introduceert klikaandeel voor search campagnes! Vorige week is Google gestart met het uitrollen ervan voor Google Search. Je vindt de statistiek in Google Ads onder Concurrentiestatistieken.

YouTube toont nu Google Tekstadvertenties

Maximaliseren conversies nu beschikbaar voor YouTube

14 februari 2019 Tim Kolvenbag

De ‘maximaliseren van conversies’ biedstrategie is een bekende van de search en display campagnes. Met deze strategie probeert Google zoveel mogelijk conversies te genereren binnen het opgegeven budget. Deze biedstrategie kan een goede optie zijn wanneer je een vaststaand dag- of maandbudget hebt of te weinig conversievolume genereert voor een tROAS of tCPA biedstrategie. Iets om in het achterhoofd te houden bij het gebruik van de conversies maximaliseren biedstrategie is dat deze standaard geen rekening houdt met de kosten per conversie. Heb je dus een hoog dagbudget ingesteld, dan kan deze biedstrategie behoorlijk wat uit gaan geven.

YouTube toont nu Google Tekstadvertenties

Google tekstadvertenties nu ook zichtbaar in de YouTube zoekresultaten

1 februari 2019 Erik Dijkman

YouTube heeft aangekondigd tekstadvertenties van Google te gaan tonen in de zoekresultaten van YouTube. Na de introductie van Google Shopping Ads in 2015, locatie-extensies in 2017, toont YouTube in 2019 nu ook Google tekstadvertenties.

LinkedIn Ads

LinkedIn interesse targeting

24 januari 2019 Jacobien van Klinken

Over dat LinkedIn meer en meer een sociaal karakter krijgt zijn we het wel met elkaar eens. In het verlengde daarvan heeft het platform deze week een nieuwe targeting feature gelanceerd: interesse targeting. LinkedIn ads kunnen nu gebruikers targeten op basis van hun professionele interesses.

Google Ads

Nieuw script voor ad copy testing

21 januari 2019 Tim Kolvenbag

Het vergelijken van verschillende advertenties kan soms een hels karwei worden doordat ze zelden op dezelfde manier opgebouwd zijn. In kop 1 zal bijvoorbeeld vaak het keyword terugkomen, terwijl in kop 2 vaker de USP’s van de adverteerder of een call-to-action voorkomt. Nu heeft Frederick Vallaeys een nieuw script gepubliceerd die de mogelijkheid biedt om onderdelen van de advertenties met elkaar te vergelijken.

Google Ads

Dynamische beschrijving sitelink extensies steeds vaker getoond

16 januari 2019 Marieke Schulenburg

Heb jij ook handmatig sitelink extensies toegevoegd aan je Search Ads maar geen beschrijvingen ingevuld? Dan ben je niet de enige… Bij de introductie van sitelink beschrijvingen werden deze meestal alleen weergegeven op merk gerelateerde zoektermen. Als gevolg daarvan kozen veel adverteerders er voor om geen tijd te verspillen aan het toevoegen van sitelink beschrijvingen aan niet-merkgerelateerde campagnes. Toch is het wel verstandig om dit te gaan doen en hier is waarom…

Uitsluiten mobile apps voor adwords

Mobile apps en interstitials nog steeds uitsluiten in AdWords?

30 november 2018 Tim Kolvenbag

Nog niet zo lang geleden berichtten we al dat de aloude uitsluiting van plaatsingen als adsenseformobileapps.com in de toekomst niet meer werken voor het uitsluiten van apps. Google heeft het inmiddels nog een stukje makkelijker voor ons gemaakt. We kunnen nu enkel nog gehele apparaten uit sluiten.

device opties display

Een goede ontwikkeling, aldus Google, want zo pak je een stuk meer vertoningsvolume. Zijn we nu dan alle controle over app vertoningen kwijt? Gelukkig nog niet.

Nieuw advertentieformat Google Ads

Optimaal presteren met responsive search ads

23 november 2018 Tim Kolvenbag

Er zijn de laatste tijd aardig wat ontwikkelingen gaande rondom de advertentie formaten voor zoekadvertenties. Zo werd eind augustus de nog uitgebreidere zoekadvertentie door Google geïntroduceerd,  waarop Microsoft al snel volgde met Bing Ads. Inmiddels is Google al bezig met de volgende stap: responsive search ads. Ben je hem al tegengekomen in Google Ads? Dan heb je mazzel, de responsive search ads bevinden zich nog in bèta-fase en zijn zodoende nog niet in elk account geactiveerd.

Bing Ads

Bing Ads ondersteunt nu ook uitgebreide tekstadvertenties

22 november 2018 Jacobien van Klinken

Bing Ads kan natuurlijk niet achterblijven na de uitrol van de uitgebreidere uitgebreide tekstadvertenties van Google Ads eind augustus dit jaar. Net voor de start van holiday season zijn de nieuwe formats sinds deze week ook beschikbaar in Bing Ads!

google shopping regels voor merchant center

Google Shopping feed optimaliseren in het Merchant Center

12 oktober 2018 Tim Kolvenbag

Om optimaal te kunnen presteren in Google Shopping is het van belang dat je met een goede productfeed werkt. Door het gebruik van een feed die op de juiste zoektermen geoptimaliseerd is zorg je ervoor dat jouw Google Shopping advertenties bij die termen naar voren kan komen. Handige tools om dit mogelijk te maken zijn bijvoorbeeld DataFeedWatch of Channable. Maar niet iedere adverteerder heeft het budget, of de behoefte aan de verregaande mogelijkheden, die die pakketten te bieden hebben. Om de shopping feed toch te optimaliseren biedt Google zelf een mooie tussenoplossing met de regels in het Merchant Center (MC).

volg ons op