Blog

Categorieën

LinkedIn advertising update: vergelijkbare groepen

14 januari 2020 Lennart Moes

Voor alle adverteerders op LinkedIn, of bedrijven die dat tot nu toe nog niet zo interessant vonden, is er een interessante update geweest! Het was al een tijdje mogelijk via Google en Facebook, maar ook LinkedIn heeft deze feature nu uitgerold.

Gecombineerde doelgroepen

Nieuw! Gecombineerde doelgroepen in Google Ads

21 november 2019 Pieter Majoor

Niet aangekondigd, wél heel vet! Google heeft een nieuwe effectieve targetingoptie geïmplementeerd: gecombineerde doelgroepen. Google is goed bezig in 2019. Na de introductie van de in-market doelgroepen en de affiniteitsdoelgroepen, is het vanaf nu mogelijk om verschillende doelgroepen te combineren tot een specifiekere doelgroep. Waarvoor kunnen we dit gebruiken? Hoe werkt het? En vooral, wat is het nou precies? We geven je de antwoorden binnen drie minuten!

Google Merchant Center upgrades: Wereldwijde aanwezigheid tijdens de feestdagen.

15 november 2019 Robin Damen

Begin november heeft Google shopping-advertenties beschikbaar gemaakt in meer dan 50 nieuwe markten. Dit brengt het totale aantal beschikbare markten voor shopping-advertenties op 95, waardoor jij als adverteerder jouw wereldwijde aanwezigheid kunt uitbreiden, wat als geroepen komt nu de feestdagen naderen!

Nu beschikbaar in Google Ads: de Leadformulierextensie

31 oktober 2019 Lennart Moes

Google heeft onlangs een bèta toegevoegd die het mogelijk maakt om leads te verzamelen vanuit een tekstadvertentie. Gebruikers kunnen rechtstreeks via de extensie een formulier invullen. Hoe dat precies werkt en wat je ermee kan lees je in dit blog!

Google Tag Manager Basics

Vernieuwd: Google Tag Manager – de Basics

19 oktober 2019 Lennart Moes

Zie jij soms door de bomen het bos niet meer en kun je niet altijd even makkelijk de weg vinden in de Google Tag Manager?

Don’t worry, deze handleiding helpt je een heel eind op weg!

Mixed Content

Mixed content geblokt door Google

9 oktober 2019 Lennart Moes

Opgepast! Google gaat mixed content aangeven als onveilig en blokkeren vanaf december 2019. En vanaf januari 2020 zal een pagina met mixed content zelfs in totaliteit worden geblokt door Google. Goed om te weten. Maar wat is mixed content nou precies? Hoe herken je het en wat kun je er tegen doen? Dat lees je in dit blog.

Google Ads

Haal meer uit de nieuwe aanbevelingen van Google Ads

2 oktober 2019 Arjan Klaassen

Met de aanbevelingen en optimalisatie scores brengt Google Ads overzichtelijk in kaart waar jouw campagnes geoptimaliseerd kunnen worden. Onlangs heeft Google een update uitgebracht wat de aanbevelingen een nieuwe stimulans geven. Hier vind je een overzicht van de drie updates.

Review rich snippet van Google

Review rich snippet verdwijnt voor bedrijven

24 september 2019 Erik Dijkman

Het is je misschien al opgevallen. De review rich snippet (→ de oranje sterren in Google) wordt de afgelopen dagen een stuk minder getoond in de zoekresultaten van Google. Dit heeft alles te maken met de update die Google vorige week heeft doorgevoerd.

Google Ads lanceert nieuwe opties binnen automatische biedstrategieën

20 september 2019 Robin Damen

Begin september 2019 kondigde Google aan dat Google Ads de automatische biedstrategieën gaat uitbreiden. Door het aanbieden van nieuwe opties binnen de automatische biedstrategieën wil Google online adverteerders meer mogelijkheden bieden om hun online campagnevoering naar wens in te richten.

Synoniemen

Update Google Search: Synoniemen worden óók getarget

6 september 2019 Pieter Majoor

Het werd eind juli 2019 aangekondigd en de afgelopen weken uitgerold. Google heeft een nieuwe functie doorgevoerd waardoor het volume stijgt (Katsjing!) én wat relevant is voor adverteerder, aldus Google. Zoekwoorden met de opties modifiers voor breed zoeken (BMM) en woordgroepen (Phrase) worden breder.

Waar Google in 2017 de exacte zoekwoorden had veranderd door de woordvolgorde te negeren, zijn nu twee andere matchtypes aan verandering toe. BBM en Phrase. Woorden met een gelijke betekenis, oftewel synoniemen, worden sinds afgelopen weken ook gekoppeld. Waarom? Wat zijn de verwachtingen? En wat moeten we in de gaten houden?

Mobile Gallery Ads

Google Gallery Ads: ben jij er klaar voor?

4 september 2019 Pieter Majoor

In mei van dit jaar kondigde Google een nieuwe advertentieformat aan: Gallery Ads.

De reguliere tekstadvertenties van Google bestaan enkel uit tekst. Met Gallery Ads is het mogelijk om een carrousel met afbeeldingen te tonen.

Op het moment van schrijven is deze nieuwe innovatie een gesloten bèta. Enkel adverteerders die uitgenodigd zijn om deel te nemen aan de bèta kunnen deze advertentieformat testen.

Seizoensgebonden aanpassingen header

Seizoensgebonden aanpassingen in biedstrategieën

30 augustus 2019 Tim Kolvenbag

De automatische biedstrategieën van Google zijn in een hoop gevallen een krachtige bid management tool. Er zijn echter situaties waarop de biedstrategieën maar moeilijk kunnen anticiperen.

Schiet je conversieratio bijvoorbeeld omhoog door een tijdelijke actie, of is er een andere omstandigheid welke voor een significante verandering van conversieratio zorgt? Een geautomatiseerde biedstrategie heeft dan eerst een tijdje nodig om het afwijkende patroon te herkennen en de biedingen hierop aan te passen.

Google biedt nu een oplossing voor deze uitdaging in de vorm van seizoensgebonden aanpassingen.

Facebook Ads

Update: opmaak Facebook advertenties op mobiele apparaten

27 augustus 2019 Lennart Moes

Vanaf 19 augustus 2019 heeft Facebook de opmaak van advertenties in het mobiele nieuwsoverzicht veranderd. Er zijn twee grote wijzigingen, waarmee Facebook claimt een betere ervaring te kunnen bieden voor mobiele bezoekers.

Google Shopping wijzigt UPI's beleid

Google Shopping wijzigt handhaving voor unieke product-ID’s

22 augustus 2019 Lennart Moes

Google wijzigt de handhaving voor UPI’s in Google Shopping. Voorkom dat jouw advertenties worden afgekeurd of minder goed worden uitgeserveerd. Zorg dat er vóór 30 september 2019 juiste GTIN’s, MPN’s en bijbehorende merken zijn ingesteld.

Lazy Loading op browser-niveau

19 augustus 2019 Julius Langenberg

Het mag geen geheim meer zijn dat de laadtijd van je website belangrijk is. Sitespeed is een ranking factor voor SEO én het wordt meegenomen in de berekening van de Google Ads kwaliteitsscore. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je je websitebezoekers een optimale ervaring biedt, en hiervoor is een snelle website cruciaal.

 

 

Google Shopping Showcase Ads

Google Shopping showcase advertenties in Nederland

30 juli 2019 Lennart Moes

Met Google Shopping showcaseadvertenties kun je in plaats van een specifiek product een gehele productgroep uitlichten. Al enige tijd beschikbaar in sommige delen van Europa, zijn ze nu ook eindelijk gearriveerd in Nederland. Jeej! Meer weten? Lees dan gauw hieronder verder.

Bing Ads Shopping in Nederland

26 juli 2019 Tim Kolvenbag

Wellicht is het je al opgevallen dat ook Bing tegenwoordig Shopping resultaten laat zien. Sinds enkele weken is Microsoft namelijk bezig met een pilot voor shopping campagnes. Dit is vier jaar na introductie in de UK.

Wij hebben de Shopping campagnes reeds voor enkele klanten getest en zullen je in deze blog uitleggen hoe je de campagnes aanmaakt en hoe het functioneert.

Bing Ads shopping resultaten

Hanzehogeschool ready for launch!

10 juli 2019 Lennart Moes

Hanzehogeschool Groningen heeft Rocket Digital gekozen als online marketing partner.

En daar zijn we trots op!

Hanzehogeschool Groningen heeft vestigingen in Groningen, Assen, Leeuwarden en Amsterdam. Naast een divers cursusaanbod biedt de hogeschool tientallen bachelor- & masteropleidingen, zowel in voltijd als deeltijd. Het aanbod behelst een breed spectrum; er zijn opleidingen op het gebied van kunst, maatschappij, economie, gezondheid en techniek. Speciale aandacht is er voor energie, ondernemerschap en healthy ageing.

(tekst gaat door onder de afbeelding.)

volg ons op