Advertising

Categorieën

Leadgeneratie linkedin

Leadgeneratie op LinkedIn

31 maart 2023 Jamie Jankowsky

LinkedIn staat bekend als hét advertentiekanaal voor B2B-bedrijven. In deze blog lees je hoe je relevante leads kan genereren middels LinkedIn advertenties.

Adverteren op Pinterest

24 februari 2023 Nynke Pauzenga

Pinterest is een interessant kanaal om op te gaan adverteren. In Nederland maken ruim 4 miljoen mensen gebruik van Pinterest en dit aantal neemt de jaren steeds meer toe. Ook al staat het platform vooral bekend om inspiratie op te doen, het is zeker interessant om producten of diensten via dit kanaal aan te bieden. In deze blog leggen we uit welke mogelijkheden er m.b.t. adverteren op Pinterest zijn en hoe je kunt starten met adverteren op Pinterest.

Google Ads vs. Microsoft Ads

12 januari 2023 Jamie Jankowsky

Met een Nederlands marktaandeel van rond 4,5% staat Bing op de tweede plek na Google en biedt net zo interessante advertentiefuncties. In deze blog leggen we je uit wat de grootste verschillen zijn tussen Microsoft Ads en Google Ads.

Twitter advertising

Adverteren op Twitter 

28 december 2022 Nicole Biesma

Twitter is een social kanaal, dat vaak over het hoofd wordt gezien bij het samenstellen van de social media strategie. En dat is jammer, want Twitter telt in Nederland meer dan 3,5 miljoen gebruikers, waarvan 2 miljoen gebruikers dagelijks actief zijn. Waarom zou je wél moeten kiezen voor adverteren op Twitter? Welke targeting en advertentie mogelijkheden biedt Twitter? In deze blog vertellen we je er alles over!

google ads

Enhanced Conversions van Google Ads: Dit moet je weten.

29 november 2022 Lennart Moes

Enhanced Conversions is een tijdje geleden uitgerold binnen Google Ads. Wellicht heb je dit voorbij zien komen in het tabblad Aanbevelingen en ben je nu op zoek gegaan wat je hier toch mee moet. Well, look no further! We vertellen je er graag meer over.

Performance Max versus Shopping: best practices

4 november 2022 Whitney Raskeyn

Ga je wel of niet aan de slag met het implementeren van Performance Max campagnes? Dat is een vraag die veel marketeers de afgelopen maanden heeft bezig gehouden. Begin 2021 werden de plannen aangekondigd om van Smart Shopping campagnes af te stappen en over te schakelen naar het nieuwe campagne type Performance Max.

Dit roept een aantal vragen op als “Wat zijn de verschillen tussen Smart Shopping en Performance Max campagnes?” en “Is het voor mij aantrekkelijk om over te stappen naar Performance Max?” In deze blog delen wij als online marketing bureau onze ervaringen met Performance Max tot dusver.

Google

Offline conversies meten in Google Ads met een GCLID

21 oktober 2022 Nynke Pauzenga

Voor sommige bedrijven kunnen offline conversies een grote rol spelen. Denk hierbij aan bedrijven die maatwerk projecten opleveren. Dit zijn doorgaans projecten waarbij de prijs ook op maat gemaakt wordt. Hierbij kan er geen standaard orderwaarde meegestuurd worden naar Google Ads. Om de orderwaarde van deze conversies toch mee te nemen in Google Ads kun je gebruik maken van het importeren van offline conversies. Wil je weten of dit interessant kan zijn voor jouw account en hoe je dit kunt toepassen? Je leest het in deze blog.

Let op! De uitgebreide tekstadvertenties (ETA’s) gaan verdwijnen!

21 oktober 2021 Arjan Klaassen

De manier waarop zoekmachines als Google gebruikt worden door hun gebruikers verandert continu. Nog steeds is meer dan één op de tien zoekopdrachten uniek. Hierdoor blijft het ook noodzakelijk om Google Ads campagnes te blijven onderhouden. Denk hierbij aan het toevoegen en uitsluiten van nieuwe zoekwoorden en het optimaliseren van advertentievarianten.

Google Ads keyword matching

Nieuwe functie in Google Ads: Beeldextensies

2 juli 2021 Nicole Biesma

Zie jij af en toe ook een afbeelding verschijnen bij een search advertentie op Google? Dat zijn de nieuwe beeldextensies! Met deze extensie kun je relevante afbeeldingen tonen bij je search advertenties. Deze functie is eerst als bèta uitgerold voor een aantal accounts in Nederland, maar is inmiddels bij (bijna) alle accounts te gebruiken. Wil je meer weten over deze nieuwe functie? Lees dan onze blog.

conversiemeting lightspeed

Conversies meten met Lightspeed

26 mei 2021 Tim Kolvenbag

Onder onze klanten, maar ook landelijk gezien, is Lightspeed een van de meest gebruikte e-commerce platformen. De conversies in Google Analytics worden met een simpel vinkje en het opgeven van de UA-code netjes doorgemeten. Wil je echter conversies doormeten voor je marketingplatforms dan zal je nog een paar extra stappen moeten zetten. In dit blog nemen we je mee in het instellen van de conversies voor de meest voorkomende kanalen.

COVID-19 google ads

Belangrijkste signalen in Google Ads

20 mei 2021 Pieter Majoor

Google Ads breidt de inzichten in de belangrijkste signalen uit. Het was al inzichtelijk bij de searchcampagnes met biedstrategie doel-CPA en aantal conversies maximaliseren. Vanaf nu heeft Google dit uitgebreid naar ook de biedstrategieën doel-ROAS en conversiewaarde maximaliseren. Maar wat zijn de belangrijkste signalen? In dit blog gaan we dit onderdeel van het rapport Biedstrategie bij langs.

Google Ads keyword matching

Google Ads Update: wijziging in de Smart Bidding opties

22 april 2021 Arjan Klaassen

Smart bidding bestaat binnen Google Ads momenteel uit vier verschillende geautomatiseerde biedstrategieën. Smart bidding methodes helpen adverteerders hun doelstelling te helpen. Deze doelstelling kan een conversie (Cost per Acquisition) of conversiewaarde (Return on Ad Spend) zijn. Benieuwd wat de aangekondigde wijzigingen voor jou gaan betekenen? Lees dan snel verder.

Google Ads keyword matching

Grote update: Google past keyword matching aan

5 februari 2021 Pieter Majoor

Zoekwoorden binnen Google Ads bevatten een matchtype. Iedereen die met Google Ads werkt kent de matchtypes Exact, Phrase en Broad. Met deze matchtypes kun je als adverteerder controle uitoefenen in welke mate een zoekopdracht binnen Google gematcht mag worden aan een zoekwoord in de campagne, waarna er een vertoning kan optreden.

Op 4 februari 2021 heeft Google Ads een update aangekondigd (officiële aankondiging) voor de matchtypes Phrase en Broad Match Modifier. In dit blogartikel leggen we uit welke wijziging Google gaat doorvoeren en welke consequentie dit heeft voor adverteerders.

smart-bidding-en-broad-matching

Smart Bidding: meer groei via Broad Matching?

17 november 2020 Robin Damen

Het gebruik van slimme bied strategieën, zogenaamde smart bidding, wordt door veel adverteerders onder ons veelvuldig toegepast. Het effectief gebruik kunnen maken van het algoritme van Google klinkt als muziek in de oren: wie weet nou immers meer dan Google zelf? Om de voordelen van smart bidding nog verder te bevorderen gaat Google ons verder helpen met het geven van nieuwe suggesties: broad matching van zoekwoorden binnen smart bidding.

google-for-jobs

Google for Jobs: officieel gelanceerd in Nederland!

28 augustus 2020 Robin Damen

In 2017 kon men in de Verenigde Staten al beschikken over de vacaturetool Google for Jobs, maar sinds enkele dagen beschikken wij in Nederland nu ook over deze vacaturetool! Binnen Google for Jobs staan honderdduizenden vacatures van de lokale markt die eenvoudig te vinden zijn in de zoekresultaten. Naast het feit dat het hierdoor eenvoudiger wordt om vacatures te vinden, biedt dit tegelijkertijd een enorme kans om als adverteerder het vacaturebereik te vergroten. Om jou als adverteerder op weg te helpen met Google for Jobs leggen wij in deze blog uit wat Google for Jobs precies is én hoe je hiermee aan de slag kunt!

locatie gebruiker herkennen Google Ads

Nieuwe functies responsive search ads

22 juli 2020 Tim Kolvenbag

Eind 2018 schreven we al over de destijds nieuwe responsive search ads in Google Ads. Een van de minpunten aan dat advertentietype was dat je geen gebruik kon maken van dynamische advertentie elementen, althans verder dan de keyword insert ging het niet. Recent heeft Google de responsive search ads een update gegeven die wel meer mogelijkheden toevoegt, namelijk locatie invoegen en aftellen.

Google Shoping

Gratis productvermeldingen van Google Shopping verder uitgebreid

30 juni 2020 Erik Dijkman

In navolging op de grote aankondiging van Google om gratis productvermeldingen uit te rollen in de Google Shopping-tab, gaat Google gratis productvermeldingen verder uitrollen naar de zoekresultaten.

Nieuw in Google Ads: voeg een websitelink toe aan een beladvertentie

11 mei 2020 Arjan Klaassen

Onlangs heeft Google Ads een kleine update binnen de alleen-bellen advertenties uitgerold. Alleen-bellen advertenties zijn advertenties die alleen worden weergegeven op apparaten waar direct gebeld mee kan worden.

Een dergelijke advertentie is bedoeld om zoekers direct telefonisch contact met jouw bedrijf op te laten nemen. Erg interessant als je wil sturen op telefonisch verkeer voor een snelle conversie of persoonlijke contact met een potentiële klant. Deze advertenties genereren tot voorkort geen verkeer naar de website.

volg ons op