Google Ads Update: wijziging in de Smart Bidding opties
22 april 2021
Smart bidding bestaat binnen Google Ads momenteel uit vier verschillende geautomatiseerde biedstrategieën. Smart bidding methodes helpen adverteerders hun doelstelling te helpen. Deze doelstelling kan een conversie (Cost per Acquisition) of conversiewaarde (Return on Ad Spend) zijn. Benieuwd wat de aangekondigde wijzigingen voor jou gaan betekenen? Lees dan snel verder.
Google is van mening dat vier opties om uit te kiezen toch wat te veel zijn en onduidelijkheden oplevert. Om de opties te verduidelijken worden de keuzes teruggebracht tot twee.
Vanaf april 2021 worden de doel-CPA en doel-ROAS gebundeld met de biedstrategieën ‘Conversies maximaliseren’ en ‘Conversiewaarde maximaliseren’.
Concreet betekent dit het volgende:
‘Aantal conversies maximaliseren’ krijgt een optionele doel-CPA
‘Conversiewaarde maximaliseren’ krijgt een optionele doel-ROAS
Impact op de actieve biedstrategieën
Bestaande Doel-CPA en Doel-ROAS kunnen in eerste instantie gewoon blijven draaien. Na het uitrollen van de update zullen hier geen wijzigingen in nodig zijn.
Momenteel zijn de biedstrategieën Doel-CPA en Doel-ROAS nog ‘gewoon’ te gebruiken, en deze strategieën blijven na de update hetzelfde. Bij het aanmaken van een nieuwe campagne of een nieuwe biedstrategie, zullen de vernieuwde optionele velden de komende maanden tevoorschijn komen.
Zodra Google de update daadwerkelijk doorvoert, sturen ze een vooraankondiging van de wijzigingen. Vervolgens worden bestaande Doel-CPA- en Doel-ROAS-strategieën automatisch overgeschakeld naar deze nieuwe velden.
Vragen of hulp nodig?
Heb je vragen? Of ben je benieuwd naar de voordelen van Google Ads uitbesteden? Neem dan gerust contact met ons op. Dat kan via ons contactformulier of via 050 700 15 35.
Vond je dit interessant?
Schrijf je in voor onze nieuwsflits en ontvang maandelijks een update met onze laatste blogs en updates!