Nieuw in Google Ads: Campagnes sorteren

9 mei 2019

Vandaag is dé dag dat Google Ads campagnes sorteren in de linkerkolom beschikbaar maakt. Naast de mogelijkheid om in de linkerkolom van de Ads interface bepaalde typen campagnes (shopping-, zoek-, display-, videocampagnes) of campagnes met een specifieke status (ingeschakeld, onderbroken, verwijderd) te tonen, kan nu ook de volgorde van weergave worden bepaald. Wel zo handig als je bijvoorbeeld de campagnes met de meeste conversies bovenaan wilt zien.

Hoe krijg ik dit nou voor elkaar?

Dat is niet zo ingewikkeld. Onder de typen campagnes in de linkerkolom vind je de functie om campagnes te sorteren; de pijltjes. Vervolgens kun je kiezen op basis van welk kenmerk of prestaties de campagnes gesorteerd moeten worden. Hier kun je kiezen uit: Alfabet, Kosten, Status, Conversies, Vertoningen en Budget. Vervolgens heb je keuze uit de sorteringsoptie A-Z, van hoog naar laag óf van ‘ingeschakeld’ naar ‘verwijderd’, en vice versa uiteraard.

Google Ads campagnes sorteren
Campagnes sorteren op

Kom je er toch niet helemaal uit, neem even contact op en we helpen je graag verder!

Het laatste online marketing nieuws direct in je inbox? Schrijf je dan hieronder in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

volg ons op