Advertising

Categorieën

Welke flexibele biedstrategie gaat jouw campagne een boost geven?

15 maart 2016 Erik Dijkman

Flexibele biedstrategieën (ook wel Smart Bidding of automatische biedstrategieën genoemd) geven adverteerders de mogelijkheid om een automatische biedstrategie in te zetten voor een specifieke campagne, advertentiegroep of zoekwoord. De strategieën zijn bedoeld om verbeteringen aan te brengen in het aantal conversies, het aantal klikken, het rendement op advertentie-uitgaven en/of het conversiepercentage.

Google AdWords heeft momenteel 7 verschillende biedstrategieën. In dit artikel lees je welke er zijn, wanneer je ze kan gebruiken, waar je op moet letten én voor welke campagnes, advertentiegroepen en zoekwoorden ze geschikt zijn.

impact-verdwenen-adwords-rechterkolom

Monitor de impact van de verdwenen AdWords advertenties

3 maart 2016 Erik Dijkman

Vorige week werd bekend dat Google geen advertenties meer toont in de rechterkolom van de zoekresultaten. Er is veel gespeculeerd over de gevolgen van deze wijziging en over de nieuwe invulling van de rechterkolom. Daar is de afgelopen week veel over geschreven. Maar wat is nu het werkelijke effect op je account? In dit artikel beschrijf ik hoe je de impact van de verdwenen AdWords advertenties kan visualiseren en hoe je ze kan monitoren.

Google, waar is de rechterkolom?

23 februari 2016 Julius Langenberg

Als je de ontwikkelingen op online advertising gebied een beetje volgt, dan is het je vast niet ontgaan. Google heeft aangekondigd geen advertenties meer te tonen aan de rechterkant van de organische zoekresultaten. Dat Google veelvuldig test met de weergave van de zoekresultaten is bekend. Dit leidt doorgaans tot kleine aanpassingen die stap voor stap worden doorgevoerd. Het wegvallen van de betaalde zoekresultaten in de rechterkolom is echter een drastische wijziging die wel eens veel impact kan gaan hebben.

AdWords Cross Device Conversies

Haal meer uit Mobiel met AdWords Cross Device Conversies

12 februari 2016 Erik Dijkman

83% van de consumenten die hun smartphone gebruiken voor research, gaan binnen een dag over tot een aankoop (55% binnen het uur!). Dit blijkt uit een studie van The Nielsen Company. Uit ‘The New Multi-Screen World Study’ blijkt dat het aankoopproces in 65% van de gevallen start op een smartphone en eindigt op een ander apparaat, hoofdzakelijk op een desktop.

De sterke groei in mobiele advertentie uitgaven is een logisch gevolg van het toenemende smartphonegebruik. eMarketer meldt op basis van een eigen onderzoek dat de uitgaven aan mobiele advertenties in de Verenigde Staten in 2016 voor het eerst hoger liggen dan die van desktop. Lees in dit artikel hoe je meer inzicht krijgt in de assisterende waarde van mobiel.

Retargeting: welke vormen zijn er?

5 februari 2016 Lennart Moes

Retargeting is niet meer weg te denken uit de marketingmix. Retargeting is beschikbaar sinds 2010. De mogelijkheden toen nog beperkt; anno 2016 is er een scala aan mogelijkheden om bezoekers te retargeten. Tijd voor een overzicht!

blog-header-dynamische-remarketing-services

Dynamische remarketing voor dienstverlenende bedrijven

29 januari 2016 Erik Dijkman

Dynamische remarketing is niets nieuws en de meeste e-commerce bedrijven zien het als een waardevolle toevoeging aan de marketingmix. Dat dynamische remarketing ook beschikbaar is voor dienstverlenende bedrijven zal lang niet bij iedereen bekend zijn. In deze blog leg ik uit hoe je aan de slag kan gaan met dynamische remarketing voor dienstverlenende websites.

Facebook Lead Ads: genereer leads via Facebook

15 januari 2016 Julius Langenberg

De laatste tijd is de SEA-marketeer flink verwend met nieuwe opties binnen Google AdWords. Wat te denken van ‘’Customer Match’’ en de lokale voorraadadvertenties? Ook op social advertising gebied staan de ontwikkelingen niet stil. Nog niet zo lang geleden heeft facebook een nieuw type advertentie gelanceerd; Lead Ads voor mobiele apparaten.

Bespaar tijd met deze 6 Adwords Editor functies

22 december 2015 Erik Dijkman

Sinds het begin van dit jaar zijn er vijf updates geweest van de Adwords Editor. Grote kans dat er door de vele updates een aantal functies aan je voorbij zijn gegaan. In deze blogpost lees je 6 functies die je vooral bij het beheren van meerdere accounts of veel campagnes enorm veel tijd besparen.

Bing Shopping Campagnes nu beschikbaar in UK

14 december 2015 Erik Dijkman

Een van de meest interessante nieuwe features binnen Bing Ads is de release van Bing Shopping Campagnes. Ruim vier jaar na de release van Google haar Product Listing Ads heeft Bing haar variant beschikbaar gesteld voor alle UK adverteerders. Wat is het? Voor wie is het beschikbaar? En hoe maak je een Bing shopping campagne?

Alleen bellen-advertenties

4 december 2015 Julius Langenberg

Sinds februari 2015 heeft Google zogenaamde “alleen bellen-advertenties” toegevoegd aan de advertentiemogelijkheden binnen AdWords. Hoewel het inzetten van dit type advertenties alweer een tijdje mogelijk is, wordt er nog relatief weinig gebruik van gemaakt. Dat is jammer. De stijging in het gebruik van mobiele apparaten is al een tijd gaande en zet gestaag voort. Hierop inspelen kan je dus nét die voorsprong op de concurrent opleveren.

Customer Match via Google AdWords: focus op mobiel!

27 november 2015 Lennart Moes

Sinds afgelopen maand biedt Google AdWords een nieuwe mogelijkheid om advertenties te targeten: Customer Match. Wat is het, hoe werkt en wat kun je ermee?

Nieuw in Google Shopping: Lokale voorraadadvertenties

19 november 2015 Tim Kolvenbag

Met het verschijnen van de optie “Lokale voorraadadvertenties” in de Shopping instellingen lijkt de introductie hiervan ook voor Nederland er aan te komen. Maar wat is dit voor functie? En wat kunnen we er mee?

Google Shopping: 5 tips voor de feestdagen

6 november 2015 Tim Kolvenbag

De dagen worden weer korter en kouder en het duurt nog maar heel even en de feestdagen beginnen weer. Meer dan ooit tevoren worden cadeaus online gezocht en gekocht. Aan ons online marketeers de taak om ervoor te zorgen dat webshops zo goed en relevant mogelijk vindbaar zijn op hun assortiment. De inzet van Google Shopping is hierbij een absolute must. In dit artikel bespreken we 5 tips zodat ook jouw Google Shopping campagne optimaal ingesteld is in aanloop naar de feestdagen.

RLSA voor Shopping

Google lanceert RLSA voor Shopping

18 oktober 2015 Erik Dijkman

Met de feestdagen in de aantocht heeft Google een interessante nieuwe functie gepresenteerd: RLSA voor Shopping. RLSA voor Shopping geeft je de mogelijkheid biedingen van je Shopping campagnes te optimaliseren voor bezoekers in je remarketinglijsten.

Voordelen van AdWords Seller Ratings

9 februari 2015 Pieter Majoor

Je ziet ze ongetwijfeld regelmatig voorbij komen; AdWords advertenties die verrijkt zijn met oranje sterren die de beoordeling van klanten weerspiegelen. Op het eerste oog een hele waardevolle aanvulling. De AdWords advertentie valt meer op en het betreffende bedrijf kan aangemerkt worden als ‘social proof’.

De concurrentiestatistieken: pak die vertoningen!

22 januari 2015 Pieter Majoor

Zijn jouw advertenties bij relevante zoekwoorden niet altijd zichtbaar? Dat is vast niet de bedoeling! Binnen Google AdWords kun je via de concurrentiestatistieken eenvoudig bijhouden wat het vertoningspercentage van je advertenties is. De concurrentiestatistieken zijn al sinds 2012 beschikbaar, maar maak je hier ook gebruik van? Een duik in de statistieken is zeker de moeite waard. De beschikbare data kunnen je helpen je campagnes te verbeteren!

Google AdWords kwaliteitsscore verhogen? Gewoon doen!

15 augustus 2014 Lennart Moes

De impact van de kwaliteitsscore op de ranking van advertenties, en daarmee de werkelijke CPC en resultaten, is groot. Een goede kwaliteitsscore wordt beloond. Een slechte kwaliteitsscore resulteert in onnodige kosten en doorgaans onbenutte kansen. Weet jij wat de gemiddelde kwaliteitsscore is in jouw AdWords account?

Impact van de kwaliteitsscore

8 augustus 2014 Pieter Majoor

De kwaliteitsscore is één van de belangrijkste factoren in de ranking van advertenties. Dat is al jaren een gegeven. Maar wat is de impact van bijvoorbeeld kwaliteitsscore 10 ten opzichte van 7? En hoe kunnen we AdWords campagnes zó inrichten dat de kwaliteitsscore gemaximaliseerd wordt? Op deze praktische vragen hebben we antwoorden getracht te vinden door een grote set met zoekwoorden – tienduizenden uit tientallen verschillende accounts – te analyseren. De bevindingen hebben we in dit artikel uiteengezet.

volg ons op