Nieuw! Gecombineerde doelgroepen in Google Ads

21 november 2019

Niet aangekondigd, wél heel vet! Google heeft een nieuwe effectieve targetingoptie geïmplementeerd: gecombineerde doelgroepen. Google is goed bezig in 2019. Na de introductie van de in-market doelgroepen en de affiniteitsdoelgroepen, is het vanaf nu mogelijk om verschillende doelgroepen te combineren tot een specifiekere doelgroep. Waarvoor kunnen we dit gebruiken? Hoe werkt het? En vooral, wat is het nou precies? We geven je de antwoorden binnen drie minuten!

Gecombineerde doelgroepen

Voorheen was het mogelijk om verschillende doelgroepen te targeten of om doelgroepen uit te sluiten. Zeer recent heeft Google adverteerders de mogelijkheid gegeven om naast de ‘OF’ en ‘NIET’ targetingfunctie, ook de ‘EN’ functie te gebruiken. Hiermee kunnen we binnen zoekcampagnes nog specifieker targeten. Dit maakt het mogelijk om mensen te targeten welke deel uitmaken van twee of meer doelgroepen.

Binnen de gecombineerde doelgroepen kunnen alle vier de soorten doelgroepen worden gebruikt: demografie, (aangepaste) affiniteit, in-market en remarketing.

Waar kunnen we deze functie gebruiken?

Zodra we zijn ingelogd in ons Google Ads-account, navigeren we naar Doelgroepen. Bij het toevoegen van een nieuwe doelgroep via het blauwe potlood, staat onderaan bij Browsen de optie Gecombineerde doelgroepen.

In dit scherm kunnen we nu een nieuwe gecombineerde doelgroep maken. We hebben hier duidelijk de keus uit de drie mogelijkheden: EN, OF en NIET.

Tip van Flip: een relevante doelgroep voor Black Friday is nu makkelijker te realiseren door bijvoorbeeld remarketing te combineren met in-market doelgroepen voor (online) Black Friday shoppers. Handig om gericht extra in te zetten voor de feestdagen!

Gecombineerde doelgroepen
Voorbeeld gecombineerde doelgroep – Black Friday + Remarketing

Met deze nieuwe targetingoptie kunnen wij, groot gebruikers van Google Ads, campagnes nauwkeuriger en nog relevanter inzetten.

Wil je graag een frisse blik op jouw Google Ads-doelgroepen en -campagnes? De koffie loopt (niet weg) en de pepernoten staan voor je klaar!

Vond je dit interessant?

Schrijf je in voor onze nieuwsflits en ontvang maandelijks een update met onze laatste blogs en updates!

volg ons op