De relevantiescore wordt vervangen door drie nieuwe meetwaarden namelijk, kwaliteitsranking, betrokkenheidsranking en succespercentage.
- Kwaliteitsranking meet de kwaliteit van een advertentie in vergelijking met advertenties die concurreren op dezelfde doelgroep.
- De betrokkenheidsranking werkt op dezelfde manier en geeft de verwachte betrokkenheid van een advertentie weer in vergelijking met advertenties die dezelfde doelgroep targeten.
- Het succespercentage geeft de verwachte conversieratio van een advertentie weer in vergelijking met advertenties met dezelfde doelstelling en doelgroep targeting.
Net zoals bij de relevantiescore geven deze statistieken inzicht in hoe wijzigingen in advertenties, doelgroeptargeting of post-klik gedrag van invloed kunnen zijn op de advertentieprestaties. Met deze update hoopt Facebook adverteerders een genuanceerder inzicht te geven in voorspelde prestaties en optimalisatie suggesties.
Goodbye relevantiescore, gaan jullie deze statistiek missen?
Op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen rondom online marketing? Volg ons dan op Facebook, LinkedIn, Twitter of Instagram!
Het laatste online marketing nieuws direct in je inbox? Schrijf je dan hieronder in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.