Bing Ads voegt action extension toe

4 april 2019

Microsoft heeft recent een vernieuwende extensie toegevoegd aan zijn zoekmachine advertentieplatform Bing Ads, de zgn action extension. Met behulp van deze vernieuwende extensie (niet afgekeken van Google) is het mogelijk een een call-to-action toe te voegen aan zoekadvertenties.

De nieuwe extensie kan, zoals we gewend zijn, toegevoegd worden op account, campagne of advertentiegroep niveau. Voor een e-commerce platform lijkt het dan ook aantrekkelijk om een CTA als “Nu kopen” toe te voegen op accountniveau. Dan heb je immers al je campagnes gelijk van een relevante CTA voorzien. De action extension kan ook voorzien worden van een bestemming-URL. Hierdoor lijkt het alsof je toch aan de slag moet met advertentiegroep, of campagne, specifieke extensies.

Tip: Als je de bestemming-URL leeg laat wordt de bestemmingspagina van de gekoppelde advertentie gebruikt.

Je krijg in het Nederlands keuze uit enkele tientallen actieteksten waaronder Nu kopen, Nu bestellen, Meer informatie, Winkel bezoeken en Registreren.

Tip: Maak meerdere varianten om te bekijken welke voor jouw campagne het beste werkt.

De nieuwe extensie zal enkel vertoond worden bij advertenties op de eerste advertentiepositie. Daarnaast zal deze, net als prijs- en sitelink-extensies, gewoon op basis van klikken afgerekend worden.

Op de hoogte blijven?

Volg ons dan op FacebookLinkedInTwitter of Instagram!

Liever het laatste online marketing nieuws direct in je inbox? Schrijf je dan hieronder in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

volg ons op