Groot nieuws voor online adverteerders! Google heeft in een officiële blog aangekondigd dat webshops niet langer hoeven te betalen om hun producten weer te geven in Google Shopping.
In de huidige wereld waarin veel bedrijven te weinig tijd en onvoldoende middelen hebben, heeft Google iets nieuws uitgebracht. Een gratis bèta. YouTube Video Builder. Een krachtige tool waarin relatief eenvoudig advertentiemateriaal gemaakt kan worden van 6, 15 of 16 seconden. Waarom is dit handig? Hoe kunnen we het gebruiken? En belangrijker; hoe krijgen we toegang tot deze bèta? Lees snel verder!
Goed nieuws! Google en Facebook gaan gratis advertentietegoed uitdelen aan haar adverteerders. Financiële support is in deze moeilijke periode voor veel bedrijven zeer welkom. Wil je weten of jouw bedrijf in aanmerking komt voor het advertentietegoed? Lees dan gauw verder!
Leuk! Voor 2020 zijn we voor het eerst opgenomen in de Emerce 100, een jaarlijkse uitgave met de 100 beste e-business bedrijven in Nederland.
Vanuit onze Groningse nuchterheid hebben we eigenlijk weinig met “beste” en “snelst groeiende” lijstjes. We halen ons geluk en voldoening oprecht uit het verzetten van kwalitatief zeer goed werk met ambitieuze en betrokken opdrachtgevers en medewerkers. Op onze eigenwijze manier, zonder groeidoelstelling en targets. Met veel positieve reviews van opdrachtgevers als resultaat.
We kunnen er voorlopig nog niet omheen, en daarom nog een blog over hoe je het beste om kunt gaan met de coronacrisis. Vorige week gaven we tips voor campagnebeheer (SEA). Vandaag kijken we naar de best practices voor SEO. Deze tips zijn in eerste instantie gericht op gezondheidsorganisaties, maar toepasbaar voor eigenlijk alle bedrijven.
Als adverteerder krijg ook jij waarschijnlijk te maken met uitdagingen die voortkomen uit de maatregelen die getroffen zijn vanwege COVID-19. Per locatie, zowel nationaal als internationaal, zijn er verschillende maatregelen getroffen waar jij rekening mee zult moeten houden. Om jou niet volledig in het duister te laten tasten hebben wij een aantal tips voor je opgesteld die kunnen helpen met het beheren van de online campagnes. Zo kun jij als adverteerder snel aanpassingen doorvoeren om onder de huidige marktomstandigheden de advertenties te laten renderen.
Het Coronavirus (COVID-19) heeft de wereld in z’n greep. Om de snelheid van de verspreiding af te zwakken, wordt social distancing als strikte maatregel gevoerd. Met als gevolg dat evenementen en bijeenkomsten worden geannuleerd, verschoven of omgezet in een digitale versie. ‘Geïnspireerd’ hierdoor komt Google met nieuwe properties voor structured data. Wordt jouw event afgelast, verplaatst of gewijzigd? Lees dan gauw verder hoe je dit in de organische zoekresultaten kan tonen.
.
Elke dag gebruiken ruim 100 miljoenen mensen de app TikTok en worden er meer dan 10 miljoen video’s gepubliceerd. Deze social media app is het afgelopen jaar heel hard gegroeid en heeft inmiddels zelfs meer gebruikers dan Twitter en Snapchat samen. Toch is de app voor veel volwassenen nog redelijk onbekend. Hieronder vind je alle ins en outs én geven we enkele tips over hoe je deze app in kunt zetten voor je eigen bedrijf.
Vorig jaar tijdens Google I/O werd het aangekondigd en Google heeft zelf al enkele tests gedraaid, maar inmiddels wordt het ook ingezet door de eerste e-commerce partijen! We hebben het over 3D-afbeeldingen van producten, gecombineerd met AR in mobiel zoeken.
Meer weten? Lees verder!
Begin dit jaar kondigde Amazon aan dat ze de Nederlandse webshop gaan uitbreiden met nieuwe categorieën. Zowel kleine als grote Nederlandse bedrijven die hun producten willen verkopen via Amazon.nl, kunnen zich nu registreren als partner op services.amazon.nl. Heb je een eigen webshop en wil je gaan verkopen op Amazon? In dit artikel leggen we je uit hoe je kan starten.
De advertentieweergave bepaalt op welke manier en met welke snelheid een dagbudget van een campagne gedurende de dag uitgegeven wordt. Voorheen was er de keuze tussen versneld en standaard, maar vanaf april 2020 zal hier een grote verandering in plaatsvinden.
Google Chrome is verreweg de meestgebruikte internetbrowser. De browser, welke in 2008 het levenslicht zag, kan vandaag de dag rekenen op een marktaandeel van maar liefst 64% wereldwijd.
Recent heeft Google een nieuwe versie van Chrome uitgebracht, Chrome 81. De nieuwe versie, welke in etappes uitgerold wordt, bevat een grote update ten aanzien van het cookiebeleid. In dit artikel hebben we de details en impact van deze update op een rij gezet.
Als fervent volger van ons blog herinner je je wellicht de post van Erik uit 2016 nog. In dat blog werd uit de doeken gedaan hoe je met behulp van de serviceproviders dimensie inzichtelijk krijgt welke bedrijven je website bezoeken. In het kort werd met behulp van de serviceproviders een aangepast rapport gemaakt waarin alle consumentenproviders uitgesloten werden.
Helaas heeft Google op 4 februari de support voor de serviceprovider dimensie stopgezet. Waarom Google gestopt is met de support is nog onbekend. Gelukkig is het met omwegen nog altijd mogelijk om de bedrijven die je website bezoeken in Google Analytics zichtbaar te krijgen!
Vorige week kon je in ons blog al lezen hoe jij als verkoper kunt beginnen met het verkopen van producten op Amazon. Veel verkopers kiezen ervoor om hun producten te promoten via online advertenties om de verkoop ervan te stimuleren. Waar veel al ervaring hebben met o.a. Google Ads, is adverteren op Amazon voor de meesten nog onbekend. In dit blog helpen we jou als adverteerder een beter beeld te krijgen van adverteren op Amazon. We bespreken hierbij de 3 advertentietypen die je kunt gebruiken bij het adverteren via Amazon: sponsored products, sponsored brands en sponsored display.
Vrijwel elke dag rolt Google één of meerdere algoritme updates uit om de zoekresultaten te verbeteren. De meeste updates zijn relatief klein en vaak niet merkbaar. Eens in de zoveel maanden rolt Google een grote update uit, ook wel core update genoemd. De eerste core update van 2020 is op 13 januari vrijgegeven en is in de dagen erna uitgerold naar alle datacenters.
Voor Google Ads is een gigantische hoeveelheid scripts beschikbaar. Hoewel die hoeveelheid scripts ervoor zorgt dat voor een aantal heel specifieke problemen een script de oplossing biedt, kan het ook zijn dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Zo kan je zomaar een van de onderstaande toppers, die voor vrijwel elk account meerwaarde kunnen bieden, missen. In dit blog behandelen we een vijftal bekende (en minder bekende) must use Ads scripts die zeker het proberen waard zijn.
Voor alle adverteerders op LinkedIn, of bedrijven die dat tot nu toe nog niet zo interessant vonden, is er een interessante update geweest! Het was al een tijdje mogelijk via Google en Facebook, maar ook LinkedIn heeft deze feature nu uitgerold.
Niet aangekondigd, wél heel vet! Google heeft een nieuwe effectieve targetingoptie geïmplementeerd: gecombineerde doelgroepen. Google is goed bezig in 2019. Na de introductie van de in-market doelgroepen en de affiniteitsdoelgroepen, is het vanaf nu mogelijk om verschillende doelgroepen te combineren tot een specifiekere doelgroep. Waarvoor kunnen we dit gebruiken? Hoe werkt het? En vooral, wat is het nou precies? We geven je de antwoorden binnen drie minuten!