Blog

Klanttevredenheidsonderzoek

Rocket Digital Klanttevredenheid

14 juli 2017 Bobby Postmus

Afgelopen 20 weken heb ik voor mijn studie Commerciële Economie aan de Hanze Hogeschool te Groningen stage gelopen bij Rocket Digital. Mijn stage bestond uit twee onderdelen: meewerken aan hele toffe klanten en het uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek. In dit blog deel ik graag de uitkomsten en bevindingen van het klanttevredenheidsonderzoek.

Blog Scroll Tracking

Meet het scrollgedrag van je bezoekers in Google Analytics

30 juni 2017 Erik Dijkman

Het leven van een blogger is een stuk leuker als hij weet dat zijn blogs gelezen worden. Met de basis configuratie van Google Analytics kan je niet zien of mensen je blog volledig hebben gelezen. Hier gaan we verandering in brengen door het scrollgedrag van je bezoekers te meten.

google_marketing_next_2017

Google Marketing Next 2017: alle innovaties op een rij

30 mei 2017 Erik Dijkman

Vorige week hostte Google haar jaarlijkse conferentie, genaamd Google Marketing Next. Het evenement wordt gekenmerkt door de aankondiging van grote en kleine innovaties binnen Ads, Analytics en DoubleClick. In dit artikel een update!

Similar Audience

Similar audience voor search; nieuw in Google AdWords

2 mei 2017 Tim Kolvenbag

Tijdens de Google Performance Summit in mei 2016 werd het al aangekondigd, de similar audience doelgroepslijsten zouden ook beschikbaar worden voor Search campagnes en Google Shopping. Inmiddels is het zover!

Search

Google AdWords breidt Exact zoeken verder uit

21 maart 2017 Erik Dijkman

Afgelopen vrijdag heeft Google aangekondigd dat exact zoeken de komende maanden wederom gaat veranderen. Exact zoeken gaat met de verandering meer overeenkomsten tonen met zoeken op woordgroep en modifier voor breed zoeken. Uit de eerste testen is gebleken dat adverteerders gemiddeld 3% meer exacte klikken realiseren, met behoud van vergelijkbare CTR en conversieratio’s.

Videomarketing

Zet je video in de schijnwerpers met video marketing

2 maart 2017 Erik Dijkman

Video is populair! Iedereen kan op elk moment, op ieder apparaat en op elke plek videocontent bekijken en maken. In 2017 bestaat 74% van het internetverkeer uit video (bron: Cisco). Internet is een op video-gebaseerd medium. Het is dus niet de vraag óf je video in moet gaan zetten als bedrijf, maar hoe! Hoe zet je als marketeer video marketing in en zorg je dat jouw video de doelgroep bereikt? In dit blog een overzicht van de belangrijkste onderdelen van een video marketing strategie en tips die zorgen dat jouw video de doelgroep bereikt.

Bespaar tijd Bing Ads

Bespaar tijd met ‘Automatisch Importeren’ van Bing Ads

31 januari 2017 Niels Rutgers

Een goed begin van 2017! Bing Ads lanceert ‘Automatisch Importeren’. Met deze nieuwe functie is het eenvoudig om optimalisaties in je Google AdWords campagnes automatisch door te voeren. Wat houdt het precies in? Waarom is dit interessant? En hoe stel je het in?

Lookalikes facebook

Update: Facebook Aangepaste Doelgroep voor Betrokkenheid – Paginabetrokkenheid

16 januari 2017 Jacobien van Klinken

Eind vorig jaar heeft Facebook een nieuwe targetingoptie gelanceerd: aangepaste betrokkenheidsdoelgroepen. Deze targetingoptie biedt de mogelijkheid heel gericht personen te bereiken die betrokkenheid hebben getoond op Facebook. De drie betrokkenheidsdoelgroepen die eind vorig jaar zijn uitgerold – zoals beschreven in een eerder blog van Julius Langenberg – zijn Video, Leadadvertentie en Canvas.

blog over de nieuwe aangepaste betrokkenheidsdoelgroepen van facebook

Nieuw: Facebook Aangepaste Doelgroep voor Betrokkenheid

14 november 2016 Julius Langenberg

Recent heeft Facebook een nieuwe aangepaste doelgroep gelanceerd op basis van betrokkenheid genaamd ‘’aangepaste betrokkenheidsdoelgroepen’’. Een manier om gebruikers te bereiken die eerder betrokkenheid hebben getoond met je inhoud op Facebook, zoals het bekijken van een video. Een krachtige targetingoptie; je wilt immers personen bereiken die ook daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in jouw product, service of dienst. Voor wie nog niet bekend is met aangepaste doelgroepen binnen Facebook, hieronder een korte inleiding.

Blog over de nieuwe berichtextensie in Google AdWords

Berichtextensie: nieuw in Google AdWords

19 oktober 2016 Tim Kolvenbag

Sinds 18 oktober wordt er door Google een nieuwe extensie uitgerold, namelijk de berichtextensie. Met deze nieuwe extensie wordt onderaan de advertentie een knop toegevoegd, deze knop opent een sms venster met een vooraf ingestelde tekst. Zowel de tekst op de knop als de standaard tekst in de sms kan ingesteld worden vanuit Google AdWords.

Het drama van niet geoptimaliseerde formulieren voor op je mobiel

Conversie optimalisatie voor mobiel: Formulieren

17 oktober 2016 Tim Kolvenbag

Het wordt al jaren voorspeld dat het internetgebruik van smartphones dat van desktop zou overstijgen. Voor vele websites is dit inmiddels al het geval. Onderstaande afbeelding is een willekeurig voorbeeld van een website waar het mobiele verkeer (oranje) dat van desktop (blauw) overstijgt.

google-analytics-vergelijking-mobile-en-desktop-verkeer
Google Analytics Logo

Google Analytics voor beginners – Stap 1

3 oktober 2016 Jacobien van Klinken

Ben je je aan het verdiepen in online marketing? Bereid je maar voor. Er zal een wereld voor je open gaan, want the sky is the limit in de digitale omgeving. Dit heb ik onlangs zelf mogen ervaren, want hoewel ik Marketing heb gestudeerd was tot voor kort de online kant van het verhaal mij relatief onbekend. Waar traditionele media nog voornamelijk aan massa communicatie doen, maakt online marketing het mogelijk om op een zeer specifiek niveau te targetten.

adwords tablet device bidding

Terug van weggeweest: biedingen voor tablets

8 september 2016 Erik Dijkman

De aankondiging van Senior Vice President of Ads & Commerce Sridhar Ramaswamy dat het voor alle adverteerders mogelijk wordt om individuele bodaanpassingen in te stellen op zowel desktops, mobiele apparaten als tablets, werd in het Fairmont Hotel in San Francisco met luid applaus ontvangen.

Waarom heeft Google – na een afwezigheid van drie jaar – besloten om bodaanpassingen per apparaat te herintroduceren? Wat gaat er veranderen en waarom zijn we bij Rocket Digital blij met de komst van deze functie? Vragen die in dit blog aan bod komen.

Nieuwe features AdWords

Advertising ontwikkelingen: dit gebeurde er in de zomer van 2016

24 augustus 2016 Erik Dijkman

De grootste veranderingen in AdWords en Analytics zijn afgelopen mei – tijdens de jaarlijkse Google Performance Summit – ongetwijfeld niemand ontgaan. Collega Tim Kolvenbag heeft de belangrijkste ontwikkelingen van de Summit in een eerder blog op een rij gezet. Ook in de maanden daarna zijn er op het gebied van advertising een aantal belangrijke ontwikkelingen gepresenteerd. Tijd voor een overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen in juli en augustus!

Ontdek welke bedrijven je website bezoeken met Google Analytics

14 augustus 2016 Erik Dijkman

Veel bedrijven gebruiken Google Analytics voor het vastleggen, meten, rapporteren en analyseren van gegevens van hun website of mobiele app. Wie deze gratis dienst van Google succesvol installeert kan zien hoeveel bezoekers de website bezoeken, hoe ze de website hebben gevonden en welke acties ze hebben uitgevoerd. Niet alleen consumenten bezoeken je website, ook bedrijven. Voor deze inzichten is er binnen Google Analytics het serviceprovider rapport.

AdWords optimalisatie: Werken met een beperkt budget

AdWords Optimalisatie: Hoe ga je om met een beperkt budget?

9 augustus 2016 Erik Dijkman

Elke marketeer of startende ondernemer die werkt met een beperkt AdWords budget heeft de uitdaging om dit budget zo effectief mogelijk in te zetten. Een slecht gestructureerd AdWords account dat niet wordt geoptimaliseerd is funest voor elk account, vooral voor accounts met een beperkt budget. Voor accounts met een klein budget is het (extra) belangrijk dat elke euro goed wordt benut. Deze blog biedt handvatten en tips voor het optimaliseren en structureren van AdWords accounts met een beperkt budget. Het blog is geschreven voor bedrijven en starters die als hoofddoelstelling hebben om met een beperkt budget kwalitatieve leads en klanten binnen te halen.

4 Google AdWords Scripts voor beginners

5 augustus 2016 Erik Dijkman

Het optimaliseren en monitoren van een of meerdere Google AdWords accounts kost veel tijd en inspanning. Google AdWords scripts maakt het mogelijk om een deel van je AdWords werkzaamheden te automatiseren, waardoor je veel tijd kunt besparen. AdWords scripts maakt gebruik van JavaScript en de mogelijkheden zijn enorm. Zelfs voor mensen met weinig tot geen JavaScript kennis zijn er tal van AdWords scripts die het beheren van Google AdWords accounts een stuk eenvoudiger maken. In dit artikel vier van onze favoriete AdWords scripts voor beginners.

facebook logo

Facebook retargeting | Dynamische productadvertenties opzetten in 4 stappen

14 juli 2016 Erik Dijkman

Met dynamische productadvertenties kun je de bezoekers van je website op Facebook retargeten. Dynamische productadvertenties (ook bekend als Facebook Dynamic Product Ads) maakt het mogelijk om relevante advertenties te tonen aan mensen die je website of app hebben bezocht, of aan mensen die iets bij je hebben gekocht. Hoewel deze campagnevorm al enige tijd beschikbaar is, wordt er nog weinig gebruik van gemaakt. Zelf geen idee waar je moet beginnen? In vier stappen laat ik zien hoe eenvoudig het is om te starten met dynamische productadvertenties.