Nieuw in Google Shopping: Lokale voorraadadvertenties

19 november 2015

Met het verschijnen van de optie “Lokale voorraadadvertenties” in de Shopping instellingen lijkt de introductie hiervan ook voor Nederland er aan te komen. Maar wat is dit voor functie? En wat kunnen we er mee?

Wat is het?

Als iemand bijvoorbeeld op zoek is naar een nieuwe wasmachine kan er tussen de Shopping resultaten een lokale voorraadadvertentie verschijnen. Deze advertentie wordt weergegeven zodra een winkel in de buurt een relevant product aanbiedt, op voorraad heeft én de lokale voorraadadvertenties heeft geactiveerd. In de advertentie wordt de naam van de winkel en de afstand naar de winkel weergegeven. Een URL is niet noodzakelijk.

Wanneer de advertentie wordt aangeklikt zal de lokale etalage pagina getoond worden. Op deze pagina wordt de productinformatie getoond, maar tevens het telefoonnummer en een routebeschrijving naar de winkel. Daarnaast is het ook mogelijk om direct het overige productaanbod van deze winkel te bekijken.

local - 1local - 2local - 3
Lokale voorraadadvertentieLokale etalageSoortgelijke producten bij aanbieder

Voor wie?

Deze functie is vooral interessant voor winkels die (nog) geen webshop hebben. Door van deze functie gebruik te maken kunnen zij hun aanbod toch online tonen aan bezoekers in de regio van de fysieke winkel.

Maar ook voor winkels die wel over een webshop beschikken is dit een interessante functie. Door te laten zien dat het product lokaal op voorraad is biedt je de mogelijkheid om het product in het echt te zien en gelijk mee te nemen.

Voorbeelden:
Verschillende partijen zijn al aan het testen geweest met lokale voorraadadvertenties. Op de succes stories pagina heeft Google een aantal succesvolle cases geplaatst.

Wanneer beschikbaar?

Lokale voorraadadvertenties is een lang vooraf aangekondigde functie met nuttige toepassingen. Wanneer het exact beschikbaar zal zijn in Nederland is nog niet bekend, maar met de introductie van deze functie binnen Google Shopping campagnes zal dit niet lang meer duren.

Meer informatie over o.a. het instellen is alvast te vinden in het Google helpcenter.

Gerelateerde berichten

Nieuw in Google Ads: voeg een websitelink toe aan een beladvertentie

Maar dit gaat veranderen! Het is namelijk mogelijk om een websitelink in de advertentie toe te voegen. Hiermee krijgt iemand binnen het zoeknetwerk zelf de […]

Google Ads

De verbeterde standaardweergave wordt de nieuwe standaard

Een korte opfrisbeurt: welke mogelijkheden zijn er momenteel? Standaardweergave: Google optimaliseert de dagelijkse uitgaven op basis van de gebruikers. Het dagbudget wordt verdeeld over de […]

volg ons op