Blog

Categorieën

Nieuw in Google Ads: voeg een websitelink toe aan een beladvertentie

11 mei 2020 Arjan Klaassen

Onlangs heeft Google Ads een kleine update binnen de alleen-bellen advertenties uitgerold. Alleen-bellen advertenties zijn advertenties die alleen worden weergegeven op apparaten waar direct gebeld mee kan worden.

Een dergelijke advertentie is bedoeld om zoekers direct telefonisch contact met jouw bedrijf op te laten nemen. Erg interessant als je wil sturen op telefonisch verkeer voor een snelle conversie of persoonlijke contact met een potentiële klant. Deze advertenties genereren tot voorkort geen verkeer naar de website.

Online Google Ads training

Online Google Ads training

23 april 2020 Niels Rutgers

Niet alléén in ons blog delen we kennis. Dit doen we ook graag tijdens een online training. Recent mochten we een Google Ads training verzorgen voor Basicly! In de huidige ‘anderhalve-meter-samenleving’ kunnen we klanten en online marketing liefhebbers niet face-to-face zien, laat staan het organiseren van een gehele trainingsdag. Daarom hebben we onze trainingen omgebouwd, zodat ze ook online goed uit de verf komen. Als we dat zelf mogen zeggen.

 

Google Shoping

Gratis je producten tonen in Google Shopping

23 april 2020 Julius Langenberg

Groot nieuws voor online adverteerders! Google heeft in een officiële blog aangekondigd dat webshops niet langer hoeven te betalen om hun producten weer te geven in Google Shopping.

Gratis bèta: YouTube Video Builder

16 april 2020 Niels Rutgers

In de huidige wereld waarin veel bedrijven te weinig tijd en onvoldoende middelen hebben, heeft Google iets nieuws uitgebracht. Een gratis bèta. YouTube Video Builder. Een krachtige tool waarin relatief eenvoudig advertentiemateriaal gemaakt kan worden van 6, 15 of 16 seconden. Waarom is dit handig? Hoe kunnen we het gebruiken? En belangrijker; hoe krijgen we toegang tot deze bèta? Lees snel verder!

advertentietegoed-google-facebook

440 miljoen gratis advertentietegoed voor MKB-bedrijven

14 april 2020 Erik Dijkman

Goed nieuws! Google en Facebook gaan gratis advertentietegoed uitdelen aan haar adverteerders. Financiële support is in deze moeilijke periode voor veel bedrijven zeer welkom. Wil je weten of jouw bedrijf in aanmerking komt voor het advertentietegoed? Lees dan gauw verder!

Emerce 100 RD

Emerce 100

7 april 2020 Pieter Majoor

Leuk! Voor 2020 zijn we voor het eerst opgenomen in de Emerce 100, een jaarlijkse uitgave met de 100 beste e-business bedrijven in Nederland.

Vanuit onze Groningse nuchterheid hebben we eigenlijk weinig met “beste” en “snelst groeiende” lijstjes. We halen ons geluk en voldoening oprecht uit het verzetten van kwalitatief zeer goed werk met ambitieuze en betrokken opdrachtgevers en medewerkers. Op onze eigenwijze manier, zonder groeidoelstelling en targets. Met veel positieve reviews van opdrachtgevers als resultaat.

5 SEO-tips tijdens de coronacrisis

1 april 2020 Marleen van der Molen

We kunnen er voorlopig nog niet omheen, en daarom nog een blog over hoe je het beste om kunt gaan met de coronacrisis. Vorige week gaven we tips voor campagnebeheer (SEA). Vandaag kijken we naar de best practices voor SEO. Deze tips zijn in eerste instantie gericht op gezondheidsorganisaties, maar toepasbaar voor eigenlijk alle bedrijven.

COVID-19 Google ads

Campagnebeheer tijdens de COVID-19-crisis: deze simpele tips helpen jou!

30 maart 2020 Robin Damen

Als adverteerder krijg ook jij waarschijnlijk te maken met uitdagingen die voortkomen uit de maatregelen die getroffen zijn vanwege COVID-19. Per locatie, zowel nationaal als internationaal, zijn er verschillende maatregelen getroffen waar jij rekening mee zult moeten houden. Om jou niet volledig in het duister te laten tasten hebben wij een aantal tips voor je opgesteld die kunnen helpen met het beheren van de online campagnes. Zo kun jij als adverteerder snel aanpassingen doorvoeren om onder de huidige marktomstandigheden de advertenties te laten renderen.

Schema.org markup voor geannuleerde events in verband met het Coronavirus

Structured data voor (door Corona) geannuleerde evenementen

19 maart 2020 Lennart Moes

Het Coronavirus (COVID-19) heeft de wereld in z’n greep. Om de snelheid van de verspreiding af te zwakken, wordt social distancing als strikte maatregel gevoerd. Met als gevolg dat evenementen en bijeenkomsten worden geannuleerd, verschoven of omgezet in een digitale versie. ‘Geïnspireerd’ hierdoor komt Google met nieuwe properties voor structured data. Wordt jouw event afgelast, verplaatst of gewijzigd? Lees dan gauw verder hoe je dit in de organische zoekresultaten kan tonen.
.

TikTok is hot: alles wat je wilt weten over deze populaire app!

13 maart 2020 Lennart Moes

Elke dag gebruiken ruim 100 miljoenen mensen de app TikTok en worden er meer dan 10 miljoen video’s gepubliceerd. Deze social media app is het afgelopen jaar heel hard gegroeid en heeft inmiddels zelfs meer gebruikers dan Twitter en Snapchat samen. Toch is de app voor veel volwassenen nog redelijk onbekend. Hieronder vind je alle ins en outs én geven we enkele tips over hoe je deze app in kunt zetten voor je eigen bedrijf.

Nu live: 3D-afbeeldingen & AR in mobiel zoeken!

2 maart 2020 Niels Rutgers

Vorig jaar tijdens Google I/O werd het aangekondigd en Google heeft zelf al enkele tests gedraaid, maar inmiddels wordt het ook ingezet door de eerste e-commerce partijen! We hebben het over 3D-afbeeldingen van producten, gecombineerd met AR in mobiel zoeken.

Meer weten? Lees verder!

Verkopen op Amazon

Verkopen op Amazon? Zo werkt het.

4 februari 2020 Erik Dijkman

Begin dit jaar kondigde Amazon aan dat ze de Nederlandse webshop gaan uitbreiden met nieuwe categorieën. Zowel kleine als grote Nederlandse bedrijven die hun producten willen verkopen via Amazon.nl, kunnen zich nu registreren als partner op services.amazon.nl. Heb je een eigen webshop en wil je gaan verkopen op Amazon? In dit artikel leggen we je uit hoe je kan starten.

Google Ads

De verbeterde standaardweergave wordt de nieuwe standaard

24 februari 2020 Arjan Klaassen

De advertentieweergave bepaalt op welke manier en met welke snelheid een dagbudget van een campagne gedurende de dag uitgegeven wordt. Voorheen was er de keuze tussen versneld en standaard, maar vanaf april 2020 zal hier een grote verandering in plaatsvinden.

Third party cookies

Update Google Chrome: impact op cookies en tracking

20 februari 2020 Pieter Majoor

Google Chrome is verreweg de meestgebruikte internetbrowser. De browser, welke in 2008 het levenslicht zag, kan vandaag de dag rekenen op een marktaandeel van maar liefst 64% wereldwijd.

Recent heeft Google een nieuwe versie van Chrome uitgebracht, Chrome 81. De nieuwe versie, welke in etappes uitgerold wordt, bevat een grote update ten aanzien van het cookiebeleid. In dit artikel hebben we de details en impact van deze update op een rij gezet.

Serviceproviders geschrapt door Google? Niet als je deze truc gebruikt!

Serviceproviders geschrapt? Niet als je deze truc gebruikt

17 februari 2020 Tim Kolvenbag

Als fervent volger van ons blog herinner je je wellicht de post van Erik uit 2016 nog. In dat blog werd uit de doeken gedaan hoe je met behulp van de serviceproviders dimensie inzichtelijk krijgt welke bedrijven je website bezoeken. In het kort werd met behulp van de serviceproviders een aangepast rapport gemaakt waarin alle consumentenproviders uitgesloten werden.

Helaas heeft Google op 4 februari de support voor de serviceprovider dimensie stopgezet. Waarom Google gestopt is met de support is nog onbekend. Gelukkig is het met omwegen nog altijd mogelijk om de bedrijven die je website bezoeken in Google Analytics zichtbaar te krijgen!

Amazon advertising

Adverteren op Amazon: Welke mogelijkheden zijn er?

10 februari 2020 Robin Damen

Vorige week kon je in ons blog al lezen hoe jij als verkoper kunt beginnen met het verkopen van producten op Amazon. Veel verkopers kiezen ervoor om hun producten te promoten via online advertenties om de verkoop ervan te stimuleren. Waar veel al ervaring hebben met o.a. Google Ads, is adverteren op Amazon voor de meesten nog onbekend. In dit blog helpen we jou als adverteerder een beter beeld te krijgen van adverteren op Amazon. We bespreken hierbij de 3 advertentietypen die je kunt gebruiken bij het adverteren via Amazon: sponsored products, sponsored brands en sponsored display.

Google rolt de eerste core update van 2020 uit

20 januari 2020 Julius Langenberg

Vrijwel elke dag rolt Google één of meerdere algoritme updates uit om de zoekresultaten te verbeteren. De meeste updates zijn relatief klein en vaak niet merkbaar. Eens in de zoveel maanden rolt Google een grote update uit, ook wel core update genoemd. De eerste core update van 2020 is op 13 januari vrijgegeven en is in de dagen erna uitgerold naar alle datacenters.

Adwords scripts 2018

5 Google Ads scripts die je in 2020 gebruikt moet hebben

17 januari 2020 Tim Kolvenbag

Voor Google Ads is een gigantische hoeveelheid scripts beschikbaar. Hoewel die hoeveelheid scripts ervoor zorgt dat voor een aantal heel specifieke problemen een script de oplossing biedt, kan het ook zijn dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Zo kan je zomaar een van de onderstaande toppers, die voor vrijwel elk account meerwaarde kunnen bieden, missen. In dit blog behandelen we een vijftal bekende (en minder bekende) must use Ads scripts die zeker het proberen waard zijn.

volg ons op