Baas van Morgen: twee leerlingen aan het roer van Rocket Digital

15 juni 2021

Afgelopen donderdag was het zo ver: twee basisschoolleerlingen stonden een ochtend aan het roer van Rocket Digital! Om 9:00 uur stapten Lenn en Mischa als twee ‘echte’ bazen uit de Tesla van Lennart en niet veel later begonnen de jongens hun ochtend als de gloednieuwe directie van ons online marketing bureau.

Project: Baas van Morgen

Het project ‘Baas van Morgen’ is een initiatief van JINC, een organisatie met een missie. JINC is ervan overtuigd dat elk kind een talent heeft, als kinderen maar de kans krijgen om talent te ontwikkelen. Om dat te bereiken heeft JINC als doel om leerlingen tussen de 8 en 16 jaar oud de mogelijkheid te bieden om een goede start te maken op de arbeidsmarkt. Hoe? Door kinderen al op jonge leeftijd met ambitieuze organisaties in aanraking te brengen.

Van overheidsinstanties tot commerciële bedrijven: maar liefst 550 leerlingen kregen afgelopen donderdag de kans om een ochtend aan het roer te staan van uiteenlopende organisaties.  

De twee bazen

Rocket Digital had de eer om twee bazen uit Groningen te mogen verwelkomen: Lenn en Mischa. De jongens zitten niet alleen bij elkaar in de klas, ze voetballen ook in hetzelfde team én ze zijn elkaars beste vrienden. We boften maar met deze gouden combinatie als ons (tijdelijke) nieuwe directieteam!

De vraagstukken

Na een presentatie over Rocket Digital van Lennart en Pieter was het tijd voor de bazen om hun intrede te maken in de wereld van online marketing. Nadat beide heren hun plek achter het bureau hadden ingenomen, gingen ze fanatiek aan de slag met de vraagstukken die wij voor ze hadden bedacht.

Zo vroegen wij ze bijvoorbeeld hoe we ervoor kunnen zorgen dat collega’s binnen ons bedrijf met elkaar in contact blijven staan, nu het merendeel van de collega’s grotendeels thuis werkt. Daarnaast stelden we ze de vraag hoe wij kinderen als doelgroep het beste kunnen benaderen om ze enthousiast te maken voor een toekomstige carrière als online marketeer bij een marketing bureau als Rocket Digital. Twee uitdagende vraagstukken waar de heren zich wel raad mee wisten!

De ideeën

Het eerste vraagstuk bleek simpel voor de heren: leuke dingen doen met collega’s na werktijd is volgens hen dé sleutel tot succes om met elkaar in verbinding te blijven staan. Op de vraag wat voor leuke activiteit we dan kunnen ondernemen met het team hadden de bazen een duidelijk antwoord: voetballen! Een tafeltennistoernooi en samen naar een restaurant gaan, stonden ook hoog op het lijstje.

Het tweede vraagstuk bleek iets lastiger te zijn, maar na een tijdje kwamen de goede ideeën op tafel. Aangezien Lenn en Mischa beide graag filmpjes kijken op TikTok en elkaar dagelijks berichtjes sturen via Snapchat, leek het ze een goed idee om kinderen te benaderen met humoristische advertenties via deze social media kanalen. Wie weet zijn TikTok en Snapchat dus wel de toekomst van Rocket Digital!

Online marketeers in de dop?

Na al dat harde werken, was het tijd voor de lunch. Bazen bepalen natuurlijk zelf wat ze eten, dus op verzoek van de jongens zaten we rond het middaguur op kantoor te smullen van tosti’s met curry! Na de lunch en nog een potje tafelvoetbal was het helaas alweer tijd om afscheid te nemen van ‘onze’ bazen. Met de Tesla werden Lenn en Mischa weer netjes teruggebracht naar school en zo kwam er een einde aan het project Baas van Morgen voor Rocket Digital.

Bedankt Lenn en Mischa voor jullie inzet en mooie ideeën, hopelijk zijn jullie net zo enthousiast over een carrière als online marketeer als wij!

volg ons op