Vrijdag 12 februari: de eerste JUNCTION on Tour is een feit! Een dag om geïnspireerd te raken op het gebied van media, creativiteit en techniek. JUNCTION on Tour is een initiatief van JUNCTION People, een samenwerkingsverband tussen vijf noordelijke mediabedrijven:
In de artikel een verslag van de eerste JUNCTION on Tour.
83% van de consumenten die hun smartphone gebruiken voor research, gaan binnen een dag over tot een aankoop (55% binnen het uur!). Dit blijkt uit een studie van The Nielsen Company. Uit ‘The New Multi-Screen World Study’ blijkt dat het aankoopproces in 65% van de gevallen start op een smartphone en eindigt op een ander apparaat, hoofdzakelijk op een desktop.
De sterke groei in mobiele advertentie uitgaven is een logisch gevolg van het toenemende smartphonegebruik. eMarketer meldt op basis van een eigen onderzoek dat de uitgaven aan mobiele advertenties in de Verenigde Staten in 2016 voor het eerst hoger liggen dan die van desktop. Lees in dit artikel hoe je meer inzicht krijgt in de assisterende waarde van mobiel.
Retargeting is niet meer weg te denken uit de marketingmix. Retargeting is beschikbaar sinds 2010. De mogelijkheden toen nog beperkt; anno 2016 is er een scala aan mogelijkheden om bezoekers te retargeten. Tijd voor een overzicht!
Dynamische remarketing is niets nieuws en de meeste e-commerce bedrijven zien het als een waardevolle toevoeging aan de marketingmix. Dat dynamische remarketing ook beschikbaar is voor dienstverlenende bedrijven zal lang niet bij iedereen bekend zijn. In deze blog leg ik uit hoe je aan de slag kan gaan met dynamische remarketing voor dienstverlenende websites.
De laatste tijd is de SEA-marketeer flink verwend met nieuwe opties binnen Google AdWords. Wat te denken van ‘’Customer Match’’ en de lokale voorraadadvertenties? Ook op social advertising gebied staan de ontwikkelingen niet stil. Nog niet zo lang geleden heeft facebook een nieuw type advertentie gelanceerd; Lead Ads voor mobiele apparaten.
Sinds het begin van dit jaar zijn er vijf updates geweest van de Adwords Editor. Grote kans dat er door de vele updates een aantal functies aan je voorbij zijn gegaan. In deze blogpost lees je 6 functies die je vooral bij het beheren van meerdere accounts of veel campagnes enorm veel tijd besparen.
Een van de meest interessante nieuwe features binnen Bing Ads is de release van Bing Shopping Campagnes. Ruim vier jaar na de release van Google haar Product Listing Ads heeft Bing haar variant beschikbaar gesteld voor alle UK adverteerders. Wat is het? Voor wie is het beschikbaar? En hoe maak je een Bing shopping campagne?
Sinds februari 2015 heeft Google zogenaamde “alleen bellen-advertenties” toegevoegd aan de advertentiemogelijkheden binnen AdWords. Hoewel het inzetten van dit type advertenties alweer een tijdje mogelijk is, wordt er nog relatief weinig gebruik van gemaakt. Dat is jammer. De stijging in het gebruik van mobiele apparaten is al een tijd gaande en zet gestaag voort. Hierop inspelen kan je dus nét die voorsprong op de concurrent opleveren.
Sinds afgelopen maand biedt Google AdWords een nieuwe mogelijkheid om advertenties te targeten: Customer Match. Wat is het, hoe werkt en wat kun je ermee?
Met het verschijnen van de optie “Lokale voorraadadvertenties” in de Shopping instellingen lijkt de introductie hiervan ook voor Nederland er aan te komen. Maar wat is dit voor functie? En wat kunnen we er mee?
Een langverwachte functie is nu beschikbaar in Google Analytics: calculated metrics. Hiermee kun je op basis van bestaande metrics je eigen metrics maken. Calculated metrics, in de Nederlandse interface beter bekend als ‘berekende statistieken’, is nog in bèta maar zal de komende tijd uitgerold worden over alle accounts. In dit artikel een overzicht met 14 Calculated Metrics in Google Analytics voor E-commerce.
De dagen worden weer korter en kouder en het duurt nog maar heel even en de feestdagen beginnen weer. Meer dan ooit tevoren worden cadeaus online gezocht en gekocht. Aan ons online marketeers de taak om ervoor te zorgen dat webshops zo goed en relevant mogelijk vindbaar zijn op hun assortiment. De inzet van Google Shopping is hierbij een absolute must. In dit artikel bespreken we 5 tips zodat ook jouw Google Shopping campagne optimaal ingesteld is in aanloop naar de feestdagen.
Zowel Google AdWords als Analytics zitten vol met opties en mogelijkheden. Sommigen daarvan zijn cruciaal voor het slagen van een campagne, andere zijn minder bekend dan wel noodzakelijk. Toch kunnen ook de minder bekende functies wel degelijk een bijdrage leveren aan het rendement van je campagne. In dit artikel het hoe, wat en waarom van Site Search.
Met de feestdagen in de aantocht heeft Google een interessante nieuwe functie gepresenteerd: RLSA voor Shopping. RLSA voor Shopping geeft je de mogelijkheid biedingen van je Shopping campagnes te optimaliseren voor bezoekers in je remarketinglijsten.
Je ziet ze ongetwijfeld regelmatig voorbij komen; AdWords advertenties die verrijkt zijn met oranje sterren die de beoordeling van klanten weerspiegelen. Op het eerste oog een hele waardevolle aanvulling. De AdWords advertentie valt meer op en het betreffende bedrijf kan aangemerkt worden als ‘social proof’.
Zijn jouw advertenties bij relevante zoekwoorden niet altijd zichtbaar? Dat is vast niet de bedoeling! Binnen Google AdWords kun je via de concurrentiestatistieken eenvoudig bijhouden wat het vertoningspercentage van je advertenties is. De concurrentiestatistieken zijn al sinds 2012 beschikbaar, maar maak je hier ook gebruik van? Een duik in de statistieken is zeker de moeite waard. De beschikbare data kunnen je helpen je campagnes te verbeteren!
Jordan Belfort, THE WOLF OF WALL STREET, komt naar Nederland. De frauduleuze beursspeculant, van wie het leven is vereeuwigd in de film Wolf of Wall Street, geeft op 19 november in de RAI in Amsterdam twee presentaties over zijn turbulente leven. De organisatie achter het event, Success Resources UK, heeft Rocket Digital ingeschakeld om de online kaartverkoop te boosten.
De impact van de kwaliteitsscore op de ranking van advertenties, en daarmee de werkelijke CPC en resultaten, is groot. Een goede kwaliteitsscore wordt beloond. Een slechte kwaliteitsscore resulteert in onnodige kosten en doorgaans onbenutte kansen. Weet jij wat de gemiddelde kwaliteitsscore is in jouw AdWords account?