Advertising

Categorieën

Facebook Lead Ads: genereer leads via Facebook

15 januari 2016 Julius Langenberg

De laatste tijd is de SEA-marketeer flink verwend met nieuwe opties binnen Google AdWords. Wat te denken van ‘’Customer Match’’ en de lokale voorraadadvertenties? Ook op social advertising gebied staan de ontwikkelingen niet stil. Nog niet zo lang geleden heeft facebook een nieuw type advertentie gelanceerd; Lead Ads voor mobiele apparaten.

Bespaar tijd met deze 6 Adwords Editor functies

22 december 2015 Erik Dijkman

Sinds het begin van dit jaar zijn er vijf updates geweest van de Adwords Editor. Grote kans dat er door de vele updates een aantal functies aan je voorbij zijn gegaan. In deze blogpost lees je 6 functies die je vooral bij het beheren van meerdere accounts of veel campagnes enorm veel tijd besparen.

Bing Shopping Campagnes nu beschikbaar in UK

14 december 2015 Erik Dijkman

Een van de meest interessante nieuwe features binnen Bing Ads is de release van Bing Shopping Campagnes. Ruim vier jaar na de release van Google haar Product Listing Ads heeft Bing haar variant beschikbaar gesteld voor alle UK adverteerders. Wat is het? Voor wie is het beschikbaar? En hoe maak je een Bing shopping campagne?

Alleen bellen-advertenties

4 december 2015 Julius Langenberg

Sinds februari 2015 heeft Google zogenaamde “alleen bellen-advertenties” toegevoegd aan de advertentiemogelijkheden binnen AdWords. Hoewel het inzetten van dit type advertenties alweer een tijdje mogelijk is, wordt er nog relatief weinig gebruik van gemaakt. Dat is jammer. De stijging in het gebruik van mobiele apparaten is al een tijd gaande en zet gestaag voort. Hierop inspelen kan je dus nét die voorsprong op de concurrent opleveren.

Customer Match via Google AdWords: focus op mobiel!

27 november 2015 Lennart Moes

Sinds afgelopen maand biedt Google AdWords een nieuwe mogelijkheid om advertenties te targeten: Customer Match. Wat is het, hoe werkt en wat kun je ermee?

Nieuw in Google Shopping: Lokale voorraadadvertenties

19 november 2015 Tim Kolvenbag

Met het verschijnen van de optie “Lokale voorraadadvertenties” in de Shopping instellingen lijkt de introductie hiervan ook voor Nederland er aan te komen. Maar wat is dit voor functie? En wat kunnen we er mee?

Google Shopping: 5 tips voor de feestdagen

6 november 2015 Tim Kolvenbag

De dagen worden weer korter en kouder en het duurt nog maar heel even en de feestdagen beginnen weer. Meer dan ooit tevoren worden cadeaus online gezocht en gekocht. Aan ons online marketeers de taak om ervoor te zorgen dat webshops zo goed en relevant mogelijk vindbaar zijn op hun assortiment. De inzet van Google Shopping is hierbij een absolute must. In dit artikel bespreken we 5 tips zodat ook jouw Google Shopping campagne optimaal ingesteld is in aanloop naar de feestdagen.

RLSA voor Shopping

Google lanceert RLSA voor Shopping

18 oktober 2015 Erik Dijkman

Met de feestdagen in de aantocht heeft Google een interessante nieuwe functie gepresenteerd: RLSA voor Shopping. RLSA voor Shopping geeft je de mogelijkheid biedingen van je Shopping campagnes te optimaliseren voor bezoekers in je remarketinglijsten.

Voordelen van AdWords Seller Ratings

9 februari 2015 Pieter Majoor

Je ziet ze ongetwijfeld regelmatig voorbij komen; AdWords advertenties die verrijkt zijn met oranje sterren die de beoordeling van klanten weerspiegelen. Op het eerste oog een hele waardevolle aanvulling. De AdWords advertentie valt meer op en het betreffende bedrijf kan aangemerkt worden als ‘social proof’.

De concurrentiestatistieken: pak die vertoningen!

22 januari 2015 Pieter Majoor

Zijn jouw advertenties bij relevante zoekwoorden niet altijd zichtbaar? Dat is vast niet de bedoeling! Binnen Google AdWords kun je via de concurrentiestatistieken eenvoudig bijhouden wat het vertoningspercentage van je advertenties is. De concurrentiestatistieken zijn al sinds 2012 beschikbaar, maar maak je hier ook gebruik van? Een duik in de statistieken is zeker de moeite waard. De beschikbare data kunnen je helpen je campagnes te verbeteren!

Google AdWords kwaliteitsscore verhogen? Gewoon doen!

15 augustus 2014 Lennart Moes

De impact van de kwaliteitsscore op de ranking van advertenties, en daarmee de werkelijke CPC en resultaten, is groot. Een goede kwaliteitsscore wordt beloond. Een slechte kwaliteitsscore resulteert in onnodige kosten en doorgaans onbenutte kansen. Weet jij wat de gemiddelde kwaliteitsscore is in jouw AdWords account?

Impact van de kwaliteitsscore

8 augustus 2014 Pieter Majoor

De kwaliteitsscore is één van de belangrijkste factoren in de ranking van advertenties. Dat is al jaren een gegeven. Maar wat is de impact van bijvoorbeeld kwaliteitsscore 10 ten opzichte van 7? En hoe kunnen we AdWords campagnes zó inrichten dat de kwaliteitsscore gemaximaliseerd wordt? Op deze praktische vragen hebben we antwoorden getracht te vinden door een grote set met zoekwoorden – tienduizenden uit tientallen verschillende accounts – te analyseren. De bevindingen hebben we in dit artikel uiteengezet.

AdWords Conversion Optimizer

30 juli 2014 Pieter Majoor

De SEA Campagne Manager Vs. AdWords Automatisering; op papier lijkt het een gewonnen strijd! De AdWords Conversion Optimizer gaat twentyfourseven aan de slag met het optimaliseren van CPC-biedingen op basis van historische conversiedata. Dit in tegenstelling tot handmatige optimalisaties van de Campagne Manager, waar de frequentie stukken lager ligt. Maar hoe ontwikkelen de resultaten zich in de praktijk na het activeren van de Conversion Optimizer? Is het inderdaad een mooi stukje techniek of is het de theorie die indruk maakt?

AdWords geautomatiseerde regels

AdWords geautomatiseerde regels

21 juli 2014 Pieter Majoor

Doorlopend je CPC-biedingen optimaliseren op basis van zelfgekozen criteria? Het kan met geautomatiseerde regels van Google AdWords. Het blijkt een krachtige mix tussen menselijk inzicht en techniek. In dit artikel het hoe, wat en waarom van geautomatiseerde regels.

Begrijp het aankoopproces van je klant

21 maart 2014 Pieter Majoor

Eind januari kondigde AdWords een nieuwe functionaliteit aan op haar Google+ pagina: Attribution Modeling. Standaard worden conversies toegekend aan de laatste klik, daar zoekers mogelijk een heel pad afleggen alvorens ze overgaan tot het doen van een aankoop. Is het reëel dat het laatste zoekwoord er met de credits vandoor gaat? Liggen er kansen om meer potentiële klanten te bereiken door het zoekwoord dat de ‘voorzet’ gegeven heeft ook mee te laten delen in de conversie?

Helft e-commerce mobiel in 2018

14 maart 2014 Pieter Majoor

Zakenbank Goldman Sachs verwacht dat de helft van alle e-commerce in 2018 via mobiel verloopt, zo was deze week te lezen op Emerce. Reden voor ons om een blik te werpen op de actuele stand van zaken bij onze e-commerce opdrachtgevers. Wat is het aandeel van tablets en mobiel? En hoe converteert het?

Geef je SEA omzet een boost

12 maart 2014 Pieter Majoor

De mogelijkheden om de omzet vanuit SEA te verhogen zijn legio. Relevante zoekwoorden toevoegen, CPC-biedingen optimaliseren en het toevoegen van Product Listing Ads zijn voorbeelden van acties die kunnen resulteren in meer omzet. Vaak ligt de focus volledig op Google AdWords, een logisch gevolg van Google’s marktaandeel van ruim 95%. Ondanks de dominantie van Google is Bing een interessante aanvulling op je SEA inspanningen.

Mobile Ads: pak je positie!

4 september 2013 Pieter Majoor

Begin augustus maakten we melding van fors gestegen CPC’s bij advertenties op mobiele telefoons. Een logisch gevolg van de AdWords update Enhanced Campaigns, waarbij adverteerders alle apparaten – computers, tablets en mobiele telefoons – vanuit één campagne targeten. Deze update heeft geleid tot een forse toename van het aantal adverteerders die advertenties serveren op mobiele telefoons. Meer adverteerders in de AdWords veiling met stijgende CPC’s als gevolg.

volg ons op