Niet aangekondigd, wél heel vet! Google heeft een nieuwe effectieve targetingoptie geïmplementeerd: gecombineerde doelgroepen. Google is goed bezig in 2019. Na de introductie van de in-market doelgroepen en de affiniteitsdoelgroepen, is het vanaf nu mogelijk om verschillende doelgroepen te combineren tot een specifiekere doelgroep. Waarvoor kunnen we dit gebruiken? Hoe werkt het? En vooral, wat is het nou precies? We geven je de antwoorden binnen drie minuten!
Begin november heeft Google shopping-advertenties beschikbaar gemaakt in meer dan 50 nieuwe markten. Dit brengt het totale aantal beschikbare markten voor shopping-advertenties op 95, waardoor jij als adverteerder jouw wereldwijde aanwezigheid kunt uitbreiden, wat als geroepen komt nu de feestdagen naderen!
Google heeft onlangs een bèta toegevoegd die het mogelijk maakt om leads te verzamelen vanuit een tekstadvertentie. Gebruikers kunnen rechtstreeks via de extensie een formulier invullen. Hoe dat precies werkt en wat je ermee kan lees je in dit blog!
Zie jij soms door de bomen het bos niet meer en kun je niet altijd even makkelijk de weg vinden in de Google Tag Manager?
Don’t worry, deze handleiding helpt je een heel eind op weg!
Opgepast! Google gaat mixed content aangeven als onveilig en blokkeren vanaf december 2019. En vanaf januari 2020 zal een pagina met mixed content zelfs in totaliteit worden geblokt door Google. Goed om te weten. Maar wat is mixed content nou precies? Hoe herken je het en wat kun je er tegen doen? Dat lees je in dit blog.
Met de aanbevelingen en optimalisatie scores brengt Google Ads overzichtelijk in kaart waar jouw campagnes geoptimaliseerd kunnen worden. Onlangs heeft Google een update uitgebracht wat de aanbevelingen een nieuwe stimulans geven. Hier vind je een overzicht van de drie updates.
Het is je misschien al opgevallen. De review rich snippet (→ de oranje sterren in Google) wordt de afgelopen dagen een stuk minder getoond in de zoekresultaten van Google. Dit heeft alles te maken met de update die Google vorige week heeft doorgevoerd.
Begin september 2019 kondigde Google aan dat Google Ads de automatische biedstrategieën gaat uitbreiden. Door het aanbieden van nieuwe opties binnen de automatische biedstrategieën wil Google online adverteerders meer mogelijkheden bieden om hun online campagnevoering naar wens in te richten.
Het werd eind juli 2019 aangekondigd en de afgelopen weken uitgerold. Google heeft een nieuwe functie doorgevoerd waardoor het volume stijgt (Katsjing!) én wat relevant is voor adverteerder, aldus Google. Zoekwoorden met de opties modifiers voor breed zoeken (BMM) en woordgroepen (Phrase) worden breder.
Waar Google in 2017 de exacte zoekwoorden had veranderd door de woordvolgorde te negeren, zijn nu twee andere matchtypes aan verandering toe. BBM en Phrase. Woorden met een gelijke betekenis, oftewel synoniemen, worden sinds afgelopen weken ook gekoppeld. Waarom? Wat zijn de verwachtingen? En wat moeten we in de gaten houden?
In mei van dit jaar kondigde Google een nieuwe advertentieformat aan: Gallery Ads.
De reguliere tekstadvertenties van Google bestaan enkel uit tekst. Met Gallery Ads is het mogelijk om een carrousel met afbeeldingen te tonen.
Op het moment van schrijven is deze nieuwe innovatie een gesloten bèta. Enkel adverteerders die uitgenodigd zijn om deel te nemen aan de bèta kunnen deze advertentieformat testen.
De automatische biedstrategieën van Google zijn in een hoop gevallen een krachtige bid management tool. Er zijn echter situaties waarop de biedstrategieën maar moeilijk kunnen anticiperen.
Schiet je conversieratio bijvoorbeeld omhoog door een tijdelijke actie, of is er een andere omstandigheid welke voor een significante verandering van conversieratio zorgt? Een geautomatiseerde biedstrategie heeft dan eerst een tijdje nodig om het afwijkende patroon te herkennen en de biedingen hierop aan te passen.
Google biedt nu een oplossing voor deze uitdaging in de vorm van seizoensgebonden aanpassingen.
Vanaf 19 augustus 2019 heeft Facebook de opmaak van advertenties in het mobiele nieuwsoverzicht veranderd. Er zijn twee grote wijzigingen, waarmee Facebook claimt een betere ervaring te kunnen bieden voor mobiele bezoekers.
Google wijzigt de handhaving voor UPI’s in Google Shopping. Voorkom dat jouw advertenties worden afgekeurd of minder goed worden uitgeserveerd. Zorg dat er vóór 30 september 2019 juiste GTIN’s, MPN’s en bijbehorende merken zijn ingesteld.
Het mag geen geheim meer zijn dat de laadtijd van je website belangrijk is. Sitespeed is een ranking factor voor SEO én het wordt meegenomen in de berekening van de Google Ads kwaliteitsscore. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je je websitebezoekers een optimale ervaring biedt, en hiervoor is een snelle website cruciaal.
Met Google Shopping showcaseadvertenties kun je in plaats van een specifiek product een gehele productgroep uitlichten. Al enige tijd beschikbaar in sommige delen van Europa, zijn ze nu ook eindelijk gearriveerd in Nederland. Jeej! Meer weten? Lees dan gauw hieronder verder.
Wellicht is het je al opgevallen dat ook Bing tegenwoordig Shopping resultaten laat zien. Sinds enkele weken is Microsoft namelijk bezig met een pilot voor shopping campagnes. Dit is vier jaar na introductie in de UK.
Wij hebben de Shopping campagnes reeds voor enkele klanten getest en zullen je in deze blog uitleggen hoe je de campagnes aanmaakt en hoe het functioneert.
En daar zijn we trots op!
Hanzehogeschool Groningen heeft vestigingen in Groningen, Assen, Leeuwarden en Amsterdam. Naast een divers cursusaanbod biedt de hogeschool tientallen bachelor- & masteropleidingen, zowel in voltijd als deeltijd. Het aanbod behelst een breed spectrum; er zijn opleidingen op het gebied van kunst, maatschappij, economie, gezondheid en techniek. Speciale aandacht is er voor energie, ondernemerschap en healthy ageing.
(tekst gaat door onder de afbeelding.)
Samen maakt alles sterker. Spektakelmusical De Tocht vertelt het verhaal van afzien, doorzetten en de kracht van vriendschap. Vijf jeugdvrienden sluiten een pact: “Later als we groot zijn, rijden we samen de Elfstedentocht”. Vandaag maakt belofte schuld en nu één van de vrienden een geheim bij zich draagt, staat er meer op het spel dan het halen van het kruisje.
Het team achter spektakelmusical De Tocht heeft Rocket Digital ingeschakeld om de online marketing te verzorgen. Een intensieve samenwerking waar wij trots op zijn!