Rocket Digital Klanttevredenheid

14 juli 2017

Afgelopen 20 weken heb ik voor mijn studie Commerciële Economie aan de Hanze Hogeschool te Groningen stage gelopen bij Rocket Digital. Mijn stage bestond uit twee onderdelen: meewerken aan hele toffe klanten en het uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek. In dit blog deel ik graag de uitkomsten en bevindingen van het klanttevredenheidsonderzoek.

Opzet van het onderzoek

De vragen in het onderzoek zijn gesteld aan de hand van een 10-punts Likertschaal. Hier is voor gekozen om eenvoudig een cijfer te koppelen aan de verschillende onderdelen. In het onderzoek heb ik verschillende onderwerpen getoetst waar klanten wekelijks of soms dagelijks mee te maken hebben in de samenwerking met Rocket Digital.

Uitkomst

Uit het onderzoek kwam naar voren dat de klanten zeer tevreden zijn met de dienstverlening. Het gemiddelde cijfer van alle onderdelen komt uit op een 8,4! Liefst 100% van de respondenten beveelt Rocket Digital aan. Iets waar het hele team enorm trots op is!

Op de verschillende onderdelen uit het onderzoek geven de klanten liefst 82 keer het cijfer 10. Iets om heel trots op te zijn!

Reactiesnelheid op e-mail

Ook is de vraag gesteld aan de klanten wat zij vinden van de reactietijd op e-mails. En zoals in de onderstaande afbeelding te zien is, krijgt meer dan 90% van de klanten binnen 2 dagen antwoord op vragen via de mail.

NPS score

Doormiddel van een Net Promotor Score (NPS) score wordt er onderscheid gemaakt tussen verschillende soorten klanten: Promotors, Passives en Detractors.

De NPS is het verschil tussen het aantal Promotors en Detractors. Dit getal kan liggen tussen de -100 en de 100. Een positieve NPS (>0) wordt gezien als een goede score.

Klanten van Rocket Digital scoren 42,9%, een uitstekende score.

Lennart Moes van Rocket Digital:

“Een gemiddelde beoordeling van 8,4 en een NPS score van 42% is een bevestiging dat we ons werk goed doen. Hier zijn we heel blij mee. Het laat tevens zien dat er ruimte is voor verbetering. Wij gaan de uitdaging aan om onze dienstverlening naar een nog hoger niveau te brengen.”

Heb je vragen over het onderzoek, of wil je meer weten over de resultaten? Neem contact op met: 050 700 15 35

Gerelateerde berichten

Hostnet ready for launch

De Google Ads-accounts van Hostnet zijn in de loop van de jaren fors uitgebouwd. Nu is er behoefte aan structuur en het benutten van nieuwe […]

Rocket Digital en de NFK gaan samenwerken

volg ons op