Gratis productvermeldingen van Google Shopping verder uitgebreid

Wat gaat er veranderen?

Productvermeldingen die in de kennisvensters binnen de zoekresultaten van Google worden getoond zijn momenteel gesponsord. Deze productvermeldingen zullen straks gratis, organische productvermeldingen zijn. 

In de twee afbeeldingen hieronder een voorbeeld van de productvermeldingen die met deze update niet langer gesponsord zijn:

Productvermeldingen in de zoekresultaten zijn straks gratis, organische productvermeldingen.

Wanneer wordt deze update uitgerold? 

Het uitrollen van deze update begint deze zomer, in de Verenigde Staten. Eerst alleen op mobiele apparaten, daarna op desktop. Eind dit jaar wordt de update wereldwijd doorgevoerd en zullen deze productvermeldingen ook in Nederland gratis zijn.  

Hoe kom ik in aanmerking voor gratis Shopping-vermeldingen? 

Zorg er allereerst voor dat je een account aanmaakt bij Google Merchant Center en een productfeed upload. Meld je vervolgens aan voor ‘platforms van Google‘ om in aanmerking te komen voor organische zichtbaarheid op verschillende Google-platforms, waaronder Google Afbeeldingen, het tabblad Google Shopping, Google Lens en Google Zoeken.

Gerelateerde berichten

Nieuw in Google Ads: voeg een websitelink toe aan een beladvertentie

Maar dit gaat veranderen! Het is namelijk mogelijk om een websitelink in de advertentie toe te voegen. Hiermee krijgt iemand binnen het zoeknetwerk zelf de […]

advertentietegoed-google-facebook

440 miljoen gratis advertentietegoed voor MKB-bedrijven

Google Ads advertentietegoed voor kleine en middelgrote bedrijven Google stelt ruim 800 miljoen dollar ter beschikking om bedrijven te helpen de uitdagingen als gevolg van […]

volg ons op