Blog

Categorieën

Lookalikes facebook

Update: Facebook Aangepaste Doelgroep voor Betrokkenheid – Paginabetrokkenheid

16 januari 2017 Lennart Moes

Eind vorig jaar heeft Facebook een nieuwe targetingoptie gelanceerd: aangepaste betrokkenheidsdoelgroepen. Deze targetingoptie biedt de mogelijkheid heel gericht personen te bereiken die betrokkenheid hebben getoond op Facebook. De drie betrokkenheidsdoelgroepen die eind vorig jaar zijn uitgerold – zoals beschreven in een eerder blog van Julius Langenberg – zijn Video, Leadadvertentie en Canvas.

blog over de nieuwe aangepaste betrokkenheidsdoelgroepen van facebook

Nieuw: Facebook Aangepaste Doelgroep voor Betrokkenheid

14 november 2016 Julius Langenberg

Recent heeft Facebook een nieuwe aangepaste doelgroep gelanceerd op basis van betrokkenheid genaamd ‘’aangepaste betrokkenheidsdoelgroepen’’. Een manier om gebruikers te bereiken die eerder betrokkenheid hebben getoond met je inhoud op Facebook, zoals het bekijken van een video. Een krachtige targetingoptie; je wilt immers personen bereiken die ook daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in jouw product, service of dienst. Voor wie nog niet bekend is met aangepaste doelgroepen binnen Facebook, hieronder een korte inleiding.

Blog over de nieuwe berichtextensie in Google AdWords

Berichtextensie: nieuw in Google AdWords

19 oktober 2016 Tim Kolvenbag

Sinds 18 oktober wordt er door Google een nieuwe extensie uitgerold, namelijk de berichtextensie. Met deze nieuwe extensie wordt onderaan de advertentie een knop toegevoegd, deze knop opent een sms venster met een vooraf ingestelde tekst. Zowel de tekst op de knop als de standaard tekst in de sms kan ingesteld worden vanuit Google AdWords.

Het drama van niet geoptimaliseerde formulieren voor op je mobiel

Conversie optimalisatie voor mobiel: Formulieren

17 oktober 2016 Tim Kolvenbag

Het wordt al jaren voorspeld dat het internetgebruik van smartphones dat van desktop zou overstijgen. Voor vele websites is dit inmiddels al het geval. Onderstaande afbeelding is een willekeurig voorbeeld van een website waar het mobiele verkeer (oranje) dat van desktop (blauw) overstijgt.

google-analytics-vergelijking-mobile-en-desktop-verkeer
Google Analytics Logo

Google Analytics voor beginners – Stap 1

3 oktober 2016 Lennart Moes

Ben je je aan het verdiepen in online marketing? Bereid je maar voor. Er zal een wereld voor je open gaan, want the sky is the limit in de digitale omgeving. Dit heb ik onlangs zelf mogen ervaren, want hoewel ik Marketing heb gestudeerd was tot voor kort de online kant van het verhaal mij relatief onbekend. Waar traditionele media nog voornamelijk aan massa communicatie doen, maakt online marketing het mogelijk om op een zeer specifiek niveau te targetten.

adwords tablet device bidding

Terug van weggeweest: biedingen voor tablets

8 september 2016 Erik Dijkman

De aankondiging van Senior Vice President of Ads & Commerce Sridhar Ramaswamy dat het voor alle adverteerders mogelijk wordt om individuele bodaanpassingen in te stellen op zowel desktops, mobiele apparaten als tablets, werd in het Fairmont Hotel in San Francisco met luid applaus ontvangen.

Waarom heeft Google – na een afwezigheid van drie jaar – besloten om bodaanpassingen per apparaat te herintroduceren? Wat gaat er veranderen en waarom zijn we bij Rocket Digital blij met de komst van deze functie? Vragen die in dit blog aan bod komen.

Nieuwe features AdWords

Advertising ontwikkelingen: dit gebeurde er in de zomer van 2016

24 augustus 2016 Erik Dijkman

De grootste veranderingen in AdWords en Analytics zijn afgelopen mei – tijdens de jaarlijkse Google Performance Summit – ongetwijfeld niemand ontgaan. Collega Tim Kolvenbag heeft de belangrijkste ontwikkelingen van de Summit in een eerder blog op een rij gezet. Ook in de maanden daarna zijn er op het gebied van advertising een aantal belangrijke ontwikkelingen gepresenteerd. Tijd voor een overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen in juli en augustus!

Serviceproviders geschrapt door Google? Niet als je deze truc gebruikt!

Ontdek welke bedrijven je website bezoeken met Google Analytics

14 augustus 2016 Erik Dijkman

Veel bedrijven gebruiken Google Analytics voor het vastleggen, meten, rapporteren en analyseren van gegevens van hun website of mobiele app. Wie deze gratis dienst van Google succesvol installeert kan zien hoeveel bezoekers de website bezoeken, hoe ze de website hebben gevonden en welke acties ze hebben uitgevoerd. Niet alleen consumenten bezoeken je website, ook bedrijven. Voor deze inzichten is er binnen Google Analytics het serviceprovider rapport.

AdWords optimalisatie: Werken met een beperkt budget

AdWords Optimalisatie: Hoe ga je om met een beperkt budget?

9 augustus 2016 Erik Dijkman

Elke marketeer of startende ondernemer die werkt met een beperkt AdWords budget heeft de uitdaging om dit budget zo effectief mogelijk in te zetten. Een slecht gestructureerd AdWords account dat niet wordt geoptimaliseerd is funest voor elk account, vooral voor accounts met een beperkt budget. Voor accounts met een klein budget is het (extra) belangrijk dat elke euro goed wordt benut. Deze blog biedt handvatten en tips voor het optimaliseren en structureren van AdWords accounts met een beperkt budget. Het blog is geschreven voor bedrijven en starters die als hoofddoelstelling hebben om met een beperkt budget kwalitatieve leads en klanten binnen te halen.

4 Google AdWords Scripts voor beginners

5 augustus 2016 Erik Dijkman

Het optimaliseren en monitoren van een of meerdere Google AdWords accounts kost veel tijd en inspanning. Google AdWords scripts maakt het mogelijk om een deel van je AdWords werkzaamheden te automatiseren, waardoor je veel tijd kunt besparen. AdWords scripts maakt gebruik van JavaScript en de mogelijkheden zijn enorm. Zelfs voor mensen met weinig tot geen JavaScript kennis zijn er tal van AdWords scripts die het beheren van Google AdWords accounts een stuk eenvoudiger maken. In dit artikel vier van onze favoriete AdWords scripts voor beginners.

facebook logo

Facebook retargeting | Dynamische productadvertenties opzetten in 4 stappen

14 juli 2016 Erik Dijkman

Met dynamische productadvertenties kun je de bezoekers van je website op Facebook retargeten. Dynamische productadvertenties (ook bekend als Facebook Dynamic Product Ads) maakt het mogelijk om relevante advertenties te tonen aan mensen die je website of app hebben bezocht, of aan mensen die iets bij je hebben gekocht. Hoewel deze campagnevorm al enige tijd beschikbaar is, wordt er nog weinig gebruik van gemaakt. Zelf geen idee waar je moet beginnen? In vier stappen laat ik zien hoe eenvoudig het is om te starten met dynamische productadvertenties.

Nieuwe functies Google Analytics en AdWords 2016

27 mei 2016 Tim Kolvenbag

Afgelopen dinsdag gaf Google – tijdens de jaarlijkse Google Performance Summit – een presentatie welke voor het eerst een kijkje zou geven naar de vernieuwde Google AdWords interface. Naast de vernieuwde interface toonde Google een hoop nieuwe functies en doorontwikkelingen op bestaande functies. In dit blog worden de meest opvallende items uit de Google Performance Summit toegelicht.

Excelleren met extensies – Deel 2

13 mei 2016 Julius Langenberg

In deel 1 van het blog Excelleren met extensies hebben we besproken wat advertentie-extensies zijn, hoe ze werken en waarom ze zo belangrijk zijn. In deel 2 van dit blog gaan we dieper in op de verschillende soorten advertentie-extensies en hoe je deze zo effectief mogelijk inzet. Om de informatie enigszins behapbaar te houden laten we de automatisch gegenereerde extensie in dit blog buiten beschouwing.

Excelleren met extensies – Deel 1

22 april 2016 Julius Langenberg

Adwords advertentie-extensies; iedereen die een beetje bekend is met Google AdWords heeft er vast wel eens van gehoord. Advertentie-extensies zijn niet nieuw, sommige varianten bestaan al enige jaren. Toch zien we nog vaak accounts waarbij advertentie-extensies niet, of niet efficiënt worden ingezet. In deel 1 van dit blog een opfriscursus omtrent advertentie-extensies. In deel 2 gaan we de verschillende varianten en toepassingen stap-voor-stap bespreken.

[Whitepaper] Geavanceerde Google Shopping strategie

15 april 2016 Tim Kolvenbag

Google Shopping is een krachtig kanaal die voor vele adverteerders verantwoordelijk is voor een groot deel van de opbrengsten uit Google AdWords. Een basic Google Shopping campagne is snel ingesteld als je een geschikte productfeed tot je beschikking hebt. Met de standaard Google Shopping setup kan je de feed opsplitsen op bijvoorbeeld categorieën en merken en daar vervolgens op aansturen. Het grootste nadeel is dat je vervolgens geen invloed hebt op het CPC bod voor generieke of specifiekere zoektermen.

4 winning RLSA strategieën

24 maart 2016 Pieter Majoor

De tijd dat je enkel op keywords kunt targeten ligt al geruime tijd achter ons. Remarketing for Search (RLSA) is een voorbeeld van een geavanceerde targetingmethode, welke adverteerders in staat stelt om te targeten op mensen die je website al eens bezocht hebben. De resultaten die we boeken met RLSA zijn kortweg verbluffend. Tegelijkertijd zien we dat de mogelijkheden lang niet altijd ten volle benut worden. In dit blog 4 “winning” RLSA strategieën.

Welke flexibele biedstrategie gaat jouw campagne een boost geven?

15 maart 2016 Erik Dijkman

Flexibele biedstrategieën (ook wel Smart Bidding of automatische biedstrategieën genoemd) geven adverteerders de mogelijkheid om een automatische biedstrategie in te zetten voor een specifieke campagne, advertentiegroep of zoekwoord. De strategieën zijn bedoeld om verbeteringen aan te brengen in het aantal conversies, het aantal klikken, het rendement op advertentie-uitgaven en/of het conversiepercentage.

Google AdWords heeft momenteel 7 verschillende biedstrategieën. In dit artikel lees je welke er zijn, wanneer je ze kan gebruiken, waar je op moet letten én voor welke campagnes, advertentiegroepen en zoekwoorden ze geschikt zijn.

impact-verdwenen-adwords-rechterkolom

Monitor de impact van de verdwenen AdWords advertenties

3 maart 2016 Erik Dijkman

Vorige week werd bekend dat Google geen advertenties meer toont in de rechterkolom van de zoekresultaten. Er is veel gespeculeerd over de gevolgen van deze wijziging en over de nieuwe invulling van de rechterkolom. Daar is de afgelopen week veel over geschreven. Maar wat is nu het werkelijke effect op je account? In dit artikel beschrijf ik hoe je de impact van de verdwenen AdWords advertenties kan visualiseren en hoe je ze kan monitoren.

volg ons op