Similar audience voor search; nieuw in Google AdWords

2 mei 2017

Tijdens de Google Performance Summit in mei 2016 werd het al aangekondigd, de similar audience doelgroepslijsten zouden ook beschikbaar worden voor Search campagnes en Google Shopping. Inmiddels is het zover!

Wat zijn similar audiences?

Google plaatst mensen in hokjes op basis van online gedrag, hoe meer data ze hebben hoe specifieker het hokje kan worden. Een similar audience doelgroep is een hokje met daarin mensen die vergelijkbaar gedrag vertonen met je doelgroep. Heb je zelf bijvoorbeeld een doelgroep aangemaakt met al je converteerders? Dan komen in je similar audience doelgroep mensen terecht die vergelijkbaar online gedrag vertonen als de mensen die op je website converteren.

Wat zijn de resultaten?

Tijdens de performance summit werden reeds enkele cases aangedragen waarin deze targetting succesvol was. Zo werd voor Fiat Chrysler Automobiles een 5% hogere CTR en 14% lagere CPA behaald met de similar audience groepen. Aangezien de functie pas recent beschikbaar is voor het grote publiek laten meer resultaten nog even op zich wachten.

Hoe stel ik similar audience voor search in?

Het instellen van deze doelgroepen op je campagnes werkt vergelijkbaar met het instellen van de reguliere doelgroepen.

Heb je vragen over deze doelgroepen? Of wil je graag hulp bij het instellen? Neem dan gerust contact met ons op.

Gerelateerde berichten

Nieuw in Google Ads: voeg een websitelink toe aan een beladvertentie

Maar dit gaat veranderen! Het is namelijk mogelijk om een websitelink in de advertentie toe te voegen. Hiermee krijgt iemand binnen het zoeknetwerk zelf de […]

Google Ads

De verbeterde standaardweergave wordt de nieuwe standaard

Een korte opfrisbeurt: welke mogelijkheden zijn er momenteel? Standaardweergave: Google optimaliseert de dagelijkse uitgaven op basis van de gebruikers. Het dagbudget wordt verdeeld over de […]

volg ons op