Google Gallery Ads: ben jij er klaar voor?

4 september 2019

In mei van dit jaar kondigde Google een nieuwe advertentieformat aan: Gallery Ads.

De reguliere tekstadvertenties van Google bestaan enkel uit tekst. Met Gallery Ads is het mogelijk om een carrousel met afbeeldingen te tonen.

Op het moment van schrijven is deze nieuwe innovatie een gesloten bèta. Enkel adverteerders die uitgenodigd zijn om deel te nemen aan de bèta kunnen deze advertentieformat testen.

Opmaak advertentie

Gallery Ads worden enkel weergegeven op mobiel en bestaat uit de volgende elementen:

Google heeft aangekondigd dat advertentiegroepen die Gallery Ads bevatten 25% meer interacties (klikken / swipes) genereren. Een significant percentage waarmee je als adverteerder een zeer dominante positie kunt innemen op de eerste positie van de mobiele zoekresultaten.

Voorbeeld van een Gallery Ad

Google Gallery Ads

Afrekenmodel

Anders dan bij reguliere tekstadvertenties worden Gallery Ads niet enkel afgerekend op basis van een klik naar de website. Ook voor het bekijken (swipen) van minimaal 3 afbeeldingen zul je als adverteerder betalen.

Ben jij er klaar voor?

Gallery Ads biedt ons inziens een mooie kans om je positie in de mobiele zoekresultaten te verstevigen. Tevens kun je zoekers meer laten zien van je aanbod, meer dan enkel in woord. En dat kan weer bijdragen aan het conversiepercentage.

De komende weken zullen we deze nieuwe advertentieformat uitgebreid testen in de accounts die meedoen aan de bèta. Resultaten zullen we ter zijner tijd delen op ons blog.

Heb je vragen over Gallery Ads? Neem gerust contact op.

Vond je dit interessant?

Schrijf je in voor onze nieuwsflits en ontvang maandelijks een update met onze laatste blogs en updates!

volg ons op