Blog

Retargeting: welke vormen zijn er?

5 februari 2016 Lennart Moes

Retargeting is niet meer weg te denken uit de marketingmix. Retargeting is beschikbaar sinds 2010. De mogelijkheden toen nog beperkt; anno 2016 is er een scala aan mogelijkheden om bezoekers te retargeten. Tijd voor een overzicht!

blog-header-dynamische-remarketing-services

Dynamische remarketing voor dienstverlenende bedrijven

29 januari 2016 Erik Dijkman

Dynamische remarketing is niets nieuws en de meeste e-commerce bedrijven zien het als een waardevolle toevoeging aan de marketingmix. Dat dynamische remarketing ook beschikbaar is voor dienstverlenende bedrijven zal lang niet bij iedereen bekend zijn. In deze blog leg ik uit hoe je aan de slag kan gaan met dynamische remarketing voor dienstverlenende websites.

Even binnenkijken bij Rocket Digital

22 januari 2016 Pieter Majoor

Altijd al benieuwd geweest naar ons kantoor? Voilà, een kleine impressie! We zijn blij met onze recente aanwinsten: de voetbaltafel en geluidsabsorberende lampen van Knap Ontwerp. Het kantoor een keer in real life bekijken? Onze filterkoffie staat altijd klaar.

Facebook Lead Ads: genereer leads via Facebook

15 januari 2016 Julius Langenberg

De laatste tijd is de SEA-marketeer flink verwend met nieuwe opties binnen Google AdWords. Wat te denken van ‘’Customer Match’’ en de lokale voorraadadvertenties? Ook op social advertising gebied staan de ontwikkelingen niet stil. Nog niet zo lang geleden heeft facebook een nieuw type advertentie gelanceerd; Lead Ads voor mobiele apparaten.

Bespaar tijd met deze 6 Adwords Editor functies

22 december 2015 Erik Dijkman

Sinds het begin van dit jaar zijn er vijf updates geweest van de Adwords Editor. Grote kans dat er door de vele updates een aantal functies aan je voorbij zijn gegaan. In deze blogpost lees je 6 functies die je vooral bij het beheren van meerdere accounts of veel campagnes enorm veel tijd besparen.

Bing Shopping Campagnes nu beschikbaar in UK

14 december 2015 Erik Dijkman

Een van de meest interessante nieuwe features binnen Bing Ads is de release van Bing Shopping Campagnes. Ruim vier jaar na de release van Google haar Product Listing Ads heeft Bing haar variant beschikbaar gesteld voor alle UK adverteerders. Wat is het? Voor wie is het beschikbaar? En hoe maak je een Bing shopping campagne?

Alleen bellen-advertenties

4 december 2015 Julius Langenberg

Sinds februari 2015 heeft Google zogenaamde “alleen bellen-advertenties” toegevoegd aan de advertentiemogelijkheden binnen AdWords. Hoewel het inzetten van dit type advertenties alweer een tijdje mogelijk is, wordt er nog relatief weinig gebruik van gemaakt. Dat is jammer. De stijging in het gebruik van mobiele apparaten is al een tijd gaande en zet gestaag voort. Hierop inspelen kan je dus nét die voorsprong op de concurrent opleveren.

Customer Match via Google AdWords: focus op mobiel!

27 november 2015 Lennart Moes

Sinds afgelopen maand biedt Google AdWords een nieuwe mogelijkheid om advertenties te targeten: Customer Match. Wat is het, hoe werkt en wat kun je ermee?

Nieuw in Google Shopping: Lokale voorraadadvertenties

19 november 2015 Tim Kolvenbag

Met het verschijnen van de optie “Lokale voorraadadvertenties” in de Shopping instellingen lijkt de introductie hiervan ook voor Nederland er aan te komen. Maar wat is dit voor functie? En wat kunnen we er mee?

14 Calculated Metrics in Google Analytics voor E-commerce

13 november 2015 Erik Dijkman

Een langverwachte functie is nu beschikbaar in Google Analytics: calculated metrics. Hiermee kun je op basis van bestaande metrics je eigen metrics maken. Calculated metrics, in de Nederlandse interface beter bekend als ‘berekende statistieken’, is nog in bèta maar zal de komende tijd uitgerold worden over alle accounts. In dit artikel een overzicht met 14 Calculated Metrics in Google Analytics voor E-commerce.

Google Shopping: 5 tips voor de feestdagen

6 november 2015 Tim Kolvenbag

De dagen worden weer korter en kouder en het duurt nog maar heel even en de feestdagen beginnen weer. Meer dan ooit tevoren worden cadeaus online gezocht en gekocht. Aan ons online marketeers de taak om ervoor te zorgen dat webshops zo goed en relevant mogelijk vindbaar zijn op hun assortiment. De inzet van Google Shopping is hierbij een absolute must. In dit artikel bespreken we 5 tips zodat ook jouw Google Shopping campagne optimaal ingesteld is in aanloop naar de feestdagen.

Google Analytics Site Search: Waarom & hoe?

29 oktober 2015 Julius Langenberg

Zowel Google AdWords als Analytics zitten vol met opties en mogelijkheden. Sommigen daarvan zijn cruciaal voor het slagen van een campagne, andere zijn minder bekend dan wel noodzakelijk. Toch kunnen ook de minder bekende functies wel degelijk een bijdrage leveren aan het rendement van je campagne. In dit artikel het hoe, wat en waarom van Site Search.

RLSA voor Shopping

Google lanceert RLSA voor Shopping

18 oktober 2015 Erik Dijkman

Met de feestdagen in de aantocht heeft Google een interessante nieuwe functie gepresenteerd: RLSA voor Shopping. RLSA voor Shopping geeft je de mogelijkheid biedingen van je Shopping campagnes te optimaliseren voor bezoekers in je remarketinglijsten.

Junction People - in2search

JUNCTION start unieke samenwerking tussen noordelijke mediaspecialisten

11 juni 2015 Lennart Moes

JUNCTION gaat intensief samenwerken met vier noordelijke mediabedrijven: Full service internetbureau iWink, av-communicatiebureau Pro-Time Broadcast & Content, Marketing bureau Rocket Digital, en mobile en interactive specialist Freed. JUNCTION verzorgt oplossingen op gebied van creativiteit, media en technologie.

Voordelen van AdWords Seller Ratings

9 februari 2015 Pieter Majoor

Je ziet ze ongetwijfeld regelmatig voorbij komen; AdWords advertenties die verrijkt zijn met oranje sterren die de beoordeling van klanten weerspiegelen. Op het eerste oog een hele waardevolle aanvulling. De AdWords advertentie valt meer op en het betreffende bedrijf kan aangemerkt worden als ‘social proof’.

De concurrentiestatistieken: pak die vertoningen!

22 januari 2015 Pieter Majoor

Zijn jouw advertenties bij relevante zoekwoorden niet altijd zichtbaar? Dat is vast niet de bedoeling! Binnen Google AdWords kun je via de concurrentiestatistieken eenvoudig bijhouden wat het vertoningspercentage van je advertenties is. De concurrentiestatistieken zijn al sinds 2012 beschikbaar, maar maak je hier ook gebruik van? Een duik in de statistieken is zeker de moeite waard. De beschikbare data kunnen je helpen je campagnes te verbeteren!

Rocket Digital & The Wolf Of Wall Street

30 oktober 2014 Pieter Majoor

Jordan Belfort, THE WOLF OF WALL STREET, komt naar Nederland. De frauduleuze beursspeculant, van wie het leven is vereeuwigd in de film Wolf of Wall Street, geeft op 19 november in de RAI in Amsterdam twee presentaties over zijn turbulente leven. De organisatie achter het event, Success Resources UK, heeft Rocket Digital ingeschakeld om de online kaartverkoop te boosten.

Google AdWords kwaliteitsscore verhogen? Gewoon doen!

15 augustus 2014 Lennart Moes

De impact van de kwaliteitsscore op de ranking van advertenties, en daarmee de werkelijke CPC en resultaten, is groot. Een goede kwaliteitsscore wordt beloond. Een slechte kwaliteitsscore resulteert in onnodige kosten en doorgaans onbenutte kansen. Weet jij wat de gemiddelde kwaliteitsscore is in jouw AdWords account?

volg ons op