LinkedIn staat bekend als hét advertentiekanaal voor B2B-bedrijven. In deze blog lees je hoe je relevante leads kan genereren middels LinkedIn advertenties.
Pinterest is een interessant kanaal om op te gaan adverteren. In Nederland maken ruim 4 miljoen mensen gebruik van Pinterest en dit aantal neemt de jaren steeds meer toe. Ook al staat het platform vooral bekend om inspiratie op te doen, het is zeker interessant om producten of diensten via dit kanaal aan te bieden. In deze blog leggen we uit welke mogelijkheden er m.b.t. adverteren op Pinterest zijn en hoe je kunt starten met adverteren op Pinterest.
Met een Nederlands marktaandeel van rond 4,5% staat Bing op de tweede plek na Google en biedt net zo interessante advertentiefuncties. In deze blog leggen we je uit wat de grootste verschillen zijn tussen Microsoft Ads en Google Ads.
Twitter is een social kanaal, dat vaak over het hoofd wordt gezien bij het samenstellen van de social media strategie. En dat is jammer, want Twitter telt in Nederland meer dan 3,5 miljoen gebruikers, waarvan 2 miljoen gebruikers dagelijks actief zijn. Waarom zou je wél moeten kiezen voor adverteren op Twitter? Welke targeting en advertentie mogelijkheden biedt Twitter? In deze blog vertellen we je er alles over!
Enhanced Conversions is een tijdje geleden uitgerold binnen Google Ads. Wellicht heb je dit voorbij zien komen in het tabblad Aanbevelingen en ben je nu op zoek gegaan wat je hier toch mee moet. Well, look no further! We vertellen je er graag meer over.
Ga je wel of niet aan de slag met het implementeren van Performance Max campagnes? Dat is een vraag die veel marketeers de afgelopen maanden heeft bezig gehouden. Begin 2021 werden de plannen aangekondigd om van Smart Shopping campagnes af te stappen en over te schakelen naar het nieuwe campagne type Performance Max.
Dit roept een aantal vragen op als “Wat zijn de verschillen tussen Smart Shopping en Performance Max campagnes?” en “Is het voor mij aantrekkelijk om over te stappen naar Performance Max?” In deze blog delen wij als online marketing bureau onze ervaringen met Performance Max tot dusver.
Voor sommige bedrijven kunnen offline conversies een grote rol spelen. Denk hierbij aan bedrijven die maatwerk projecten opleveren. Dit zijn doorgaans projecten waarbij de prijs ook op maat gemaakt wordt. Hierbij kan er geen standaard orderwaarde meegestuurd worden naar Google Ads. Om de orderwaarde van deze conversies toch mee te nemen in Google Ads kun je gebruik maken van het importeren van offline conversies. Wil je weten of dit interessant kan zijn voor jouw account en hoe je dit kunt toepassen? Je leest het in deze blog.
De manier waarop zoekmachines als Google gebruikt worden door hun gebruikers verandert continu. Nog steeds is meer dan één op de tien zoekopdrachten uniek. Hierdoor blijft het ook noodzakelijk om Google Ads campagnes te blijven onderhouden. Denk hierbij aan het toevoegen en uitsluiten van nieuwe zoekwoorden en het optimaliseren van advertentievarianten.
Zie jij af en toe ook een afbeelding verschijnen bij een search advertentie op Google? Dat zijn de nieuwe beeldextensies! Met deze extensie kun je relevante afbeeldingen tonen bij je search advertenties. Deze functie is eerst als bèta uitgerold voor een aantal accounts in Nederland, maar is inmiddels bij (bijna) alle accounts te gebruiken. Wil je meer weten over deze nieuwe functie? Lees dan onze blog.
Onder onze klanten, maar ook landelijk gezien, is Lightspeed een van de meest gebruikte e-commerce platformen. De conversies in Google Analytics worden met een simpel vinkje en het opgeven van de UA-code netjes doorgemeten. Wil je echter conversies doormeten voor je marketingplatforms dan zal je nog een paar extra stappen moeten zetten. In dit blog nemen we je mee in het instellen van de conversies voor de meest voorkomende kanalen.
Google Ads breidt de inzichten in de belangrijkste signalen uit. Het was al inzichtelijk bij de searchcampagnes met biedstrategie doel-CPA en aantal conversies maximaliseren. Vanaf nu heeft Google dit uitgebreid naar ook de biedstrategieën doel-ROAS en conversiewaarde maximaliseren. Maar wat zijn de belangrijkste signalen? In dit blog gaan we dit onderdeel van het rapport Biedstrategie bij langs.
Smart bidding bestaat binnen Google Ads momenteel uit vier verschillende geautomatiseerde biedstrategieën. Smart bidding methodes helpen adverteerders hun doelstelling te helpen. Deze doelstelling kan een conversie (Cost per Acquisition) of conversiewaarde (Return on Ad Spend) zijn. Benieuwd wat de aangekondigde wijzigingen voor jou gaan betekenen? Lees dan snel verder.
Zoekwoorden binnen Google Ads bevatten een matchtype. Iedereen die met Google Ads werkt kent de matchtypes Exact, Phrase en Broad. Met deze matchtypes kun je als adverteerder controle uitoefenen in welke mate een zoekopdracht binnen Google gematcht mag worden aan een zoekwoord in de campagne, waarna er een vertoning kan optreden.
Op 4 februari 2021 heeft Google Ads een update aangekondigd (officiële aankondiging) voor de matchtypes Phrase en Broad Match Modifier. In dit blogartikel leggen we uit welke wijziging Google gaat doorvoeren en welke consequentie dit heeft voor adverteerders.
Het gebruik van slimme bied strategieën, zogenaamde smart bidding, wordt door veel adverteerders onder ons veelvuldig toegepast. Het effectief gebruik kunnen maken van het algoritme van Google klinkt als muziek in de oren: wie weet nou immers meer dan Google zelf? Om de voordelen van smart bidding nog verder te bevorderen gaat Google ons verder helpen met het geven van nieuwe suggesties: broad matching van zoekwoorden binnen smart bidding.
In 2017 kon men in de Verenigde Staten al beschikken over de vacaturetool Google for Jobs, maar sinds enkele dagen beschikken wij in Nederland nu ook over deze vacaturetool! Binnen Google for Jobs staan honderdduizenden vacatures van de lokale markt die eenvoudig te vinden zijn in de zoekresultaten. Naast het feit dat het hierdoor eenvoudiger wordt om vacatures te vinden, biedt dit tegelijkertijd een enorme kans om als adverteerder het vacaturebereik te vergroten. Om jou als adverteerder op weg te helpen met Google for Jobs leggen wij in deze blog uit wat Google for Jobs precies is én hoe je hiermee aan de slag kunt!
Eind 2018 schreven we al over de destijds nieuwe responsive search ads in Google Ads. Een van de minpunten aan dat advertentietype was dat je geen gebruik kon maken van dynamische advertentie elementen, althans verder dan de keyword insert ging het niet. Recent heeft Google de responsive search ads een update gegeven die wel meer mogelijkheden toevoegt, namelijk locatie invoegen en aftellen.
In navolging op de grote aankondiging van Google om gratis productvermeldingen uit te rollen in de Google Shopping-tab, gaat Google gratis productvermeldingen verder uitrollen naar de zoekresultaten.
Onlangs heeft Google Ads een kleine update binnen de alleen-bellen advertenties uitgerold. Alleen-bellen advertenties zijn advertenties die alleen worden weergegeven op apparaten waar direct gebeld mee kan worden.
Een dergelijke advertentie is bedoeld om zoekers direct telefonisch contact met jouw bedrijf op te laten nemen. Erg interessant als je wil sturen op telefonisch verkeer voor een snelle conversie of persoonlijke contact met een potentiële klant. Deze advertenties genereren tot voorkort geen verkeer naar de website.