Google tekstadvertenties nu ook zichtbaar in de YouTube zoekresultaten

1 februari 2019

YouTube heeft aangekondigd tekstadvertenties van Google te gaan tonen in de zoekresultaten van YouTube. Na de introductie van Google Shopping Ads in 2015, locatie-extensies in 2017, toont YouTube in 2019 nu ook Google tekstadvertenties.

Wat gaat er veranderen?

Door deze uitbreiding kunnen adverteerders tekstadvertenties weergeven in de zoekresultaten van YouTube. Dit geldt alleen voor campagnes die de Zoekpartners van Google targeten.

Je advertentie wordt alleen weergegeven wanneer gebruikers zoeken naar zoekwoorden die relevant zijn voor je campagne. Vooralsnog worden tekstadvertenties alleen weergegeven op mobiele apparaten.

Hieronder een screenshot van een tekstadvertentie op YouTube van GlowMetrics.

#GoogleAds now incorporates #YouTube as part of its Search Partner network. So any campaign opted into search partners can have its text ads shown on YouTube. Currently, it’s mobile-only📱 & only happens when users search relevant keywords. Here’s one we found this morning! 👇 pic.twitter.com/3EoGoSDF4p

— GlowMetrics (@GlowMetrics) 31 januari 2019

Het klinkt veelbelovend als je hoort dat YouTube deze functie slechts een aantal maanden heeft getest en nu al beschikbaar stelt. YouTube geeft aan dat tekstadvertenties in de mobiele zoekresultaten van YouTube vergelijkbare prestaties behaalt als tekstadvertenties in Google Zoeken.

Wat moet je doen?

YouTube is de op een na grootste zoekmachine ter wereld. Reden genoeg om de komende tijd de vertoningen in het Zoekpartner netwerk te monitoren. Dit kan bijvoorbeeld door een aangepast rapport te maken.

Aangezien het niet mogelijk is om bodaanpassingen in te stellen voor Zoekpartners, zal je als adverteerder het rendement van Zoekpartners goed moeten monitoren. Als blijkt dat Zoekpartners onvoldoende bijdragen aan de marketing doelstellingen, kan je besluiten om Zoekpartners niet langer te targeten. Maak je gebruik van een Smart Bidding strategie, dan zal het algoritme van Google automatisch het meeste rendement uit de Zoekpartners halen.

Ben je ook benieuwd naar ander online marketing nieuws? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste online marketing ontwikkelingen!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

 

Gerelateerde berichten

Nieuw in Google Ads: voeg een websitelink toe aan een beladvertentie

Maar dit gaat veranderen! Het is namelijk mogelijk om een websitelink in de advertentie toe te voegen. Hiermee krijgt iemand binnen het zoeknetwerk zelf de […]

advertentietegoed-google-facebook

440 miljoen gratis advertentietegoed voor MKB-bedrijven

Google Ads advertentietegoed voor kleine en middelgrote bedrijven Google stelt ruim 800 miljoen dollar ter beschikking om bedrijven te helpen de uitdagingen als gevolg van […]

volg ons op