De verbeterde standaardweergave wordt de nieuwe standaard

24 februari 2020

De advertentieweergave bepaalt op welke manier en met welke snelheid een dagbudget van een campagne gedurende de dag uitgegeven wordt. Voorheen was er de keuze tussen versneld en standaard, maar vanaf april 2020 zal hier een grote verandering in plaatsvinden.

Een korte opfrisbeurt: welke mogelijkheden zijn er momenteel?

Standaardweergave: Google optimaliseert de dagelijkse uitgaven op basis van de gebruikers. Het dagbudget wordt verdeeld over de hele dag, zodat het budget niet vroeg op de dag verbruikt is en het budget hierdoor effectiever benut wordt. Deze weergave is ideaal om gebruikers verspreid over de dag te bereiken met een beperkt budget. Omdat de advertentieweergave verspreid wordt over de dag, zullen de advertenties niet bij elke zoekopdracht getoond worden.

Versnelde weergave: Bij deze optie wordt het budget niet geoptimaliseerd. Het dagbudget wordt sneller uitgegeven ten opzichte van de standaardweergave. Binnen deze weergave kan het budget in de ochtend al verbruikt zijn wanneer er een beperkt budget beschikbaar is.

In 2019 heeft Google reeds aangekondigd dat de standaardweergave de enige methode wordt voor de zoek- en shopping-campagnes en campagnes die gebruik maken van een gedeeld budget. 

Vanaf april 2020 is het dan ook zover: de standaardweergave wordt daadwerkelijk de enige weergavemethode voor nieuwe campagne. Google zal de mogelijkheden binnen de standaardweergave de komende periode blijven verbeteren. De versnelde weergave is vanaf april niet meer beschikbaar.

Let op: bestaande campagnes worden automatisch overgezet naar de verbeterde standaardweergave.

Met de advertentieplanning-tool kan je eenvoudig inzichtelijk maken hoe bepaalde advertenties gedurende de dag getoond worden. Deze input kan gebruikt worden om biedingen te verhogen of juist te verlagen. Wanneer het doel van een campagne geen zichtbaarheid is, dan raden wij aan een de mogelijkheden van een automatische biedstrategie te onderzoeken. Deze biedstrategieën kunnen het aantal conversies, de conversiewaarde of het aantal klikken maximaliseren.

Gerelateerde berichten

Adwords scripts 2018

5 Google Ads scripts die je in 2020 gebruikt moet hebben

De vijf Google Ads scripts die je moet proberen Heatmaps Bodaanpassing per uur van de dag Getallen vanaf bestemmingspagina’s in je advertentie gebruiken Automatiseren uitsluitingen […]

Seizoensgebonden aanpassingen header

Seizoensgebonden aanpassingen in biedstrategieën

Met behulp van deze nieuwe tool kan je periodes programmeren waarbinnen je verwacht dat het conversieratio omhoog gaat. Google zelf verwoord het zoals onderstaand: Instellen […]

volg ons op