Nieuw in Bing: Ja / Nee antwoorden

22 mei 2020

Bing is dan wel de kleinere variant van Google, toch loopt het op sommige punten voor. Zo heeft Bing afgelopen dinsdag een update doorgevoerd in de zoekmachine. Voorheen kon je een vraag invoeren in de zoekmachine en vaak rolde er dan een uitgebreid antwoord uit. Nu geeft Bing een samenvatting van alle beschikbare antwoorden; Ja of Nee.

 

Dagelijks heeft Bing te maken met honderden miljoenen zoekopdrachten in meer dan honderd verschillende talen. Ongeacht het tijdstip, het onderwerp of lengte van de zoekterm, verwachten gebruikers onmiddellijk een passend antwoord.

Gebruikelijk is dat we kijken naar verschillende bronnen, om tot een conclusie te komen op de vraag waarop we zoeken. We moeten niet naar één bron kijken. En dat blijft Bing aanbevelen.

Bing neemt altijd veel documentatie door om het meest intelligente antwoord te geven op een vraag in de zoekmachine. Een antwoord bestond vaak uit een paragraaf of aan elkaar gekoppelde zinnen. Hierin gaan ze een stap verder. Ze willen het antwoord samenvatten, waar mogelijk in één woord; Ja of Nee.

Antwoord in de zoekmachine

Het blijft natuurlijk onwijs interessant om te weten hoe Bing dit mogelijk maakt, maar wij focussen ons op het resultaat. Momenteel is deze update alleen beschikbaar in de VS (het marktaandeel van Bing ligt daar 160% hoger dan hier; bron), maar lang zal het niet duren voordat ook wij hiervan kunnen profiteren.

In het onderstaande voorbeeld is het antwoord op de vraag “Kunnen honden chocolade eten?” voor en na de update zichtbaar. Ondanks dat niet alle bronnen zeggen dat ze het niet kunnen eten, geeft Bing het antwoord “No”. De zoekmachine gebruikt voor dit antwoord verschillende bronnen en leest hierin dat chocolade giftig is voor honden. Het systeem begrijpt dit en concludeert dat honden geen chocolade mogen eten.

Voor de update:

Uitgebreid antwoord Bing

Na de update:

Ja / Nee antwoord Bing

Online marketeers opgelet

Het antwoord van Bing is dus niet gebaseerd op één artikel. Jouw artikel kan wél van invloed zijn op het samengevatte antwoord. Blijf dus de gebruikelijke structured data gebruiken om een vraag en antwoord duidelijk te maken en probeer hierop zo goed mogelijk te scoren. Zoals zichtbaar in het voorbeeld kunnen er nu meerdere artikelen vertoond worden.

Haal hier je voordeel uit!

Bing werkt er constant aan om de gebruikers zo optimaal mogelijk te helpen. In dat kader is het sluitende ja / nee antwoord geïntroduceerd. Gaat Google dit ook implementeren? Bing zegt “Ja”.

volg ons op