Dynamische beschrijving sitelink extensies steeds vaker getoond

16 januari 2019

Heb jij ook handmatig sitelink extensies toegevoegd aan je Search Ads maar geen beschrijvingen ingevuld? Dan ben je niet de enige… Bij de introductie van sitelink beschrijvingen werden deze meestal alleen weergegeven op merk gerelateerde zoektermen. Als gevolg daarvan kozen veel adverteerders er voor om geen tijd te verspillen aan het toevoegen van sitelink beschrijvingen aan niet-merkgerelateerde campagnes. Toch is het wel verstandig om dit te gaan doen en hier is waarom…

Dynamische sitelinks zijn niet nieuw, deze kunnen worden weergegeven wanneer er geen handmatige sitelinks zijn toegevoegd. Echter zien we sinds kort steeds vaker dat dynamische beschrijvingen worden getoond. Óók bij niet-merk gerelateerde campagnes. Op zich niet erg zou je denken… Toch stuitte Glenn Eckett, head of search van Solopress, op een aantal bijzondere varianten.

In de rapporten voor geautomatiseerde extensies in Google en Bing kun je controleren of er dynamische sitelink informatie wordt toegevoegd aan je advertenties. Mocht dit het geval zijn, dan betekent dit dat je niet bij alle sitelinks een handmatige beschrijving hebt ingevuld.

NB: Het is niet raadzaam om je af te melden voor dynamische sitelinks!

Google houdt rekening met de verwachte impact van advertentie-extensies in de berekening voor advertentiepositie. Dit kan dus negatieve invloed hebben op je advertentiepositie en de prestaties schaden, dit wil je niet. Je kunt het wel als tijdelijke oplossing gebruiken terwijl je werkt aan het toevoegen van handmatige sitelink beschrijvingen.

Wil je voorkomen dat er onaantrekkelijke beschrijvingen aan je sitelink extensies worden toegevoegd? Vul dan zelf de beschrijvingen in.

Op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen rondom online marketing? Volg ons dan op Facebook, LinkedIn, Twitter of Instagram!

Het laatste online marketing nieuws direct in je inbox? Schrijf je dan hieronder in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

 

Gerelateerde berichten

Nieuwe Slimme Shopping opties; boost je sales!

Sinds de uitbraak van het coronavirus wordt ‘online’ steeds belangrijker. Veel webshops zien stijgende verkoopcijfers sinds maart. Voor webwinkels een uitgelezen kans om nieuwe klanten binnen te halen.

Google Shoping

Gratis productvermeldingen van Google Shopping verder uitgebreid

In navolging op de grote aankondiging van Google om gratis productvermeldingen uit te rollen in de Google Shopping-tab, gaat Google gratis productvermeldingen verder uitrollen naar de zoekresultaten.

volg ons op