Haal meer uit de nieuwe aanbevelingen van Google Ads

2 oktober 2019

Met de aanbevelingen en optimalisatie scores brengt Google Ads overzichtelijk in kaart waar jouw campagnes geoptimaliseerd kunnen worden. Onlangs heeft Google een update uitgebracht wat de aanbevelingen een nieuwe stimulans geven. Hier vind je een overzicht van de drie updates.

Een nieuwe weergave

De aanbevelingen worden in een vernieuwde overzichtelijke tabel weergegeven. Een voorbeeld van deze nieuwe weergave vind je hieronder. Via de knoppen rechts bovenin is het mogelijk om terug te schakelen naar de oude weergave.

In deze nieuwe weergave kan je van alle campagnes tegelijk de aanbevelingen en de potentiële verbetering zien. Erg handig!

Betere zoekwoorden suggesties

De kwaliteit en relevantie van de aanbevolen zoekwoorden zijn, volgens Google zelf, verbeterd. De suggesties worden gedaan met de verwachting dat de nieuwe zoekwoorden, naast de huidige zoekwoorden, voor extra verkeer zullen zorgen. Daarnaast kunnen deze zoekwoorden nu ook bestaan uit Broad Match Modified zoekwoorden.

Het is goed om de aanbevelingen kritisch te bekijken voordat deze toegevoegd worden. De opties zijn voornamelijk ontwikkeld om tijd te besparen. Een grondige zoekwoordanalyse is nog altijd aan te raden. 

Aanbevelingen toepassen of negeren in bulk

Alle aanbevelingen kunnen met één klik op de knop geaccepteerd of genegeerd worden. Blijf hier wel voorzichtig mee en analyseer bij voorkeur alle aanbevelingen grondig.

Let op! Op het moment van schrijven wordt de update gefaseerd uitgerold door Google. Hierdoor is het mogelijk dat de nieuwe weergave nog niet beschikbaar is binnen jouw account.

Succes met het uitproberen van deze nieuwe mogelijkheden!

Alle nieuwe ontwikkelingen op het gebied van online marketing in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan eenvoudig in voor onze nieuwsbrief!

nieuwsbrief

volg ons op