Maximaliseren conversies nu beschikbaar voor YouTube

14 februari 2019

De ‘maximaliseren van conversies’ biedstrategie is een bekende van de search en display campagnes. Met deze strategie probeert Google zoveel mogelijk conversies te genereren binnen het opgegeven budget. Deze biedstrategie kan een goede optie zijn wanneer je een vaststaand dag- of maandbudget hebt of te weinig conversievolume genereert voor een tROAS of tCPA biedstrategie. Iets om in het achterhoofd te houden bij het gebruik van de conversies maximaliseren biedstrategie is dat deze standaard geen rekening houdt met de kosten per conversie. Heb je dus een hoog dagbudget ingesteld, dan kan deze biedstrategie behoorlijk wat uit gaan geven.

Google beschrijft de conversies maximaliseren biedstrategie voor YouTube zelf als volgt:

Deze slimme biedstrategie maakt gebruik van machine learning van Google zodat u een zo groot mogelijk conversievolume binnen uw campagnebudget kunt genereren zonder dat u veel hoeft in te stellen. Kortom, ‘Aantal conversies maximaliseren’ is een eenvoudige, effectieve manier om meer website-acties te genereren die belangrijk zijn voor uw bedrijf, zoals een reis boeken, een proefrit plannen of meer informatie aanvragen.

TrueView for action

Op het eerste gezicht lijkt het optimaliseren op conversies via YouTube voor vele partijen een-ver-van-mijn-bed-show, je hebt immers aardig wat conversievolume nodig om in aanmerking te komen voor een tCPA of tROAS biedstrategie. In dat geval wordt YouTube al snel gezien als vooral geschikt voor een eerder stadium in de conversiefunnel of branding doeleinden. Met de introductie van TrueView for action campagnes werd het adverteren op YouTube al een stuk conversiegerichter. Dankzij de introductie van conversies maximaliseren voor de TrueView for action campagnes wordt dit nogmaals benadrukt.

Meer online marketing nieuws? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

 
volg ons op