Blog

Categorieën

Google Tag Manager Basics

Google Tag Manager – de Basics

19 juli 2018 Marieke Schulenburg

Zie jij soms door de bomen het bos niet meer en kun je niet altijd even makkelijk de weg vinden in de Google Tag Manager?

Don’t worry, deze handleiding helpt je een heel eind op weg!

Google Shopping updates 2018

Google Shopping Updates 2018

18 juli 2018 Julius Langenberg

Elk jaar brengt Google wijzigingen aan in de Google Shopping-productspecificaties. Dit jaar heeft Google gekozen om een aantal beleidsregels te versoepelen. Deze wijzigingen zijn op 25 juni 2018 ingegaan. Hieronder een handig overzicht van de belangrijkste wijzigingen.

Google marketing live 2018

Google Marketing Live 2018: nieuwste Ads en Analytics innovaties

10 juli 2018 Erik Dijkman

Afgelopen dinsdag presenteerde Google tijdens het Google Marketing Live event zijn nieuwste innovaties op het gebied van Ads en Analytics. Heb je Google Marketing Live gemist? Hieronder kan je het evenement bekijken. Heb je geen tijd om hier 90 minuten naar te kijken? Lees dan de belangrijkste updates in dit artikel.

Rocket Digital en de NFK gaan samenwerken

18 juni 2018 Arjan Klaassen

Vanaf de zomer van 2018 werkt Rocket Digital samen met de Nederlandse Federatie van Kankerpatiëntenorganisaties door te helpen bij diverse online activiteiten. Deze koepelorganisatie vertegenwoordigt negentien verschillende kankerpatiëntenorganisaties. De NFK werkt vanuit patiëntperspectief aan een betere kwaliteit van leven, een betere kwaliteit van zorg en een betere toegankelijkheid van zorg voor (ex-)kankerpatiënten. Vanuit Rocket Digital gaan wij onder andere de online vindbaarheid verbeteren. Daarnaast zijn wij een ondersteunende factor geweest in de ontwikkeling van de nieuwe website, die in de zomer van 2018 live is gegaan.

Wij zijn erg verheugd om met de NFK samen te werken en kijken uit naar de komende ontwikkelingen.

NFK over Rocket Digital:

“Wij zijn erg blij met deze toekomstbestendige samenwerking, samen zorgen we ervoor dat NFK ook online een sterk merk wordt. Tot nu toe heeft Rocket Digital ons met goede raad en daad bijgestaan én weten zij ook nog eens snel te schakelen.”

inspelen-op-vakantiegeld-met-online-marketing

Vakantiegeld uitkering – hoe speel je hier op in?

8 juni 2018 Jacobien van Klinken

Voor velen een moment om naar uit te kijken: de uitkering van het vakantiegeld. Zo om en nabij 8% bovenop je bruto jaarsalaris. Hatseflats! Voor ons online marketeers minstens zo interessant. Hoewel het koopgedrag van je doelgroep op lange termijn niet perse zal veranderen, is er natuurlijk wel een behoorlijke plotselinge toename in koopkracht.

In-market doelgroepen voor search ads

29 mei 2018 Tim Kolvenbag

In-market doelgroepen voor search advertenties, tijdens de Google Marketing Next van vorig jaar werd het al aangekondigd. Inmiddels is het zover, via de vernieuwde AdWords interface is het mogelijk de in-market doelgroepen toe te passen op je search campagnes.

Cookiebot: de eerste AVG cookie banner

25 mei 2018 Erik Dijkman

Als je dit artikel leest sta je waarschijnlijk voor de uitdaging om je cookie banner AVG compliant te maken. Geen zorgen. We gaan je daarbij helpen! Dit doen we met behulp van Cookiebot; een AVG cookie banner die we gebruiken voor het plaatsen van onze cookies. Enjoy!

Abiant kiest voor Rocket Digital

16 mei 2018 Jacobien van Klinken

En daar zijn we trots op! Met maar liefst 11 vestigingen is Abiant Uitzendgroep een van de grootste uitzendorganisaties in Noord-Nederland. Dagelijks zijn er ruim 2000 uitzendmedewerkers namens Abiant aan de slag, in variërende regio’s, sectoren, en opleidingsniveaus. Abiant is een nuchtere partij, waarin waarden als persoonlijkheid en betrokkenheid centraal staan. Dat zijn waarden die passen bij Rocket Digital. De samenwerking is reeds gestart, de eerste stappen zijn gezet en we hebben er alle vertrouwen in dat we samen nog veel meer uit online marketing gaan halen!

Abiant over Rocket Digital:

Vanuit Abiant Uitzendgroep vinden wij Rocket Digital een prettige, nuchtere partij om mee samen te werken. Dankzij Rocket Digital worden onze Google AdWords campagnes snel en efficiënt online geplaatst en zijn wij op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van online marketing.

 

De nieuwe onmisbare features in DataFeedWatch

2 mei 2018 Arjan Klaassen

DataFeedWatch heeft onlangs een flink aantal updates uitgebracht ten behoeve van een betere en vooral efficiëntere feed optimalisatie. Naast deze updates volgen er een aantal bèta’s die de komende tijd getest kunnen worden door de gebruikers. Dit blog biedt een uitgebreid overzicht van de belangrijkste en meest waardevolle updates die DataFeedWatch uit gaat brengen.

AVG-checklist

Google Analytics privacy-vriendelijk instellen: 6 stappen

13 april 2018 Jacobien van Klinken

Als organisatie word je er mee plat gegooid: de ePrivacy Verordening. Deze nieuwe cookiewet stelt dat cookies vanaf mei 2018 alleen zijn toegestaan, wanneer de bezoeker er bewust en vrijwillig toestemming voor heeft gegeven, óf de geplaatste cookies puur functioneel van aard zijn óf enkel dienen voor het bijhouden van webstatistieken. Deze laatste voorwaarde geldt niet perse voor een derde partij zoals Google. What?! Geen paniek, gelukkig kunnen we Google Analytics privacy-vriendelijk instellen. In dit blog lees je hoe!

AVG-checklist

AVG-checklist: jouw website in 7 stappen AVG-ready

30 maart 2018 Erik Dijkman

Met deze AVG-checklist ben je op de goede weg om jouw website te laten voldoen aan de nieuwe regelgeving van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) of General Data Protection Regulation (GDPR). Deze nieuwe Europese privacy wetgeving is vanaf 25 mei 2018 van toepassing.

De AVG/GDPR heeft – zoals je waarschijnlijk al weet – betrekking op de gegevensverwerking van de gehele organisatie, zowel naar binnen als naar buiten toe. In dit artikel concentreren we ons op de gevolgen voor websites en bieden we je een AVG-checklist met zeven stappen waar je naar moet kijken om jouw website AVG-ready te maken.

Optimaliseren met Google Optimize

Google Optimize voor beginners

23 maart 2018 Tim Kolvenbag

Voor het uitvoeren van A/B tests zijn verschillende tools op de markt. Bekende tools zijn bijvoorbeeld VWO, Optimizely en sinds 2017 Google Optimize. In dit blog gaan we verder in op het gebruik van Google Optimize.

Het is je wellicht opgevallen dat websites zoals Booking.com of Coolblue continu in ontwikkeling zijn. Soms veranderen er kleine dingen, zoals een knopkleur, en soms grotere dingen zoals de aanduiding van een menuknop. Wanneer je op een van deze sites aan het browsen bent is de kans groot dat je in een zogenaamde A/B test terechtgekomen bent. Bij een A/B test worden twee of meer varianten van een pagina naast elkaar getest op een vooraf bepaalde hypothese. Door op basis van je resultaten steeds verder door te testen kan je ervoor zorgen dat je website zijn doel, zoals productverkopen of genereren van leads, steeds beter dient.

Rebranding Rocket Digital

Rebranding van je bedrijf: onze ervaring!

8 maart 2018 Pieter Majoor

Rebranding van je bedrijf? Wij hebben het in januari 2018 gedaan. Het was uitdagend, ontzettend leuk om te doen en kostbaar, zowel de investering in tijd als in geld. Het ruimt op, het zet je bedrijf op de kaart en je bent weer toekomstproof.

Het was een ontzettend gaaf traject. Na afloop hebben we vanuit allerlei hoeken vragen gekregen over onze “rebranding ervaring”. Reden om dit eens op papier te zetten!

Google PageSpeed Insights: de ultieme gids

PageSpeed Insights: verbeter je sitespeed met deze ultieme gids

27 februari 2018 Erik Dijkman

Update 15 november 2018: Google PageSpeed Insights heeft een grote update gehad! Benieuwd naar de veranderingen? In dit blog zijn de grootste wijzigingen op een rij gezet.

Wil je weten hoe je de laadtijd van jouw website verbetert? Dan ben je op de juiste plek. In deze uitgebreide gids leer je alles over de punten waarop Google PageSpeed Insights je website beoordeelt. Daarnaast geven we je voor elk punt concrete actiepunten om je website sneller te maken. Laten we beginnen!

Leestijd: 25 minuten

Heb je nu geen tijd om het blog te lezen? Download dan gratis het E-book!

 

Voorbeeld 404 pagina

Een 404 pagina maken, hoe en waarom?

14 februari 2018 Marleen van der Molen - Harms

Een 404 error is de meest voorkomende foutmelding die gebruikers op het internet tegenkomen. De 404 error is een status code die aangeeft dat je op een pagina bent gekomen die niet bestaat, terwijl de server wel is gevonden. Er zijn meerdere redenen dat gebruikers deze foutmelding te zien krijgen. De belangrijkste redenen:

  • Er stond een verkeerde link op een andere pagina, waarop de bezoeker heeft geklikt;
  • Er is een typefout gemaakt in de URL;
  • De pagina is verwijderd of verplaatst.
Onveilige websites vanaf juli gelabeld in Google Chrome

Websites zonder https krijgen het “Onveilig” label

9 februari 2018 Tim Kolvenbag

Op de Google Security blog is een aankondiging verschenen over de duiding van onveilige websites. In de huidige situatie worden enkel pagina’s waarop om gegevens gevraagd wordt en niet zijn voorzien van een https verbinding gelabeld als onveilig. Denk hierbij aan contact- of inlogpagina’s. Vanaf Google Chrome versie 68, welke in juli zal verschijnen, zullen alle pagina’s die niet over https beschikken dit niet mis te verstane label krijgen.

Vandaag vieren we feest (blog 5 van 5)

12 januari 2018 Pieter Majoor

Het is zover, vandaag vieren we feest! Want vanaf vandaag heet in2search Rocket Digital.

Vrijdag 12 januari vieren we feest (blog 4 van 5)

11 januari 2018 Pieter Majoor

Maar niet omdat we weer fris en fruitig op de foto staan.

Begin 2018. Weer een jaartje ouder, wijzer en beter. Gestart met twee, inmiddels een team van 10 online marketing toppers. De mensen die bij in2search zijn “het goud” van ons bedrijf. We verkopen de kennis en ervaring die we de afgelopen jaren hebben opgebouwd en waar we dagelijks hard aan werken om die verder te verbeteren.

volg ons op