Facebook vervangt de relevantiescore voor 3 nieuwe statistieken

13 maart 2019

Vanaf 30 april zal Facebook de relevantiescore vervangen voor 3 nieuwe statistieken. De relevantiescore is een cijfer tussen 1 en 10 die weergeeft hoe relevant desbetreffende advertentie is voor de doelgroep die wordt getarget. Facebook hoopt hiermee deze statistieken beter bruikbaar te maken. Benieuwd welke dat zijn? Lees er hieronder alles over.      

De relevantiescore wordt vervangen door drie nieuwe meetwaarden namelijk, kwaliteitsranking, betrokkenheidsranking en succespercentage.

Net zoals bij de relevantiescore geven deze statistieken inzicht in hoe wijzigingen in advertenties, doelgroeptargeting of post-klik gedrag van invloed kunnen zijn op de advertentieprestaties. Met deze update hoopt Facebook adverteerders een genuanceerder inzicht te geven in voorspelde prestaties en optimalisatie suggesties.

Goodbye relevantiescore, gaan jullie deze statistiek missen?

Op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen rondom online marketing? Volg ons dan op Facebook, LinkedIn, Twitter of Instagram!

Het laatste online marketing nieuws direct in je inbox? Schrijf je dan hieronder in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

 

volg ons op