Vorige week hebben we een blog geschreven over Google Web Stories. Hierin leggen we uit wat Web Stories zijn, waar je ze tegen kunt komen en waar je op moet letten bij het implementeren van de Stories. Maar hoe voeg je Web Stories toe aan je website? In deze blog leggen we het uit!
In het najaar van 2020 heeft Google een nieuwe bèta uitgerold; Web Stories. In grote lijnen zijn deze stories te vergelijken met de stories van social media platformen zoals Instagram. Een groot verschil is echter dat deze Web Stories de organische vindbaarheid van je website kunnen vergroten. Reden genoeg om eens wat meer onderzoek te doen naar deze functie van Google!
Zie jij af en toe ook een afbeelding verschijnen bij een search advertentie op Google? Dat zijn de nieuwe beeldextensies! Met deze extensie kun je relevante afbeeldingen tonen bij je search advertenties. Deze functie is eerst als bèta uitgerold voor een aantal accounts in Nederland, maar is inmiddels bij (bijna) alle accounts te gebruiken. Wil je meer weten over deze nieuwe functie? Lees dan onze blog.
In 2020 werd het al aangekondigd, en nu is Google eindelijk begonnen met het uitrollen ervan; de Google Page Experience update. Met deze update wordt de “page experience”, dus de ervaring op een specifieke pagina, een belangrijk onderdeel van het algoritme van Google. Hiermee zal dit van invloed zijn op de rankings van jouw pagina’s. Wat deze update precies is, en waar je op moet letten, lees je in dit blog!
Facebook is een populair platform onder adverteerders. Het platform heeft een hoop regels waar de gebruikers zich aan moeten houden.
Soms denk je je goed aan de regels te houden, maar worden je advertenties toch afgekeurd. Maar hoe kan het dat advertenties worden afgekeurd op Facebook?
Tot voorkort verwees Facebook altijd naar het advertentiebeleid en was het onduidelijk waarom de advertenties werden afgekeurd. Het was dan een kwestie van opnieuw de advertenties maken of aanpassen en hopen dat de advertenties dan wel goedgekeurd worden.
Maar er is een lichtpuntje!
Facebook heeft recent een update gegeven waarin ze meer zicht geven in hoe het beoordelingsproces verloopt. In deze blog lees je alles wat je hierover moet weten, hoe je afgekeurde advertenties kunt oplossen en wat de meest voorkomende redenen zijn voor een weigering.
Afgelopen donderdag was het zo ver: twee basisschoolleerlingen stonden een ochtend aan het roer van Rocket Digital! Om 9:00 uur stapten Lenn en Mischa als twee ‘echte’ bazen uit de Tesla van Lennart en niet veel later begonnen de jongens hun ochtend als de gloednieuwe directie van ons online marketing bureau.
Groot nieuws! Na negen jaar gaan we de Mediacentrale verlaten. Met gemengde gevoelens. Het is een geweldig gebouw om in te werken en de locatie is uitstekend. Toch is de tijd voor ons aangebroken om een stap te maken; een nieuwe omgeving, nieuwe energie!
Onder onze klanten, maar ook landelijk gezien, is Lightspeed een van de meest gebruikte e-commerce platformen. De conversies in Google Analytics worden met een simpel vinkje en het opgeven van de UA-code netjes doorgemeten. Wil je echter conversies doormeten voor je marketingplatforms dan zal je nog een paar extra stappen moeten zetten. In dit blog nemen we je mee in het instellen van de conversies voor de meest voorkomende kanalen.
Google Ads breidt de inzichten in de belangrijkste signalen uit. Het was al inzichtelijk bij de searchcampagnes met biedstrategie doel-CPA en aantal conversies maximaliseren. Vanaf nu heeft Google dit uitgebreid naar ook de biedstrategieën doel-ROAS en conversiewaarde maximaliseren. Maar wat zijn de belangrijkste signalen? In dit blog gaan we dit onderdeel van het rapport Biedstrategie bij langs.
Smart bidding bestaat binnen Google Ads momenteel uit vier verschillende geautomatiseerde biedstrategieën. Smart bidding methodes helpen adverteerders hun doelstelling te helpen. Deze doelstelling kan een conversie (Cost per Acquisition) of conversiewaarde (Return on Ad Spend) zijn. Benieuwd wat de aangekondigde wijzigingen voor jou gaan betekenen? Lees dan snel verder.
Vanaf mei 2021 wordt de nieuw Core Web Vitals update uitgerold. Deze update is gebouwd om te bepalen of webpagina’s aan bezoekers een positieve ervaring bieden. Dit staat geheel los van de informatie waarde die een pagina heeft. Google beoordeelt de gebruikerservaring van een webpagina met name op basis van de zogenaamde ‘Core Web Vitals’. Pagina’s die geen goede gebruikerservaring bieden, gemeten aan de hand van de Core Web Vital statistieken, worden niet zo hoog gerankt als voorheen het geval was. Benieuwd hoe je optimaal voorbereid bent voor deze update en hoe je hier je voordeel uit kunt halen? Lees dan snel verder!
Van een bijbaan in een hotel naar een Traineeship Online Marketing; dat is best een verandering! Inmiddels ben ik alweer ruim twee maanden aan de slag bij Rocket Digital en ik vertel graag hoe ik het traineeship tot nu toe heb ervaren.
Een aantal maanden geleden heeft Instagram zijn gehele lay-out aangepast, maar daar bleef het niet bij. Naast de vernieuwde lay-out, is er ook een nieuwe functie toegevoegd: Instagram Guides. Een tool waarmee je locaties, producten en posts kan bundelen in een gids. In deze blog lees je alles over deze functie én hoe je Instagram Guides in kan zetten voor jouw bedrijf.
Sinds enkele maanden is het mogelijk om binnen Google Analytics een nieuwe property aan te maken, genaamd Google Analytics 4 (GA4). Met de komst van GA4 hebben er een aantal wijzigingen plaatsgevonden die het verzamelen van data veranderd hebben. Steeds vaker rijst de vraag wat GA4 nou oplevert, en wat het verschil is met de vorige versie van Google Analytics (die je overigens nog steeds kunt gebruiken). Genoeg reden voor ons om hier een blog over te schrijven!
Zoekwoorden binnen Google Ads bevatten een matchtype. Iedereen die met Google Ads werkt kent de matchtypes Exact, Phrase en Broad. Met deze matchtypes kun je als adverteerder controle uitoefenen in welke mate een zoekopdracht binnen Google gematcht mag worden aan een zoekwoord in de campagne, waarna er een vertoning kan optreden.
Op 4 februari 2021 heeft Google Ads een update aangekondigd (officiële aankondiging) voor de matchtypes Phrase en Broad Match Modifier. In dit blogartikel leggen we uit welke wijziging Google gaat doorvoeren en welke consequentie dit heeft voor adverteerders.
“Dit is het kantoor waar we normaal gesproken met de hele club werken, hier lunchen we en dit is onze vergaderruimte”. Ik keek even rond in de stille kantoortuin.
Helaas werkt ook hier iedereen, zoals bijna heel Nederland, thuis in verband met de corona epidemie. Het blijft toch spannend om bij een nieuwe werkgever te starten. Maar dit is bizar én spannend. Kennismaken en kletsen met je kersverse collega’s tijdens de lunch, het zit er eerst even niet in. “Hoe leer ik mijn collega’s dan kennen en hoe zal het inwerktraject gaan”, vraag ik mijzelf af.
Eind 2020 introduceerde Microsoft een nieuw analysetool: Microsoft Clarity. Deze gratis tool biedt website eigenaren de mogelijkheid om screen recordings en heatmaps van website bezoeken te maken. Functies die we herkennen van applicaties zoals Hotjar.
Een groot voordeel ten opzichte van Hotjar is dat Clarity standaard van alle pagina’s heatmaps en recordings maakt. Op die manier heb je data vanaf de installatie en niet pas vanaf het moment dat je besluit op een specifieke pagina in te zoomen.
Het gebruik van slimme bied strategieën, zogenaamde smart bidding, wordt door veel adverteerders onder ons veelvuldig toegepast. Het effectief gebruik kunnen maken van het algoritme van Google klinkt als muziek in de oren: wie weet nou immers meer dan Google zelf? Om de voordelen van smart bidding nog verder te bevorderen gaat Google ons verder helpen met het geven van nieuwe suggesties: broad matching van zoekwoorden binnen smart bidding.