De verbeterde standaardweergave wordt de nieuwe standaard

24 februari 2020

De advertentieweergave bepaalt op welke manier en met welke snelheid een dagbudget van een campagne gedurende de dag uitgegeven wordt. Voorheen was er de keuze tussen versneld en standaard, maar vanaf april 2020 zal hier een grote verandering in plaatsvinden.

Een korte opfrisbeurt: welke mogelijkheden zijn er momenteel?

Standaardweergave: Google optimaliseert de dagelijkse uitgaven op basis van de gebruikers. Het dagbudget wordt verdeeld over de hele dag, zodat het budget niet vroeg op de dag verbruikt is en het budget hierdoor effectiever benut wordt. Deze weergave is ideaal om gebruikers verspreid over de dag te bereiken met een beperkt budget. Omdat de advertentieweergave verspreid wordt over de dag, zullen de advertenties niet bij elke zoekopdracht getoond worden.

Versnelde weergave: Bij deze optie wordt het budget niet geoptimaliseerd. Het dagbudget wordt sneller uitgegeven ten opzichte van de standaardweergave. Binnen deze weergave kan het budget in de ochtend al verbruikt zijn wanneer er een beperkt budget beschikbaar is.

In 2019 heeft Google reeds aangekondigd dat de standaardweergave de enige methode wordt voor de zoek- en shopping-campagnes en campagnes die gebruik maken van een gedeeld budget. 

Vanaf april 2020 is het dan ook zover: de standaardweergave wordt daadwerkelijk de enige weergavemethode voor nieuwe campagne. Google zal de mogelijkheden binnen de standaardweergave de komende periode blijven verbeteren. De versnelde weergave is vanaf april niet meer beschikbaar.

Let op: bestaande campagnes worden automatisch overgezet naar de verbeterde standaardweergave.

Met de advertentieplanning-tool kan je eenvoudig inzichtelijk maken hoe bepaalde advertenties gedurende de dag getoond worden. Deze input kan gebruikt worden om biedingen te verhogen of juist te verlagen. Wanneer het doel van een campagne geen zichtbaarheid is, dan raden wij aan een de mogelijkheden van een automatische biedstrategie te onderzoeken. Deze biedstrategieën kunnen het aantal conversies, de conversiewaarde of het aantal klikken maximaliseren.

Gerelateerde berichten

Google Shoping

Gratis productvermeldingen van Google Shopping verder uitgebreid

Wat gaat er veranderen? Productvermeldingen die in de kennisvensters binnen de zoekresultaten van Google worden getoond zijn momenteel gesponsord. Deze productvermeldingen zullen straks gratis, organische […]

Nieuw in Google Ads: voeg een websitelink toe aan een beladvertentie

Maar dit gaat veranderen! Het is namelijk mogelijk om een websitelink in de advertentie toe te voegen. Hiermee krijgt iemand binnen het zoeknetwerk zelf de […]

volg ons op