83% van de consumenten die hun smartphone gebruiken voor research, gaan binnen een dag over tot een aankoop (55% binnen het uur!). Dit blijkt uit een studie van The Nielsen Company. Uit ‘The New Multi-Screen World Study’ blijkt dat het aankoopproces in 65% van de gevallen start op een smartphone en eindigt op een ander apparaat, hoofdzakelijk op een desktop.
De sterke groei in mobiele advertentie uitgaven is een logisch gevolg van het toenemende smartphonegebruik. eMarketer meldt op basis van een eigen onderzoek dat de uitgaven aan mobiele advertenties in de Verenigde Staten in 2016 voor het eerst hoger liggen dan die van desktop. Lees in dit artikel hoe je meer inzicht krijgt in de assisterende waarde van mobiel.
Retargeting is niet meer weg te denken uit de marketingmix. Retargeting is beschikbaar sinds 2010. De mogelijkheden toen nog beperkt; anno 2016 is er een scala aan mogelijkheden om bezoekers te retargeten. Tijd voor een overzicht!
Dynamische remarketing is niets nieuws en de meeste e-commerce bedrijven zien het als een waardevolle toevoeging aan de marketingmix. Dat dynamische remarketing ook beschikbaar is voor dienstverlenende bedrijven zal lang niet bij iedereen bekend zijn. In deze blog leg ik uit hoe je aan de slag kan gaan met dynamische remarketing voor dienstverlenende websites.
De laatste tijd is de SEA-marketeer flink verwend met nieuwe opties binnen Google AdWords. Wat te denken van ‘’Customer Match’’ en de lokale voorraadadvertenties? Ook op social advertising gebied staan de ontwikkelingen niet stil. Nog niet zo lang geleden heeft facebook een nieuw type advertentie gelanceerd; Lead Ads voor mobiele apparaten.
Sinds het begin van dit jaar zijn er vijf updates geweest van de Adwords Editor. Grote kans dat er door de vele updates een aantal functies aan je voorbij zijn gegaan. In deze blogpost lees je 6 functies die je vooral bij het beheren van meerdere accounts of veel campagnes enorm veel tijd besparen.
Een van de meest interessante nieuwe features binnen Bing Ads is de release van Bing Shopping Campagnes. Ruim vier jaar na de release van Google haar Product Listing Ads heeft Bing haar variant beschikbaar gesteld voor alle UK adverteerders. Wat is het? Voor wie is het beschikbaar? En hoe maak je een Bing shopping campagne?
Sinds februari 2015 heeft Google zogenaamde “alleen bellen-advertenties” toegevoegd aan de advertentiemogelijkheden binnen AdWords. Hoewel het inzetten van dit type advertenties alweer een tijdje mogelijk is, wordt er nog relatief weinig gebruik van gemaakt. Dat is jammer. De stijging in het gebruik van mobiele apparaten is al een tijd gaande en zet gestaag voort. Hierop inspelen kan je dus nét die voorsprong op de concurrent opleveren.
Sinds afgelopen maand biedt Google AdWords een nieuwe mogelijkheid om advertenties te targeten: Customer Match. Wat is het, hoe werkt en wat kun je ermee?
Met het verschijnen van de optie “Lokale voorraadadvertenties” in de Shopping instellingen lijkt de introductie hiervan ook voor Nederland er aan te komen. Maar wat is dit voor functie? En wat kunnen we er mee?
De dagen worden weer korter en kouder en het duurt nog maar heel even en de feestdagen beginnen weer. Meer dan ooit tevoren worden cadeaus online gezocht en gekocht. Aan ons online marketeers de taak om ervoor te zorgen dat webshops zo goed en relevant mogelijk vindbaar zijn op hun assortiment. De inzet van Google Shopping is hierbij een absolute must. In dit artikel bespreken we 5 tips zodat ook jouw Google Shopping campagne optimaal ingesteld is in aanloop naar de feestdagen.
Met de feestdagen in de aantocht heeft Google een interessante nieuwe functie gepresenteerd: RLSA voor Shopping. RLSA voor Shopping geeft je de mogelijkheid biedingen van je Shopping campagnes te optimaliseren voor bezoekers in je remarketinglijsten.
Je ziet ze ongetwijfeld regelmatig voorbij komen; AdWords advertenties die verrijkt zijn met oranje sterren die de beoordeling van klanten weerspiegelen. Op het eerste oog een hele waardevolle aanvulling. De AdWords advertentie valt meer op en het betreffende bedrijf kan aangemerkt worden als ‘social proof’.
Zijn jouw advertenties bij relevante zoekwoorden niet altijd zichtbaar? Dat is vast niet de bedoeling! Binnen Google AdWords kun je via de concurrentiestatistieken eenvoudig bijhouden wat het vertoningspercentage van je advertenties is. De concurrentiestatistieken zijn al sinds 2012 beschikbaar, maar maak je hier ook gebruik van? Een duik in de statistieken is zeker de moeite waard. De beschikbare data kunnen je helpen je campagnes te verbeteren!
De impact van de kwaliteitsscore op de ranking van advertenties, en daarmee de werkelijke CPC en resultaten, is groot. Een goede kwaliteitsscore wordt beloond. Een slechte kwaliteitsscore resulteert in onnodige kosten en doorgaans onbenutte kansen. Weet jij wat de gemiddelde kwaliteitsscore is in jouw AdWords account?
De kwaliteitsscore is één van de belangrijkste factoren in de ranking van advertenties. Dat is al jaren een gegeven. Maar wat is de impact van bijvoorbeeld kwaliteitsscore 10 ten opzichte van 7? En hoe kunnen we AdWords campagnes zó inrichten dat de kwaliteitsscore gemaximaliseerd wordt? Op deze praktische vragen hebben we antwoorden getracht te vinden door een grote set met zoekwoorden – tienduizenden uit tientallen verschillende accounts – te analyseren. De bevindingen hebben we in dit artikel uiteengezet.
De SEA Campagne Manager Vs. AdWords Automatisering; op papier lijkt het een gewonnen strijd! De AdWords Conversion Optimizer gaat twentyfourseven aan de slag met het optimaliseren van CPC-biedingen op basis van historische conversiedata. Dit in tegenstelling tot handmatige optimalisaties van de Campagne Manager, waar de frequentie stukken lager ligt. Maar hoe ontwikkelen de resultaten zich in de praktijk na het activeren van de Conversion Optimizer? Is het inderdaad een mooi stukje techniek of is het de theorie die indruk maakt?
Doorlopend je CPC-biedingen optimaliseren op basis van zelfgekozen criteria? Het kan met geautomatiseerde regels van Google AdWords. Het blijkt een krachtige mix tussen menselijk inzicht en techniek. In dit artikel het hoe, wat en waarom van geautomatiseerde regels.
Eind januari kondigde AdWords een nieuwe functionaliteit aan op haar Google+ pagina: Attribution Modeling. Standaard worden conversies toegekend aan de laatste klik, daar zoekers mogelijk een heel pad afleggen alvorens ze overgaan tot het doen van een aankoop. Is het reëel dat het laatste zoekwoord er met de credits vandoor gaat? Liggen er kansen om meer potentiële klanten te bereiken door het zoekwoord dat de ‘voorzet’ gegeven heeft ook mee te laten delen in de conversie?