YouTube heeft aangekondigd tekstadvertenties van Google te gaan tonen in de zoekresultaten van YouTube. Na de introductie van Google Shopping Ads in 2015, locatie-extensies in 2017, toont YouTube in 2019 nu ook Google tekstadvertenties.
Over dat LinkedIn meer en meer een sociaal karakter krijgt zijn we het wel met elkaar eens. In het verlengde daarvan heeft het platform deze week een nieuwe targeting feature gelanceerd: interesse targeting. LinkedIn ads kunnen nu gebruikers targeten op basis van hun professionele interesses.
Het vergelijken van verschillende advertenties kan soms een hels karwei worden doordat ze zelden op dezelfde manier opgebouwd zijn. In kop 1 zal bijvoorbeeld vaak het keyword terugkomen, terwijl in kop 2 vaker de USP’s van de adverteerder of een call-to-action voorkomt. Nu heeft Frederick Vallaeys een nieuw script gepubliceerd die de mogelijkheid biedt om onderdelen van de advertenties met elkaar te vergelijken.
Heb jij ook handmatig sitelink extensies toegevoegd aan je Search Ads maar geen beschrijvingen ingevuld? Dan ben je niet de enige… Bij de introductie van sitelink beschrijvingen werden deze meestal alleen weergegeven op merk gerelateerde zoektermen. Als gevolg daarvan kozen veel adverteerders er voor om geen tijd te verspillen aan het toevoegen van sitelink beschrijvingen aan niet-merkgerelateerde campagnes. Toch is het wel verstandig om dit te gaan doen en hier is waarom…
Nog niet zo lang geleden berichtten we al dat de aloude uitsluiting van plaatsingen als adsenseformobileapps.com in de toekomst niet meer werken voor het uitsluiten van apps. Google heeft het inmiddels nog een stukje makkelijker voor ons gemaakt. We kunnen nu enkel nog gehele apparaten uit sluiten.
Een goede ontwikkeling, aldus Google, want zo pak je een stuk meer vertoningsvolume. Zijn we nu dan alle controle over app vertoningen kwijt? Gelukkig nog niet.
Er zijn de laatste tijd aardig wat ontwikkelingen gaande rondom de advertentie formaten voor zoekadvertenties. Zo werd eind augustus de nog uitgebreidere zoekadvertentie door Google geïntroduceerd, waarop Microsoft al snel volgde met Bing Ads. Inmiddels is Google al bezig met de volgende stap: responsive search ads. Ben je hem al tegengekomen in Google Ads? Dan heb je mazzel, de responsive search ads bevinden zich nog in bèta-fase en zijn zodoende nog niet in elk account geactiveerd.
Bing Ads kan natuurlijk niet achterblijven na de uitrol van de uitgebreidere uitgebreide tekstadvertenties van Google Ads eind augustus dit jaar. Net voor de start van holiday season zijn de nieuwe formats sinds deze week ook beschikbaar in Bing Ads!
Om optimaal te kunnen presteren in Google Shopping is het van belang dat je met een goede productfeed werkt. Door het gebruik van een feed die op de juiste zoektermen geoptimaliseerd is zorg je ervoor dat jouw Google Shopping advertenties bij die termen naar voren kan komen. Handige tools om dit mogelijk te maken zijn bijvoorbeeld DataFeedWatch of Channable. Maar niet iedere adverteerder heeft het budget, of de behoefte aan de verregaande mogelijkheden, die die pakketten te bieden hebben. Om de shopping feed toch te optimaliseren biedt Google zelf een mooie tussenoplossing met de regels in het Merchant Center (MC).
Eind augustus heeft Google uitgebreide tekstadvertenties nog meer uitgebreid. Expanded text ads (ETA) bevat nu niet twee maar drie velden voor de kop en maar liefst twee beschrijvingsregels. Daar bovenop mogen deze beschrijvingen nu elk 90 tekens bevatten in plaats van 80. In het kort, adverteerders hebben nu 270 tekens om hun boodschap te communiceren in advertentieteksten, waar dit voorheen maximaal 140 was. Google verwacht hiermee dat adverteerders 15% meer klikken zullen generen.
Er is nogal wat verwarring omtrent de wijziging die Google Ads gisteravond aankondigde. Hierin staat dat vanaf september 2018 mobiele apps niet langer uitgesloten kunnen worden door adsenseformobileapps.com toe te voegen als uitsluiting.
Betekent dit dat we mobiele apps helemaal niet meer uit kunnen sluiten van Display campagnes? In dit artikel bespreken we wat er is gewijzigd en wat de gevolgen zijn voor de Display campagnes.
Elk jaar brengt Google wijzigingen aan in de Google Shopping-productspecificaties. Dit jaar heeft Google gekozen om een aantal beleidsregels te versoepelen. Deze wijzigingen zijn op 25 juni 2018 ingegaan. Hieronder een handig overzicht van de belangrijkste wijzigingen.
Afgelopen dinsdag presenteerde Google tijdens het Google Marketing Live event zijn nieuwste innovaties op het gebied van Ads en Analytics. Heb je Google Marketing Live gemist? Hieronder kan je het evenement bekijken. Heb je geen tijd om hier 90 minuten naar te kijken? Lees dan de belangrijkste updates in dit artikel.
Voor velen een moment om naar uit te kijken: de uitkering van het vakantiegeld. Zo om en nabij 8% bovenop je bruto jaarsalaris. Hatseflats! Voor ons online marketeers minstens zo interessant. Hoewel het koopgedrag van je doelgroep op lange termijn niet perse zal veranderen, is er natuurlijk wel een behoorlijke plotselinge toename in koopkracht.
In-market doelgroepen voor search advertenties, tijdens de Google Marketing Next van vorig jaar werd het al aangekondigd. Inmiddels is het zover, via de vernieuwde AdWords interface is het mogelijk de in-market doelgroepen toe te passen op je search campagnes.
Enkele maanden geleden kwam het nieuws naar buiten dat Google door de EU beboet zou worden wegens misbruik van hun monopoliepositie. Google zou met de eigen Shopping dienst een oneerlijke concurrent zijn voor prijsvergelijkers zoals Beslist en Vergelijk. Naast het betalen van de boete moest Google zijn dienst zo aanpassen dat er geen sprake meer zou zijn van oneerlijke concurrentie.
Vorige week hostte Google haar jaarlijkse conferentie, genaamd Google Marketing Next. Het evenement wordt gekenmerkt door de aankondiging van grote en kleine innovaties binnen Ads, Analytics en DoubleClick. In dit artikel een update!
Tijdens de Google Performance Summit in mei 2016 werd het al aangekondigd, de similar audience doelgroepslijsten zouden ook beschikbaar worden voor Search campagnes en Google Shopping. Inmiddels is het zover!
Afgelopen vrijdag heeft Google aangekondigd dat exact zoeken de komende maanden wederom gaat veranderen. Exact zoeken gaat met de verandering meer overeenkomsten tonen met zoeken op woordgroep en modifier voor breed zoeken. Uit de eerste testen is gebleken dat adverteerders gemiddeld 3% meer exacte klikken realiseren, met behoud van vergelijkbare CTR en conversieratio’s.