Advertising

Categorieën

google-for-jobs

Google for Jobs: officieel gelanceerd in Nederland!

28 augustus 2020 Robin Damen

In 2017 kon men in de Verenigde Staten al beschikken over de vacaturetool Google for Jobs, maar sinds enkele dagen beschikken wij in Nederland nu ook over deze vacaturetool! Binnen Google for Jobs staan honderdduizenden vacatures van de lokale markt die eenvoudig te vinden zijn in de zoekresultaten. Naast het feit dat het hierdoor eenvoudiger wordt om vacatures te vinden, biedt dit tegelijkertijd een enorme kans om als adverteerder het vacaturebereik te vergroten. Om jou als adverteerder op weg te helpen met Google for Jobs leggen wij in deze blog uit wat Google for Jobs precies is én hoe je hiermee aan de slag kunt!

locatie gebruiker herkennen Google Ads

Nieuwe functies responsive search ads

22 juli 2020 Tim Kolvenbag

Eind 2018 schreven we al over de destijds nieuwe responsive search ads in Google Ads. Een van de minpunten aan dat advertentietype was dat je geen gebruik kon maken van dynamische advertentie elementen, althans verder dan de keyword insert ging het niet. Recent heeft Google de responsive search ads een update gegeven die wel meer mogelijkheden toevoegt, namelijk locatie invoegen en aftellen.

Google Shoping

Gratis productvermeldingen van Google Shopping verder uitgebreid

30 juni 2020 Erik Dijkman

In navolging op de grote aankondiging van Google om gratis productvermeldingen uit te rollen in de Google Shopping-tab, gaat Google gratis productvermeldingen verder uitrollen naar de zoekresultaten.

Nieuw in Google Ads: voeg een websitelink toe aan een beladvertentie

11 mei 2020 Arjan Klaassen

Onlangs heeft Google Ads een kleine update binnen de alleen-bellen advertenties uitgerold. Alleen-bellen advertenties zijn advertenties die alleen worden weergegeven op apparaten waar direct gebeld mee kan worden.

Een dergelijke advertentie is bedoeld om zoekers direct telefonisch contact met jouw bedrijf op te laten nemen. Erg interessant als je wil sturen op telefonisch verkeer voor een snelle conversie of persoonlijke contact met een potentiële klant. Deze advertenties genereren tot voorkort geen verkeer naar de website.

Google Shoping

Gratis je producten tonen in Google Shopping

23 april 2020 Julius Langenberg

Groot nieuws voor online adverteerders! Google heeft in een officiële blog aangekondigd dat webshops niet langer hoeven te betalen om hun producten weer te geven in Google Shopping.

Gratis bèta: YouTube Video Builder

16 april 2020 Niels Rutgers

In de huidige wereld waarin veel bedrijven te weinig tijd en onvoldoende middelen hebben, heeft Google iets nieuws uitgebracht. Een gratis bèta. YouTube Video Builder. Een krachtige tool waarin relatief eenvoudig advertentiemateriaal gemaakt kan worden van 6, 15 of 16 seconden. Waarom is dit handig? Hoe kunnen we het gebruiken? En belangrijker; hoe krijgen we toegang tot deze bèta? Lees snel verder!

advertentietegoed-google-facebook

440 miljoen gratis advertentietegoed voor MKB-bedrijven

14 april 2020 Erik Dijkman

Goed nieuws! Google en Facebook gaan gratis advertentietegoed uitdelen aan haar adverteerders. Financiële support is in deze moeilijke periode voor veel bedrijven zeer welkom. Wil je weten of jouw bedrijf in aanmerking komt voor het advertentietegoed? Lees dan gauw verder!

Google Ads

De verbeterde standaardweergave wordt de nieuwe standaard

24 februari 2020 Arjan Klaassen

De advertentieweergave bepaalt op welke manier en met welke snelheid een dagbudget van een campagne gedurende de dag uitgegeven wordt. Voorheen was er de keuze tussen versneld en standaard, maar vanaf april 2020 zal hier een grote verandering in plaatsvinden.

Adwords scripts 2018

5 Google Ads scripts die je in 2020 gebruikt moet hebben

17 januari 2020 Tim Kolvenbag

Voor Google Ads is een gigantische hoeveelheid scripts beschikbaar. Hoewel die hoeveelheid scripts ervoor zorgt dat voor een aantal heel specifieke problemen een script de oplossing biedt, kan het ook zijn dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Zo kan je zomaar een van de onderstaande toppers, die voor vrijwel elk account meerwaarde kunnen bieden, missen. In dit blog behandelen we een vijftal bekende (en minder bekende) must use Ads scripts die zeker het proberen waard zijn.

Gecombineerde doelgroepen

Nieuw! Gecombineerde doelgroepen in Google Ads

21 november 2019 Niels Rutgers

Niet aangekondigd, wél heel vet! Google heeft een nieuwe effectieve targetingoptie geïmplementeerd: gecombineerde doelgroepen. Google is goed bezig in 2019. Na de introductie van de in-market doelgroepen en de affiniteitsdoelgroepen, is het vanaf nu mogelijk om verschillende doelgroepen te combineren tot een specifiekere doelgroep. Waarvoor kunnen we dit gebruiken? Hoe werkt het? En vooral, wat is het nou precies? We geven je de antwoorden binnen drie minuten!

Google Merchant Center upgrades: Wereldwijde aanwezigheid tijdens de feestdagen.

15 november 2019 Robin Damen

Begin november heeft Google shopping-advertenties beschikbaar gemaakt in meer dan 50 nieuwe markten. Dit brengt het totale aantal beschikbare markten voor shopping-advertenties op 95, waardoor jij als adverteerder jouw wereldwijde aanwezigheid kunt uitbreiden, wat als geroepen komt nu de feestdagen naderen!

Nu beschikbaar in Google Ads: de Leadformulierextensie

31 oktober 2019 Marieke Schulenburg

Google heeft onlangs een bèta toegevoegd die het mogelijk maakt om leads te verzamelen vanuit een tekstadvertentie. Gebruikers kunnen rechtstreeks via de extensie een formulier invullen. Hoe dat precies werkt en wat je ermee kan lees je in dit blog!

Synoniemen

Update Google Search: Synoniemen worden óók getarget

6 september 2019 Niels Rutgers

Het werd eind juli 2019 aangekondigd en de afgelopen weken uitgerold. Google heeft een nieuwe functie doorgevoerd waardoor het volume stijgt (Katsjing!) én wat relevant is voor adverteerder, aldus Google. Zoekwoorden met de opties modifiers voor breed zoeken (BMM) en woordgroepen (Phrase) worden breder.

Waar Google in 2017 de exacte zoekwoorden had veranderd door de woordvolgorde te negeren, zijn nu twee andere matchtypes aan verandering toe. BBM en Phrase. Woorden met een gelijke betekenis, oftewel synoniemen, worden sinds afgelopen weken ook gekoppeld. Waarom? Wat zijn de verwachtingen? En wat moeten we in de gaten houden?

Seizoensgebonden aanpassingen header

Seizoensgebonden aanpassingen in biedstrategieën

30 augustus 2019 Tim Kolvenbag

De automatische biedstrategieën van Google zijn in een hoop gevallen een krachtige bid management tool. Er zijn echter situaties waarop de biedstrategieën maar moeilijk kunnen anticiperen.

Schiet je conversieratio bijvoorbeeld omhoog door een tijdelijke actie, of is er een andere omstandigheid welke voor een significante verandering van conversieratio zorgt? Een geautomatiseerde biedstrategie heeft dan eerst een tijdje nodig om het afwijkende patroon te herkennen en de biedingen hierop aan te passen.

Google biedt nu een oplossing voor deze uitdaging in de vorm van seizoensgebonden aanpassingen.

Google Shopping wijzigt UPI's beleid

Google Shopping wijzigt handhaving voor unieke product-ID’s

22 augustus 2019 Lennart Moes

Google wijzigt de handhaving voor UPI’s in Google Shopping. Voorkom dat jouw advertenties worden afgekeurd of minder goed worden uitgeserveerd. Zorg dat er vóór 30 september 2019 juiste GTIN’s, MPN’s en bijbehorende merken zijn ingesteld.

Google Ads Search

Nu beschikbaar in Google Ads: budgetten op maandbasis

8 augustus 2019 Marieke Schulenburg

Waar je voorheen je budgetten voor je Google Ads campagnes altijd op dagbasis in moest stellen is het sinds kort ook mogelijk je budgetten op maandbasis in te stellen. Met deze functie komt Google tegemoet aan adverteerders die toch vaker met een maandbudget dan met een dagbudget werken. De nieuwe functie geeft Google nog meer ruimte om het budget over de maand te verspreiden.

 

Google Shopping Showcase Ads

Google Shopping showcase advertenties in Nederland

30 juli 2019 Jacobien van Klinken

Met Google Shopping showcaseadvertenties kun je in plaats van een specifiek product een gehele productgroep uitlichten. Al enige tijd beschikbaar in sommige delen van Europa, zijn ze nu ook eindelijk gearriveerd in Nederland. Jeej! Meer weten? Lees dan gauw hieronder verder.

Bing Ads Shopping in Nederland

26 juli 2019 Tim Kolvenbag

Wellicht is het je al opgevallen dat ook Bing tegenwoordig Shopping resultaten laat zien. Sinds enkele weken is Microsoft namelijk bezig met een pilot voor shopping campagnes. Dit is vier jaar na introductie in de UK.

Wij hebben de Shopping campagnes reeds voor enkele klanten getest en zullen je in deze blog uitleggen hoe je de campagnes aanmaakt en hoe het functioneert.

Bing Ads shopping resultaten

volg ons op