Bespaar tijd met ‘Automatisch Importeren’ van Bing Ads

31 januari 2017

Een goed begin van 2017! Bing Ads lanceert ‘Automatisch Importeren’. Met deze nieuwe functie is het eenvoudig om optimalisaties in je Google AdWords campagnes automatisch door te voeren. Wat houdt het precies in? Waarom is dit interessant? En hoe stel je het in?

Wat houdt ‘Automatisch Importeren’ in?

Al enige tijd kan je als adverteerder AdWords campagnes importeren in Bing Ads. Het voordeel van deze functie is dat AdWords campagnes eenvoudig geïmporteerd kunnen worden en er vrijwel niets aangepast hoeft te worden. Het nadeel is dat dit een handmatige functie is was. Tot voor kort!

Bing Ads is met iets nieuws gekomen: ‘Automatisch Importeren’. Nu kunnen AdWords campagnes automatisch geïmporteerd worden. Je kan zelf bepalen wanneer en hoe vaak de AdWords campagnes gesynchroniseerd moeten worden met Bing Ads. Zo worden optimalisaties en uitbreidingen in het AdWords account automatisch doorgevoerd naar Bing Ads.

Waarom is dit interessant?

Het marktaandeel van Bing is in de laatste jaren wel degelijk gegroeid, maar nog steeds is het aandeel minder dan tien procent. Dit zorgt ervoor dat de meeste Nederlandse adverteerders de moeite niet nemen om in dit zoekkanaal te investeren. Met ‘Automatisch Importeren’ vergt Bing vrijwel geen tijd meer van je online marketingwerkzaamheden. Zo houdt je tijd over voor andere belangrijke zaken!

De belangrijkste voordelen van Bing Ads op een rijtje

Hoe stel je het in?

Allereerst is er een actief Bing Ads en een Google AdWords account (met campagnes) nodig. Wanneer je dit al hebt, dien je de volgende zeven stappen te doorlopen:

Stap 1: Log in met het juiste Bing Ads Account.

Stap 2: Klik op Import Campaigns in de navigatiebalk en vervolgens op Import from Google AdWords.

Stap 3: Klik op Sign in to Google en log in met je AdWords e-mailadres.

Stap 4: Selecteer het gewenste AdWords account en klik op Continue.

Stap 5: Kies welke campagnes geïmporteerd moeten worden: alle campagnes of specifieke campagnes. Klik door op Continue.

* Wil je alleen de actieve campagnes importeren? Dat kan! Kies Import specific campaigns, selecteer het blokje naast Campaign en laat het blokje Show paused campaigns leeg.

* Ga je specifieke campagnes importeren? Let op: telkens als je nieuwe AdWords campagnes maakt, worden deze niet automatisch gesynchroniseerd. Vink alle nieuwe campagnes aan in de lijst, zodat deze ook meegaan in de synchronisatie.

Stap 6: Selecteer nu de ‘Import Options’.

Zodra alle gewenste opties juist zijn aangevinkt, klik je door op Continue.

Stap 7: Stel nu je planning in.

Hier kun je onder andere kiezen of de synchronisatie eenmalig, dagelijks, wekelijks of maandelijks wordt uitgevoerd. Ook is hier de optie om te bepalen hoe je op de hoogte gehouden wilt worden: alleen bij errors, bij iedere synchronisatie of bijvoorbeeld helemaal niet.

Zodra alles is ingevuld, voltooi je alle instellingen voor het automatisch importeren door op Schedule of Import te klikken.

Super goed gedaan! De automatische synchronisatie met Google AdWords is geslaagd en zal nu op ieder aangegeven tijdstip uitgevoerd worden!

Problemen van de synchronisatie bekijken

Tijdens het importeren van campagnes kunnen er problemen veroorzaakt worden. Deze errors zijn gemakkelijk te bekijken:

Stap 1: Klik op Import Campaigns in de navigatiebalk en vervolgens op Import schedule and history.

Stap 2: Bekijk de logs en kies de Import name die je wilt bekijken.

Stap 3: Om het bestand te bekijken, klik je in de kolom Error file op Download error file.

Veel voorkomende problemen

Schrik niet van de errors die eventueel op je staan te wachten. De meest voorkomende foutmeldingen worden veroorzaakt door een van de volgende onderwerpen:

Succes!

Kom je er toch niet helemaal uit? Geen enkel probleem! Neem gerust contact met ons op.

Vond je dit interessant?

Schrijf je in voor onze nieuwsflits en ontvang maandelijks een update met onze laatste blogs en updates!

volg ons op