Google Ads lanceert nieuwe opties binnen automatische biedstrategieën

20 september 2019

Begin september 2019 kondigde Google aan dat Google Ads de automatische biedstrategieën gaat uitbreiden. Door het aanbieden van nieuwe opties binnen de automatische biedstrategieën wil Google online adverteerders meer mogelijkheden bieden om hun online campagnevoering naar wens in te richten.

Om dit te realiseren heeft Google drie nieuwe opties voor de automatische biedstrategieën van Display advertising en Video 360 advertising aangekondigd.

Outcome based buying

Waar automatische biedstrategieën voorheen alleen cost-per-thousand impressions (CPM) ondersteunden, brengt Google hier verandering in door outcome based buying aan de automatische biedstrategieën toe te voegen.

Met outcome based buying wordt het voor adverteerders mogelijk om in Display en Video 360 alleen te betalen voor de resultaten waar zij interesse in hebben. Dit betekent dat online adverteerders voortaan kunnen betalen voor een bepaald doel, zoals aantal klikken of conversies, in plaats van het aantal impressies.

Outcome based buying is nu beschikbaar voor alle Display en Video 360 campagnes met een post click conversie doel; een conversie die ontstaat nadat iemand op de advertentie heeft geklik

Non-guaranteed deals

Naast de toevoeging van outcome based buying maakt Google Ads het ook mogelijk om automatisch bieden in te stellen voor non-guaranteed deals, zogeheten voorkeurdeals.

Bij non-guaranteed deals wordt er onderhandeld over een minimum prijs voor CPM. Zodra er een akkoord is bereikt heb jij als koper de mogelijkheid om te bieden op deze voorraad op basis van de overeengekomen prijs.

Non-guaranteed deals

Op het moment dat de prijs voor deze voorraad op het prijsniveau komt wat is overeengekomen, dan bieden Display en Video 360 campagnes hier vanaf nu automatisch op waardoor jij als adverteerder veel tijd bespaard.

Daarnaast wordt er ook rekening gehouden met de planning voor het vertonen van de Ads, en worden deze vertoond volgens de planning.

Insertion orders

Als laatste optie voegt Google Ads automatisch bieden toe voor zogeheten insertion orders. Door de prestaties van meerdere line items te beoordelen en te overwegen krijgt de automatische biedstrategie de mogelijkheid om de focus te verleggen naar de best presterende line items.

Line items zijn de specifieke details van een advertentie in Google Ads. Dit zijn de details als waar (zoekpartners, zoekmachines, etc.) de ad wordt vertoond, hoe vaak (aantal of percentage kliks/impressies) deze wordt vertoond en aan wie (targeting) het wordt vertoond.

Het automatisch overwegen en beoordelen van prestaties van line items zou volgens Google betere resultaten opleveren, tegen dezelfde besteding.

Wil je op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van online marketing? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

volg ons op