Nu beschikbaar in Google Ads: de Leadformulierextensie

31 oktober 2019

Google heeft onlangs een bèta toegevoegd die het mogelijk maakt om leads te verzamelen vanuit een tekstadvertentie. Gebruikers kunnen rechtstreeks via de extensie een formulier invullen. Hoe dat precies werkt en wat je ermee kan lees je in dit blog!

Hoe werkt het?

De leadextensie lijkt op een promotie-extensie en wordt weergegeven in een call-out box met een klembord pictogram. In de afbeelding hieronder zie je hoe de leadextensie eruit ziet.

Je kiest eerst een campagne waaraan je de leadextensie wil toevoegen, vervolgens selecteer je de gewenste call to action. Hierbij heb je de keuze uit onderstaande opties.

Vervolgens vul je de vereiste velden in. Dit betreft een kop, je bedrijfsnaam en een beschrijving. Daarna selecteer je welke informatie je graag wilt ontvangen, dit is beperkt tot naam, e-mail, telefoonnummer en postcode.

Optioneel kun je ervoor kiezen om een achtergrond afbeelding toe te voegen om het formulier wat persoonlijker te maken. Als laatst voeg je een link toe naar je privacypolicy, gebruikers moeten akkoord gaan met de servicevoorwaarden van Google alvorens ze het formulier kunnen indienen.

De bedankpagina die gebruikers te zien krijgen nadat ze het formulier hebben ingediend kun je aanpassen met een persoonlijke beschrijving en aangepaste call-to-action (“website bezoeken” of “download”).

Leads kunnen binnen de Google Ads interface worden gedownload. Ook kunnen leads kunnen via een webhook worden gekoppeld aan een CRM-systeem of Google spread.

Wij hebben de eerste testen al uit staan en zijn erg benieuwd naar de resultaten. Ga jij gebruik maken van de leadformulierextensie?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

volg ons op