Advertising

Categorieën

Begrijp het aankoopproces van je klant

21 maart 2014 Pieter Majoor

Eind januari kondigde AdWords een nieuwe functionaliteit aan op haar Google+ pagina: Attribution Modeling. Standaard worden conversies toegekend aan de laatste klik, daar zoekers mogelijk een heel pad afleggen alvorens ze overgaan tot het doen van een aankoop. Is het reëel dat het laatste zoekwoord er met de credits vandoor gaat? Liggen er kansen om meer potentiële klanten te bereiken door het zoekwoord dat de ‘voorzet’ gegeven heeft ook mee te laten delen in de conversie?

Helft e-commerce mobiel in 2018

14 maart 2014 Pieter Majoor

Zakenbank Goldman Sachs verwacht dat de helft van alle e-commerce in 2018 via mobiel verloopt, zo was deze week te lezen op Emerce. Reden voor ons om een blik te werpen op de actuele stand van zaken bij onze e-commerce opdrachtgevers. Wat is het aandeel van tablets en mobiel? En hoe converteert het?

Geef je SEA omzet een boost

12 maart 2014 Pieter Majoor

De mogelijkheden om de omzet vanuit SEA te verhogen zijn legio. Relevante zoekwoorden toevoegen, CPC-biedingen optimaliseren en het toevoegen van Product Listing Ads zijn voorbeelden van acties die kunnen resulteren in meer omzet. Vaak ligt de focus volledig op Google AdWords, een logisch gevolg van Google’s marktaandeel van ruim 95%. Ondanks de dominantie van Google is Bing een interessante aanvulling op je SEA inspanningen.

Mobile Ads: pak je positie!

4 september 2013 Pieter Majoor

Begin augustus maakten we melding van fors gestegen CPC’s bij advertenties op mobiele telefoons. Een logisch gevolg van de AdWords update Enhanced Campaigns, waarbij adverteerders alle apparaten – computers, tablets en mobiele telefoons – vanuit één campagne targeten. Deze update heeft geleid tot een forse toename van het aantal adverteerders die advertenties serveren op mobiele telefoons. Meer adverteerders in de AdWords veiling met stijgende CPC’s als gevolg.

Uitzonderlijke stijging CPC mobiele telefoons

8 augustus 2013 Pieter Majoor

In februari 2013 kondigde Google een update aan: Enhanced Campaigns. Een update met verregaande gevolgen voor vele AdWords campagnes. Niet alleen is de mogelijkheid om alle apparaten, computers, tablets en mobiele telefoons afzonderlijk te targeten komen te vervallen, het is ook niet meer mogelijk advertenties niet op tablets te serveren. Met andere woorden: AdWords advertenties worden standaard op zowel computers als tablets weergegeven. Voor mobiele telefoons is meer vrijheid: Adverteerders kunnen met een bid multiplier bepalen wat ze willen bieden voor mobiele apparaten. Desgewenst bedraagt deze multiplier -100% waardoor de advertenties niet op mobiele telefoons worden weergegeven.

Optimaliseer je taalinstellingen

1 augustus 2013 Pieter Majoor

Een AdWords campagne wordt getarget op een locatie en taal. De targeting op locatie bepaalt in welke geografische locatie de advertenties weergegeven worden. Met de instelling ‘Talen’ kunnen advertenties weergegeven worden op basis van de taalinstelling van de Google interface van de Google gebruiker. Doorgaans wordt taalinstelling “Nederlands” of “Alle talen” gehanteerd in AdWords campagnes. Maar welke optie is het meest effectief?

Hoe Exact is match type Exact?

Hoe Exact is match type Exact?

8 april 2013 Pieter Majoor

In april 2012 kondigde Google aan de match types Exact en Phrase te verruimen. Sinds deze wijziging worden advertenties ook getoond bij ‘sterk gelijkende varianten’, zoals missspellingen, het gebruik van accenten en enkelvouden en meervouden. Zo kan het zoekwoord [appartement] ook gematcht worden aan de zoekopdrachten apartement, appartementen en apratement. Lees in dit artikel de impact van deze wijziging!

AdWords check in 10 minuten!

17 augustus 2012 Pieter Majoor

Welk AdWords account je ook onder de loep neemt, er liggen altijd kansen om deze te verbeteren. Denk aan het toevoegen van meer relevante zoekwoorden, het specifieker categoriseren van zoekwoorden in advertentiegroepen of het testen met nieuwe advertentie-uitingen. Een AdWords campagne is nooit af.

Klikken via tablets blijft groeien!

7 augustus 2012 Pieter Majoor

Het aantal tablet-gebruikers groeit nog altijd fors. Het aantal gebruikers is in de eerste helft van 2012 gestegen naar 2,8 miljoen Nederlanders, ruim 1 miljoen meer vergeleken met eind 2011 (bron: GFK). Lees in dit artikel de impact van deze groei op de resultaten binnen Google AdWords.

Minder betalen in Google AdWords

26 juli 2012 Pieter Majoor

De klikprijs is steeds minder vaak een onderwerp van gesprek. In mijn optiek terecht en ook volkomen logisch, de focus moet liggen op conversie (verkopen, offertes, etc.). En of de klikprijs 30 cent of 2 euro bedraagt is irrelevant. Uiteindelijk draait het om het aantal conversies in combinatie met een acceptabele kosten per conversie.

Toch blijft het verlagen van de klikprijs een leuke uitdaging. Het verlagen is op zichzelf niet moeilijk, verlaag het bod per klik en een lagere klikprijs is het gevolg. Het is de uitdaging om de klikprijs te verlagen met behoud van het aantal kliks en conversies. Hierdoor maximaliseer je het rendement van de AdWords campagne. In dit artikel lees je hoe je dit kunt bewerkstelligen.

AdWords campagne optimaliseren

20 juli 2012 Lennart Moes

Het doel van het optimaliseren van een AdWords campagne is in veel gevallen eenvoudig; meer conversies genereren tegen minder of gelijkblijvende kosten. Eén van meest effectieve optimalisatieslagen om dit te realiseren is het optimaliseren van de CPC-biedingen (kosten per klik). Doorgaans zijn optimalisaties van de CPC-biedingen direct terug te zien in de resultaten.

Is Google AdWords moeilijk?

12 juli 2012 Pieter Majoor

De laatste tijd geven we met enige regelmaat Google AdWords trainingen. Tijdens deze trainingen ligt eenvoud en complexiteit vaak dicht bij elkaar. Adverteren met Google AdWords is eigenlijk niet heel moeilijk. Tegelijkertijd is het goed opzetten en beheren van een AdWords een specialisme.

AdWords setup, waar te beginnen?

6 juli 2012 Pieter Majoor

Het efficiënt bouwen van een complete Google AdWords campagne blijkt vaak een behoorlijke klus. Denk aan het samenstellen van een complete woordenlijst en het clusteren van alle woorden in specifieke campagnes en advertentiegroepen. De drang naar het creëren van de perfecte AdWords campagne resulteert niet zelden in lange lijsten met zoekwoorden waarvan slechts een klein percentage resultaten genereert. Dit kan op zich geen kwaad, al is het weinig efficiënt het maakt het een AdWords account onnodig onoverzichtelijk.

volg ons op