Stories zie je overal op Social media voorbij komen, zoals op Instagram, Facebook, Snapchat en Whatsapp. Sinds kort vind je deze Stories ook in Nederland op LinkedIn. Nederland is het eerste Europese land waarin deze functie getest wordt. Maar hoe werken deze Stories en wat kun je hier nou precies mee? En zijn deze Stories een zinvolle toevoeging op LinkedIn?
Hoe werken deze Stories?
In beginsel werken deze Stories hetzelfde als de Stories op andere Social Media platformen. Je kan zowel een foto als een video van maximaal 20 seconden delen. Je kan een story maken door op het plusje bij ‘uw verhaal’ te klikken. Dit kan vooralsnog alleen vanaf de mobiele Linkedin-app. Daarnaast is er de mogelijkheid om iemand te taggen, tekst toe te voegen of stickers toe te voegen.
Je story is 24 uur lang zichtbaar, waarna het automatisch verdwijnt. Je kan zien hoe vaak je story is bekeken en door wie. Daarnaast kunnen kijkers op je story reageren. De reacties hierop komen binnen als privé bericht.
Waarom zou je gebruik moeten maken van deze nieuwe functie?
Stories zijn een zinvolle aanvulling op je andere content. Door het plaatsen van Stories kun je jezelf als professional, of je bedrijf, extra onder de aandacht brengen.
Stories kunnen je een lichtere, meer informele manier van interactie met je klanten bieden.
Met Stories kun je actief contact zoeken met je volgers. Op deze manier kun je relaties onderhouden en het ‘community gevoel’ versterken
Volgens LinkedIn zijn Stories bedoeld om de menselijke kant van je professionele LinkedIn pagina te belichten.
Door middel van Stories zou je je volgers bijvoorbeeld een kijkje achter de schermen kunnen geven bij je bedrijf. Je zou bijvoorbeeld je volgers kunnen laten zien hoe een dag bij jullie in het bedrijf er aan toe gaat.
Ideeën voor content voor op je Stories:
Een kijkje achter de schermen
Evenementen aankondigen
Trainingen aankondigen
Leuke projecten waar je mee bezig bent of afgerond hebt
Nieuwe of bestaande medewerkers voorstellen
Personeelsuitjes of teambuilding activiteiten
Andere leuke nieuwtjes over je bedrijf en of medewerkers
Al met al kan LinkedIn Stories een leuke aanvulling zijn op je normale posts. LinkedIn is een zakelijk platform, dus het is daarom wel van belang dat je niet té persoonlijke foto’s of video’s plaatst. Daarnaast is het verstandig om niet te gaan spammen met informatie over je product of dienst.
Vond je dit interessant?
Schrijf je in voor onze nieuwsflits en ontvang maandelijks een update met onze laatste blogs en updates!