LinkedIn Stories

17 juni 2020

Stories zie je overal op Social media voorbij komen, zoals op Instagram, Facebook, Snapchat en Whatsapp. Sinds kort vind je deze Stories ook in Nederland op LinkedIn. Nederland is het eerste Europese land waarin deze functie getest wordt. Maar hoe werken deze Stories en wat kun je hier nou precies mee? En zijn deze Stories een zinvolle toevoeging op LinkedIn?

Hoe werken deze Stories?

In beginsel werken deze Stories hetzelfde als de Stories op andere Social Media platformen. Je kan zowel een foto als een video van maximaal 20 seconden delen. Je kan een story maken door op het plusje bij ‘uw verhaal’ te klikken. Dit kan vooralsnog alleen vanaf de mobiele Linkedin-app. Daarnaast is er de mogelijkheid om iemand te taggen, tekst toe te voegen of stickers toe te voegen. 

Je story is 24 uur lang zichtbaar, waarna het automatisch verdwijnt. Je kan zien hoe vaak je story is bekeken en door wie. Daarnaast kunnen kijkers op je story reageren. De reacties hierop komen binnen als privé bericht.

Waarom zou je gebruik moeten maken van deze nieuwe functie?

Stories zijn een zinvolle aanvulling op je andere content. Door het plaatsen van Stories kun je jezelf als professional, of je bedrijf, extra onder de aandacht brengen.

Door middel van Stories zou je je volgers bijvoorbeeld een kijkje achter de schermen kunnen geven bij je bedrijf. Je zou bijvoorbeeld je volgers kunnen laten zien hoe een dag bij jullie in het bedrijf er aan toe gaat.

Ideeën voor content voor op je Stories:

Al met al kan LinkedIn Stories een leuke aanvulling zijn op je normale posts. LinkedIn is een zakelijk platform, dus het is daarom wel van belang dat je niet té persoonlijke foto’s of video’s plaatst. Daarnaast is het verstandig om niet te gaan spammen met informatie over je product of dienst.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

volg ons op