Blog

Nieuw in Google Shopping: Lokale voorraadadvertenties

19 november 2015 Tim Kolvenbag

Met het verschijnen van de optie “Lokale voorraadadvertenties” in de Shopping instellingen lijkt de introductie hiervan ook voor Nederland er aan te komen. Maar wat is dit voor functie? En wat kunnen we er mee?

14 Calculated Metrics in Google Analytics voor E-commerce

13 november 2015 Erik Dijkman

Een langverwachte functie is nu beschikbaar in Google Analytics: calculated metrics. Hiermee kun je op basis van bestaande metrics je eigen metrics maken. Calculated metrics, in de Nederlandse interface beter bekend als ‘berekende statistieken’, is nog in bèta maar zal de komende tijd uitgerold worden over alle accounts. In dit artikel een overzicht met 14 Calculated Metrics in Google Analytics voor E-commerce.

Google Shopping: 5 tips voor de feestdagen

6 november 2015 Tim Kolvenbag

De dagen worden weer korter en kouder en het duurt nog maar heel even en de feestdagen beginnen weer. Meer dan ooit tevoren worden cadeaus online gezocht en gekocht. Aan ons online marketeers de taak om ervoor te zorgen dat webshops zo goed en relevant mogelijk vindbaar zijn op hun assortiment. De inzet van Google Shopping is hierbij een absolute must. In dit artikel bespreken we 5 tips zodat ook jouw Google Shopping campagne optimaal ingesteld is in aanloop naar de feestdagen.

Google Analytics Site Search: Waarom & hoe?

29 oktober 2015 Julius Langenberg

Zowel Google AdWords als Analytics zitten vol met opties en mogelijkheden. Sommigen daarvan zijn cruciaal voor het slagen van een campagne, andere zijn minder bekend dan wel noodzakelijk. Toch kunnen ook de minder bekende functies wel degelijk een bijdrage leveren aan het rendement van je campagne. In dit artikel het hoe, wat en waarom van Site Search.

RLSA voor Shopping

Google lanceert RLSA voor Shopping

18 oktober 2015 Erik Dijkman

Met de feestdagen in de aantocht heeft Google een interessante nieuwe functie gepresenteerd: RLSA voor Shopping. RLSA voor Shopping geeft je de mogelijkheid biedingen van je Shopping campagnes te optimaliseren voor bezoekers in je remarketinglijsten.

Junction People - in2search

JUNCTION start unieke samenwerking tussen noordelijke mediaspecialisten

11 juni 2015 Lennart Moes

JUNCTION gaat intensief samenwerken met vier noordelijke mediabedrijven: Full service internetbureau iWink, av-communicatiebureau Pro-Time Broadcast & Content, Marketing bureau Rocket Digital, en mobile en interactive specialist Freed. JUNCTION verzorgt oplossingen op gebied van creativiteit, media en technologie.

Voordelen van AdWords Seller Ratings

9 februari 2015 Pieter Majoor

Je ziet ze ongetwijfeld regelmatig voorbij komen; AdWords advertenties die verrijkt zijn met oranje sterren die de beoordeling van klanten weerspiegelen. Op het eerste oog een hele waardevolle aanvulling. De AdWords advertentie valt meer op en het betreffende bedrijf kan aangemerkt worden als ‘social proof’.

De concurrentiestatistieken: pak die vertoningen!

22 januari 2015 Pieter Majoor

Zijn jouw advertenties bij relevante zoekwoorden niet altijd zichtbaar? Dat is vast niet de bedoeling! Binnen Google AdWords kun je via de concurrentiestatistieken eenvoudig bijhouden wat het vertoningspercentage van je advertenties is. De concurrentiestatistieken zijn al sinds 2012 beschikbaar, maar maak je hier ook gebruik van? Een duik in de statistieken is zeker de moeite waard. De beschikbare data kunnen je helpen je campagnes te verbeteren!

Rocket Digital & The Wolf Of Wall Street

30 oktober 2014 Pieter Majoor

Jordan Belfort, THE WOLF OF WALL STREET, komt naar Nederland. De frauduleuze beursspeculant, van wie het leven is vereeuwigd in de film Wolf of Wall Street, geeft op 19 november in de RAI in Amsterdam twee presentaties over zijn turbulente leven. De organisatie achter het event, Success Resources UK, heeft Rocket Digital ingeschakeld om de online kaartverkoop te boosten.

Google AdWords kwaliteitsscore verhogen? Gewoon doen!

15 augustus 2014 Lennart Moes

De impact van de kwaliteitsscore op de ranking van advertenties, en daarmee de werkelijke CPC en resultaten, is groot. Een goede kwaliteitsscore wordt beloond. Een slechte kwaliteitsscore resulteert in onnodige kosten en doorgaans onbenutte kansen. Weet jij wat de gemiddelde kwaliteitsscore is in jouw AdWords account?

Impact van de kwaliteitsscore

8 augustus 2014 Pieter Majoor

De kwaliteitsscore is één van de belangrijkste factoren in de ranking van advertenties. Dat is al jaren een gegeven. Maar wat is de impact van bijvoorbeeld kwaliteitsscore 10 ten opzichte van 7? En hoe kunnen we AdWords campagnes zó inrichten dat de kwaliteitsscore gemaximaliseerd wordt? Op deze praktische vragen hebben we antwoorden getracht te vinden door een grote set met zoekwoorden – tienduizenden uit tientallen verschillende accounts – te analyseren. De bevindingen hebben we in dit artikel uiteengezet.

AdWords Conversion Optimizer

30 juli 2014 Pieter Majoor

De SEA Campagne Manager Vs. AdWords Automatisering; op papier lijkt het een gewonnen strijd! De AdWords Conversion Optimizer gaat twentyfourseven aan de slag met het optimaliseren van CPC-biedingen op basis van historische conversiedata. Dit in tegenstelling tot handmatige optimalisaties van de Campagne Manager, waar de frequentie stukken lager ligt. Maar hoe ontwikkelen de resultaten zich in de praktijk na het activeren van de Conversion Optimizer? Is het inderdaad een mooi stukje techniek of is het de theorie die indruk maakt?

AdWords geautomatiseerde regels

AdWords geautomatiseerde regels

21 juli 2014 Pieter Majoor

Doorlopend je CPC-biedingen optimaliseren op basis van zelfgekozen criteria? Het kan met geautomatiseerde regels van Google AdWords. Het blijkt een krachtige mix tussen menselijk inzicht en techniek. In dit artikel het hoe, wat en waarom van geautomatiseerde regels.

Begrijp het aankoopproces van je klant

21 maart 2014 Pieter Majoor

Eind januari kondigde AdWords een nieuwe functionaliteit aan op haar Google+ pagina: Attribution Modeling. Standaard worden conversies toegekend aan de laatste klik, daar zoekers mogelijk een heel pad afleggen alvorens ze overgaan tot het doen van een aankoop. Is het reëel dat het laatste zoekwoord er met de credits vandoor gaat? Liggen er kansen om meer potentiële klanten te bereiken door het zoekwoord dat de ‘voorzet’ gegeven heeft ook mee te laten delen in de conversie?

Helft e-commerce mobiel in 2018

14 maart 2014 Pieter Majoor

Zakenbank Goldman Sachs verwacht dat de helft van alle e-commerce in 2018 via mobiel verloopt, zo was deze week te lezen op Emerce. Reden voor ons om een blik te werpen op de actuele stand van zaken bij onze e-commerce opdrachtgevers. Wat is het aandeel van tablets en mobiel? En hoe converteert het?

Geef je SEA omzet een boost

12 maart 2014 Pieter Majoor

De mogelijkheden om de omzet vanuit SEA te verhogen zijn legio. Relevante zoekwoorden toevoegen, CPC-biedingen optimaliseren en het toevoegen van Product Listing Ads zijn voorbeelden van acties die kunnen resulteren in meer omzet. Vaak ligt de focus volledig op Google AdWords, een logisch gevolg van Google’s marktaandeel van ruim 95%. Ondanks de dominantie van Google is Bing een interessante aanvulling op je SEA inspanningen.

Reclameland

Samenwerking Rocket Digital – Reclameland

11 maart 2014 Pieter Majoor

Reclameland heeft Rocket Digital als partner gekozen voor het beheren van haar Online Advertising campagnes. De samenwerking is drie maanden geleden gestart, met als opdracht het significant verhogen van de omzet uit de lopende Google AdWords campagnes.

Rocket Digital bezoekt Google Dublin

23 oktober 2013 Pieter Majoor

Dublin: Stad van Guinness en Stew, Oscar Wilde, Trinity College én van Google European Headquarters. Het Google complex in Dublin is ‘in principe hetzelfde als het kantorencomplex in Silicon Valley’ aldus Vice President John Herlihy. Een klein verschil is dat in Dublin de regen gestaag uit de hemel valt, maar eenmaal binnen is alle nattigheid vergeten. De Google kleuren spatten van de muren, er zijn hippe sodabars om de dorst te lessen en tot mijn verbazing bevindt zich op het dak een speeltuin voor de broodnodige ontspanning. Een indrukwekkend begin van een 2-daagse conferentie in ‘Silicon Docks’.