Belangrijkste signalen in Google Ads

20 mei 2021

Google Ads breidt de inzichten in de belangrijkste signalen uit. Het was al inzichtelijk bij de searchcampagnes met biedstrategie doel-CPA en aantal conversies maximaliseren. Vanaf nu heeft Google dit uitgebreid naar ook de biedstrategieën doel-ROAS en conversiewaarde maximaliseren. Maar wat zijn de belangrijkste signalen? In dit blog gaan we dit onderdeel van het rapport Biedstrategie bij langs.

Wat zijn de belangrijkste signalen?

Als onderdeel van het rapport Biedstrategie zijn er de belangrijkste signalen. Dit is slechts inzichtelijk bij sommige slimme biedstrategieën. De belangrijkste signalen laten dimensies zien waarvoor de biedstrategie de biedingen automatisch aanpast; omhoog of naar beneden. Dit alles om de prestaties te bevorderen. Voorbeelden van de belangrijkste signalen zijn: het apparaattype, de locatie, tijdstip of dag van de week, zoekwoorden of doelgroepen.

Wat kunnen we met de belangrijkste signalen?

Met de belangrijkste signalen krijgen we dus een klein beetje inzicht in het algoritme van Google. Het systeem vangt deze signalen op en laat dit automatisch verwerken in de volgende veilingen. Nu wij deze inzichten ook hebben, is het naast interessant ook relevant. We kunnen dit bijvoorbeeld gebruiken in andere campagnes waar we geen slimme biedstrategieën kunnen inzitten.

Wat heeft Google uitgebreid?

Voorheen waren de inzichten van de belangrijkste signalen alleen zichtbaar bij de biedstrategieën doel-CPA en aantal conversies maximaliseren. Vanaf nu heeft Google dit ook inzichtelijk gemaakt bij de rapporten van de biedstrategieën doel-ROAS en conversiewaarde maximaliseren.

Waar is het wachten op?

Nergens op! In het biedstrategierapport liggen de inzichten voor je klaar en kun je meteen mee aan de slag.

Als we Google toch een tip mogen geven, dan moet de functie nog uitgerold worden bij alle slimme biedstrategieën. Ook bij Shopping. Daarbij zijn de signalen nog niet inzichtelijk bij campagnes met een lager volume. Alle signalen die gebruikt worden bij een slimme biedstrategie, willen we zien. Ook bij campagnes met minder volume.

Werk aan de winkel! Voor ons én voor Google 😉

Op de hoogte blijven van alle online marketing ontwikkelingen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

volg ons op