Geef je SEA omzet een boost

12 maart 2014

De mogelijkheden om de omzet vanuit SEA te verhogen zijn legio. Relevante zoekwoorden toevoegen, CPC-biedingen optimaliseren en het toevoegen van Product Listing Ads zijn voorbeelden van acties die kunnen resulteren in meer omzet. Vaak ligt de focus volledig op Google AdWords, een logisch gevolg van Google’s marktaandeel van ruim 95%. Ondanks de dominantie van Google is Bing een interessante aanvulling op je SEA inspanningen.

6% meer omzet

Voor diverse opdrachtgevers hebben we Bing campagnes opgezet, als aanvulling op de reeds lopende Google AdWords campagnes. De resultaten van enkele webshops hebben we gebundeld en vergeleken met de AdWords resultaten. De belangrijkste cijfers (data 2014):

Bing campagne opzetten

Microsoft heeft het voor adverteerders zeer laagdrempelig gemaakt om in Bing te adverteren. Eenmaal aangemeld in Bing kan de adverteerder, na het invoeren van AdWords inloggegevens, campagnes kopiëren van AdWords naar Bing. Het vergt letterlijk enkele minuten om het Bing account te voorzien van een groot aantal campagnes met bijbehorende zoekwoorden en advertentieteksten.

Bing Ads:

Zoekresultaten Bing

Conclusie

De cijfers zijn duidelijk: Bing is een interessante aanvulling op je Google AdWords campagne. Meer weten? Neem gerust contact op via 050 700 15 35 of stuur een e-mail naar pieter@rocketdigital.nl.

Gerelateerde berichten

Nieuw in Google Ads: voeg een websitelink toe aan een beladvertentie

Maar dit gaat veranderen! Het is namelijk mogelijk om een websitelink in de advertentie toe te voegen. Hiermee krijgt iemand binnen het zoeknetwerk zelf de […]

Google Ads

De verbeterde standaardweergave wordt de nieuwe standaard

Een korte opfrisbeurt: welke mogelijkheden zijn er momenteel? Standaardweergave: Google optimaliseert de dagelijkse uitgaven op basis van de gebruikers. Het dagbudget wordt verdeeld over de […]

volg ons op