De mogelijkheden om de omzet vanuit SEA te verhogen zijn legio. Relevante zoekwoorden toevoegen, CPC-biedingen optimaliseren en het toevoegen van Product Listing Ads zijn voorbeelden van acties die kunnen resulteren in meer omzet. Vaak ligt de focus volledig op Google AdWords, een logisch gevolg van Google’s marktaandeel van ruim 95%. Ondanks de dominantie van Google is Bing een interessante aanvulling op je SEA inspanningen.
6% meer omzet
Voor diverse opdrachtgevers hebben we Bing campagnes opgezet, als aanvulling op de reeds lopende Google AdWords campagnes. De resultaten van enkele webshops hebben we gebundeld en vergeleken met de AdWords resultaten. De belangrijkste cijfers (data 2014):
De SEA omzet is per direct met 6% gestegen als gevolg van de Bing Ads campagnes.
Het conversiepercentage van de Bing Ads campagne is een fractie lager dan het Google AdWords conversiepercentage. Dit wordt echter ruimschoots gecompenseerd door de kosten per klik: de CPC van Bing is ruim de helft lager dan bij AdWords.
Bing campagne opzetten
Microsoft heeft het voor adverteerders zeer laagdrempelig gemaakt om in Bing te adverteren. Eenmaal aangemeld in Bing kan de adverteerder, na het invoeren van AdWords inloggegevens, campagnes kopiëren van AdWords naar Bing. Het vergt letterlijk enkele minuten om het Bing account te voorzien van een groot aantal campagnes met bijbehorende zoekwoorden en advertentieteksten.
Bing Ads:
Conclusie
De cijfers zijn duidelijk: Bing is een interessante aanvulling op je Google AdWords campagne. Meer weten? Neem gerust contact op via 050 700 15 35 of stuur een e-mail naar pieter@rocketdigital.nl.
Vond je dit interessant?
Schrijf je in voor onze nieuwsflits en ontvang maandelijks een update met onze laatste blogs en updates!