SEO

Categorieën

google-for-jobs

Google for Jobs: officieel gelanceerd in Nederland!

28 augustus 2020 Robin Damen

In 2017 kon men in de Verenigde Staten al beschikken over de vacaturetool Google for Jobs, maar sinds enkele dagen beschikken wij in Nederland nu ook over deze vacaturetool! Binnen Google for Jobs staan honderdduizenden vacatures van de lokale markt die eenvoudig te vinden zijn in de zoekresultaten. Naast het feit dat het hierdoor eenvoudiger wordt om vacatures te vinden, biedt dit tegelijkertijd een enorme kans om als adverteerder het vacaturebereik te vergroten. Om jou als adverteerder op weg te helpen met Google for Jobs leggen wij in deze blog uit wat Google for Jobs precies is én hoe je hiermee aan de slag kunt!

Google Shoping

Gratis productvermeldingen van Google Shopping verder uitgebreid

30 juni 2020 Erik Dijkman

In navolging op de grote aankondiging van Google om gratis productvermeldingen uit te rollen in de Google Shopping-tab, gaat Google gratis productvermeldingen verder uitrollen naar de zoekresultaten.

5 SEO-tips tijdens de coronacrisis

1 april 2020 Marleen van der Molen

We kunnen er voorlopig nog niet omheen, en daarom nog een blog over hoe je het beste om kunt gaan met de coronacrisis. Vorige week gaven we tips voor campagnebeheer (SEA). Vandaag kijken we naar de best practices voor SEO. Deze tips zijn in eerste instantie gericht op gezondheidsorganisaties, maar toepasbaar voor eigenlijk alle bedrijven.

Schema.org markup voor geannuleerde events in verband met het Coronavirus

Structured data voor (door Corona) geannuleerde evenementen

19 maart 2020 Jacobien van Klinken

Het Coronavirus (COVID-19) heeft de wereld in z’n greep. Om de snelheid van de verspreiding af te zwakken, wordt social distancing als strikte maatregel gevoerd. Met als gevolg dat evenementen en bijeenkomsten worden geannuleerd, verschoven of omgezet in een digitale versie. ‘Geïnspireerd’ hierdoor komt Google met nieuwe properties voor structured data. Wordt jouw event afgelast, verplaatst of gewijzigd? Lees dan gauw verder hoe je dit in de organische zoekresultaten kan tonen.
.

Google rolt de eerste core update van 2020 uit

20 januari 2020 Julius Langenberg

Vrijwel elke dag rolt Google één of meerdere algoritme updates uit om de zoekresultaten te verbeteren. De meeste updates zijn relatief klein en vaak niet merkbaar. Eens in de zoveel maanden rolt Google een grote update uit, ook wel core update genoemd. De eerste core update van 2020 is op 13 januari vrijgegeven en is in de dagen erna uitgerold naar alle datacenters.

Mixed Content

Mixed content geblokt door Google

9 oktober 2019 Jacobien van Klinken

Opgepast! Google gaat mixed content aangeven als onveilig en blokkeren vanaf december 2019. En vanaf januari 2020 zal een pagina met mixed content zelfs in totaliteit worden geblokt door Google. Goed om te weten. Maar wat is mixed content nou precies? Hoe herken je het en wat kun je er tegen doen? Dat lees je in dit blog.

Review rich snippet van Google

Review rich snippet verdwijnt voor bedrijven

24 september 2019 Erik Dijkman

Het is je misschien al opgevallen. De review rich snippet (→ de oranje sterren in Google) wordt de afgelopen dagen een stuk minder getoond in de zoekresultaten van Google. Dit heeft alles te maken met de update die Google vorige week heeft doorgevoerd.

Lazy Loading op browser-niveau

19 augustus 2019 Julius Langenberg

Het mag geen geheim meer zijn dat de laadtijd van je website belangrijk is. Sitespeed is een ranking factor voor SEO én het wordt meegenomen in de berekening van de Google Ads kwaliteitsscore. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je je websitebezoekers een optimale ervaring biedt, en hiervoor is een snelle website cruciaal.

 

 

Google vernieuwt de ‘Test My Site’-tool voor mobiele sitesnelheid

27 februari 2019 Marieke Schulenburg

Google heeft zijn mobiele sitesnelheid tool, die in 2016 werd gelanceerd, vernieuwd. Test My Site beoordeelt de mobiele websitesnelheid van elke website zonder dat je hiervoor de geautoriseerde eigenaar hoeft te zijn. Sinds kort geeft deze tool uitgebreidere informatie over de mobiele websitesnelheid en verbeterpunten. 

Google Search Console stopt definitief met een aantal oude features

30 januari 2019 Marieke Schulenburg

Het laatste jaar heeft het Google Search Console een heel aantal veranderingen doorgevoerd. Vorige week berichtten we al dat er een kleine uitbreiding heeft plaatsgevonden binnen de URL-inspectietool, vanaf deze week is het ook definitief dat een aantal oude features eind maart officieel zullen verdwijnen. Het belangrijkste speerpunt voor al deze veranderingen is het aanbrengen van focus, met als doel om het voor site-eigenaren makkelijker én overzichtelijker te maken om zich op de meest belangrijke taken te kunnen concentreren, aldus Google.

Search Console URL inspectie

Google Search Console update: URL-inspectietool

18 januari 2019 Erik Dijkman

Google Search Console heeft een kleine uitbreiding gedaan binnen de URL-inspectietool. De URL-inspectietool toont nu van een specifieke URL de http-responscode, geladen bronnen, JavaScript-uitvoer en een screenshot van de pagina zoals de Googlebot deze ziet. In dit blog zetten we de nieuwe functies voor je op een rij.

Mobile-first index

Google Search Console update: mobile-first indexing

28 november 2018 Jacobien van Klinken

Begin dit jaar is Google begonnen met de uitrol van de mobile-first index. Indien beschikbaar, gebruikt Google Search Console nu mobile-first indexing data. Maar wat is mobile-first precies? En is jouw website klaar voor mobile-first? In dit blog lees je het!

Google PageSpeed Insights

Google PageSpeed Insights’ update

15 november 2018 Jacobien van Klinken

Google PageSpeed Insights (PSI) is een welbesproken tool die je kunt gebruiken om de snelheid van je website te testen. Google heeft de tool flink geupdated, in dit blog zijn de grootste wijzigingen op een rij gezet.

volg ons op