Bye bye adsense for mobile apps

2 augustus 2018

Er is nogal wat verwarring omtrent de wijziging die Google Ads gisteravond aankondigde. Hierin staat dat vanaf september 2018 mobiele apps niet langer uitgesloten kunnen worden door adsenseformobileapps.com toe te voegen als uitsluiting.

Betekent dit dat we mobiele apps helemaal niet meer uit kunnen sluiten van Display campagnes? In dit artikel bespreken we wat er is gewijzigd en wat de gevolgen zijn voor de Display campagnes.

Dat er verwarring en onduidelijkheid is omtrent deze aankondiging blijkt wel uit de reacties op Twitter:

Wow – a terrible @adwords change. https://t.co/3zg7sg0ckt is being removed as an option. Either be anywhere on mobile, nowhere on mobile, or manage every app exclusion independently. That’s just annoying.

— Brad Geddes (@bgtheory) 1 augustus 2018

I remember when excluding “https://t.co/Ew9U7qtDgG” became a ubiquitous best practice for Adwords management.

This is going to be a painful change for anyone using GDN.

C’mon Google. https://t.co/poe4rP1ktO

— Luke Alley 🚵 (@LukeAlley) 2 augustus 2018

In alle eerlijkheid, de woordkeuze in de aankondiging van Google verdient geen schoonheidsprijs. Het is niet gek dat – wanneer je onderstaand bericht leest – je eerste reactie is: “OMG, are you serious?”.

adsenseformobileapps.com

Wat gaat er precies veranderen?

De vraag die veel mensen hebben na het lezen van de aankondiging is: “Moet ik mobiele apps straks één voor één en handmatig uitsluiten?”. Het antwoord hierop is: NEE! #Pfieuw.

Het proactief uitsluiten van mobiele apps en interstitial voor mobiele apps is vanaf september nog steeds mogelijk. Hoe je dit doet lees je straks.

Voordat we uitleggen hoe je dit instelt, eerst een kort overzicht van de wijzigingen. Vanaf september 2018 is het niet langer mogelijk om:

Gerelateerde berichten

Adwords scripts 2018

5 Google Ads scripts die je in 2019 gebruikt moet hebben

De vijf Google Ads scripts die je moet proberen Heatmaps Bodaanpassing per uur van de dag Getallen vanaf bestemmingspagina’s in je advertentie gebruiken Automatiseren uitsluitingen […]

Google Ads Search

Het einde van Gemiddelde Positie

Waarom Gemiddelde Positie gaat verdwijnen De Gemiddelde Positie bestaat al meer dan vijftien jaar. Door de jaren heen heeft deze statistiek een andere betekenis gekregen. […]

volg ons op