Blog

Categorieën

Google AdWords kwaliteitsscore verhogen? Gewoon doen!

15 augustus 2014 Lennart Moes

De impact van de kwaliteitsscore op de ranking van advertenties, en daarmee de werkelijke CPC en resultaten, is groot. Een goede kwaliteitsscore wordt beloond. Een slechte kwaliteitsscore resulteert in onnodige kosten en doorgaans onbenutte kansen. Weet jij wat de gemiddelde kwaliteitsscore is in jouw AdWords account?

Impact van de kwaliteitsscore

8 augustus 2014 Pieter Majoor

De kwaliteitsscore is één van de belangrijkste factoren in de ranking van advertenties. Dat is al jaren een gegeven. Maar wat is de impact van bijvoorbeeld kwaliteitsscore 10 ten opzichte van 7? En hoe kunnen we AdWords campagnes zó inrichten dat de kwaliteitsscore gemaximaliseerd wordt? Op deze praktische vragen hebben we antwoorden getracht te vinden door een grote set met zoekwoorden – tienduizenden uit tientallen verschillende accounts – te analyseren. De bevindingen hebben we in dit artikel uiteengezet.

AdWords Conversion Optimizer

30 juli 2014 Pieter Majoor

De SEA Campagne Manager Vs. AdWords Automatisering; op papier lijkt het een gewonnen strijd! De AdWords Conversion Optimizer gaat twentyfourseven aan de slag met het optimaliseren van CPC-biedingen op basis van historische conversiedata. Dit in tegenstelling tot handmatige optimalisaties van de Campagne Manager, waar de frequentie stukken lager ligt. Maar hoe ontwikkelen de resultaten zich in de praktijk na het activeren van de Conversion Optimizer? Is het inderdaad een mooi stukje techniek of is het de theorie die indruk maakt?

AdWords geautomatiseerde regels

AdWords geautomatiseerde regels

21 juli 2014 Pieter Majoor

Doorlopend je CPC-biedingen optimaliseren op basis van zelfgekozen criteria? Het kan met geautomatiseerde regels van Google AdWords. Het blijkt een krachtige mix tussen menselijk inzicht en techniek. In dit artikel het hoe, wat en waarom van geautomatiseerde regels.

Begrijp het aankoopproces van je klant

21 maart 2014 Pieter Majoor

Eind januari kondigde AdWords een nieuwe functionaliteit aan op haar Google+ pagina: Attribution Modeling. Standaard worden conversies toegekend aan de laatste klik, daar zoekers mogelijk een heel pad afleggen alvorens ze overgaan tot het doen van een aankoop. Is het reëel dat het laatste zoekwoord er met de credits vandoor gaat? Liggen er kansen om meer potentiële klanten te bereiken door het zoekwoord dat de ‘voorzet’ gegeven heeft ook mee te laten delen in de conversie?

Helft e-commerce mobiel in 2018

14 maart 2014 Pieter Majoor

Zakenbank Goldman Sachs verwacht dat de helft van alle e-commerce in 2018 via mobiel verloopt, zo was deze week te lezen op Emerce. Reden voor ons om een blik te werpen op de actuele stand van zaken bij onze e-commerce opdrachtgevers. Wat is het aandeel van tablets en mobiel? En hoe converteert het?

Geef je SEA omzet een boost

12 maart 2014 Pieter Majoor

De mogelijkheden om de omzet vanuit SEA te verhogen zijn legio. Relevante zoekwoorden toevoegen, CPC-biedingen optimaliseren en het toevoegen van Product Listing Ads zijn voorbeelden van acties die kunnen resulteren in meer omzet. Vaak ligt de focus volledig op Google AdWords, een logisch gevolg van Google’s marktaandeel van ruim 95%. Ondanks de dominantie van Google is Bing een interessante aanvulling op je SEA inspanningen.

Reclameland

Samenwerking Rocket Digital – Reclameland

11 maart 2014 Pieter Majoor

Reclameland heeft Rocket Digital als partner gekozen voor het beheren van haar Online Advertising campagnes. De samenwerking is drie maanden geleden gestart, met als opdracht het significant verhogen van de omzet uit de lopende Google AdWords campagnes.

Rocket Digital bezoekt Google Dublin

23 oktober 2013 Pieter Majoor

Dublin: Stad van Guinness en Stew, Oscar Wilde, Trinity College én van Google European Headquarters. Het Google complex in Dublin is ‘in principe hetzelfde als het kantorencomplex in Silicon Valley’ aldus Vice President John Herlihy. Een klein verschil is dat in Dublin de regen gestaag uit de hemel valt, maar eenmaal binnen is alle nattigheid vergeten. De Google kleuren spatten van de muren, er zijn hippe sodabars om de dorst te lessen en tot mijn verbazing bevindt zich op het dak een speeltuin voor de broodnodige ontspanning. Een indrukwekkend begin van een 2-daagse conferentie in ‘Silicon Docks’.

Samenwerking Rocket Digital – RTV Drenthe

18 september 2013 Pieter Majoor

RTV Drenthe schakelt Rocket Digital in om haar programmering online te promoten. De samenwerking komt tot stand na een succesvolle pilot met het programma “Het leukste dorp van Drenthe”, waarin 87 dorpen tegen elkaar strijden.

Mobile Ads: pak je positie!

4 september 2013 Pieter Majoor

Begin augustus maakten we melding van fors gestegen CPC’s bij advertenties op mobiele telefoons. Een logisch gevolg van de AdWords update Enhanced Campaigns, waarbij adverteerders alle apparaten – computers, tablets en mobiele telefoons – vanuit één campagne targeten. Deze update heeft geleid tot een forse toename van het aantal adverteerders die advertenties serveren op mobiele telefoons. Meer adverteerders in de AdWords veiling met stijgende CPC’s als gevolg.

Uitzonderlijke stijging CPC mobiele telefoons

8 augustus 2013 Pieter Majoor

In februari 2013 kondigde Google een update aan: Enhanced Campaigns. Een update met verregaande gevolgen voor vele AdWords campagnes. Niet alleen is de mogelijkheid om alle apparaten, computers, tablets en mobiele telefoons afzonderlijk te targeten komen te vervallen, het is ook niet meer mogelijk advertenties niet op tablets te serveren. Met andere woorden: AdWords advertenties worden standaard op zowel computers als tablets weergegeven. Voor mobiele telefoons is meer vrijheid: Adverteerders kunnen met een bid multiplier bepalen wat ze willen bieden voor mobiele apparaten. Desgewenst bedraagt deze multiplier -100% waardoor de advertenties niet op mobiele telefoons worden weergegeven.

Optimaliseer je taalinstellingen

1 augustus 2013 Pieter Majoor

Een AdWords campagne wordt getarget op een locatie en taal. De targeting op locatie bepaalt in welke geografische locatie de advertenties weergegeven worden. Met de instelling ‘Talen’ kunnen advertenties weergegeven worden op basis van de taalinstelling van de Google interface van de Google gebruiker. Doorgaans wordt taalinstelling “Nederlands” of “Alle talen” gehanteerd in AdWords campagnes. Maar welke optie is het meest effectief?

Hoe Exact is match type Exact?

Hoe Exact is match type Exact?

8 april 2013 Pieter Majoor

In april 2012 kondigde Google aan de match types Exact en Phrase te verruimen. Sinds deze wijziging worden advertenties ook getoond bij ‘sterk gelijkende varianten’, zoals missspellingen, het gebruik van accenten en enkelvouden en meervouden. Zo kan het zoekwoord [appartement] ook gematcht worden aan de zoekopdrachten apartement, appartementen en apratement. Lees in dit artikel de impact van deze wijziging!

AdWords check in 10 minuten!

17 augustus 2012 Pieter Majoor

Welk AdWords account je ook onder de loep neemt, er liggen altijd kansen om deze te verbeteren. Denk aan het toevoegen van meer relevante zoekwoorden, het specifieker categoriseren van zoekwoorden in advertentiegroepen of het testen met nieuwe advertentie-uitingen. Een AdWords campagne is nooit af.

Klikken via tablets blijft groeien!

7 augustus 2012 Pieter Majoor

Het aantal tablet-gebruikers groeit nog altijd fors. Het aantal gebruikers is in de eerste helft van 2012 gestegen naar 2,8 miljoen Nederlanders, ruim 1 miljoen meer vergeleken met eind 2011 (bron: GFK). Lees in dit artikel de impact van deze groei op de resultaten binnen Google AdWords.

Minder betalen in Google AdWords

26 juli 2012 Pieter Majoor

De klikprijs is steeds minder vaak een onderwerp van gesprek. In mijn optiek terecht en ook volkomen logisch, de focus moet liggen op conversie (verkopen, offertes, etc.). En of de klikprijs 30 cent of 2 euro bedraagt is irrelevant. Uiteindelijk draait het om het aantal conversies in combinatie met een acceptabele kosten per conversie.

Toch blijft het verlagen van de klikprijs een leuke uitdaging. Het verlagen is op zichzelf niet moeilijk, verlaag het bod per klik en een lagere klikprijs is het gevolg. Het is de uitdaging om de klikprijs te verlagen met behoud van het aantal kliks en conversies. Hierdoor maximaliseer je het rendement van de AdWords campagne. In dit artikel lees je hoe je dit kunt bewerkstelligen.

AdWords campagne optimaliseren

20 juli 2012 Lennart Moes

Het doel van het optimaliseren van een AdWords campagne is in veel gevallen eenvoudig; meer conversies genereren tegen minder of gelijkblijvende kosten. Eén van meest effectieve optimalisatieslagen om dit te realiseren is het optimaliseren van de CPC-biedingen (kosten per klik). Doorgaans zijn optimalisaties van de CPC-biedingen direct terug te zien in de resultaten.

volg ons op
{ "@context": "https://schema.org", "@type": "LocalBusiness", "address": { "@type": "PostalAddress", "addressLocality": "Groningen, Nederland", "postalCode": "9723ZA", "streetAddress": "Helperpark 288b" }, "image": { "@type": "ImageObject", "url": "https://www.rocketdigital.nl/wp-content/themes/rocketdigital/images/logo.png", "width": 256, "height": 81 }, "aggregateRating": { "@type": "AggregateRating", "bestRating": "10", "worstRating": "1", "ratingValue": "9.8", "reviewCount": "60" }, "sameAs": [ "https://www.facebook.com/rocketdigitalbv/", "https://www.linkedin.com/company/rocketdigitalbv/", "https://twitter.com/rocketdigitalbv" ], "name" : "Rocket Digital", "url" : "https://www.rocketdigital.nl/", "telephone": "0507001535", "logo": { "@type": "ImageObject", "url": "https://www.rocketdigital.nl/wp-content/themes/rocketdigital/images/logo.png", "width": 256, "height": 81 } }