Social

Categorieën

Leadgeneratie linkedin

Leadgeneratie op LinkedIn

31 maart 2023 Jamie Jankowsky

LinkedIn staat bekend als hét advertentiekanaal voor B2B-bedrijven. In deze blog lees je hoe je relevante leads kan genereren middels LinkedIn advertenties.

Afgekeurde advertenties op Facebook voorkomen

16 juni 2021 Pieter Majoor

Facebook is een populair platform onder adverteerders. Het platform heeft een hoop regels waar de gebruikers zich aan moeten houden.

Soms denk je je goed aan de regels te houden, maar worden je advertenties toch afgekeurd. Maar hoe kan het dat advertenties worden afgekeurd op Facebook?

Tot voorkort verwees Facebook altijd naar het advertentiebeleid en was het onduidelijk waarom de advertenties werden afgekeurd. Het was dan een kwestie van opnieuw de advertenties maken of aanpassen en hopen dat de advertenties dan wel goedgekeurd worden.

Maar er is een lichtpuntje!

Facebook heeft recent een update gegeven waarin ze meer zicht geven in hoe het beoordelingsproces verloopt. In deze blog lees je alles wat je hierover moet weten, hoe je afgekeurde advertenties kunt oplossen en wat de meest voorkomende redenen zijn voor een weigering.

Instagram Guides: wat zijn het en hoe kan je het inzetten voor jouw bedrijf?

18 maart 2021 Nicole Biesma

Een aantal maanden geleden heeft Instagram zijn gehele lay-out aangepast, maar daar bleef het niet bij. Naast de vernieuwde lay-out, is er ook een nieuwe functie toegevoegd: Instagram Guides. Een tool waarmee je locaties, producten en posts kan bundelen in een gids. In deze blog lees je alles over deze functie én hoe je Instagram Guides in kan zetten voor jouw bedrijf.

 

Nieuwe functie op Pinterest: Shopping

5 augustus 2020 Nicole Biesma

Pinterest maakt een enorme groei door. Vorig jaar is het aantal actieve gebruikers met 26% gestegen naar 335 miljoen. 83% van deze gebruikers heeft wel eens een aankoop gedaan nadat ze iets op Pinterest gezien hebben.  Om deze verkoop nog meer te stimuleren heeft Pinterest een nieuwe functie toegevoegd: Shopping. Deze functie was al eerder beschikbaar in Amerika, maar is nu ook in Nederland te gebruiken. Wat kun je precies met deze nieuwe functie en hoe werkt het? Wij leggen het je uit!

LinkedIn Advertising bedrijfstargeting

LinkedIn Stories

17 juni 2020 Nicole Biesma

Stories zie je overal op Social media voorbij komen, zoals op Instagram, Facebook, Snapchat en Whatsapp. Sinds kort vind je deze Stories ook in Nederland op LinkedIn. Nederland is het eerste Europese land waarin deze functie getest wordt. Maar hoe werken deze Stories en wat kun je hier nou precies mee? En zijn deze Stories een zinvolle toevoeging op LinkedIn?

LinkedIn advertising update: vergelijkbare groepen

14 januari 2020 Lennart Moes

Voor alle adverteerders op LinkedIn, of bedrijven die dat tot nu toe nog niet zo interessant vonden, is er een interessante update geweest! Het was al een tijdje mogelijk via Google en Facebook, maar ook LinkedIn heeft deze feature nu uitgerold.

Facebook Ads

Update: opmaak Facebook advertenties op mobiele apparaten

27 augustus 2019 Lennart Moes

Vanaf 19 augustus 2019 heeft Facebook de opmaak van advertenties in het mobiele nieuwsoverzicht veranderd. Er zijn twee grote wijzigingen, waarmee Facebook claimt een betere ervaring te kunnen bieden voor mobiele bezoekers.

Facebook vervangt de relevantiescore voor 3 nieuwe statistieken

13 maart 2019 Lennart Moes

Vanaf 30 april zal Facebook de relevantiescore vervangen voor 3 nieuwe statistieken. De relevantiescore is een cijfer tussen 1 en 10 die weergeeft hoe relevant desbetreffende advertentie is voor de doelgroep die wordt getarget. Facebook hoopt hiermee deze statistieken beter bruikbaar te maken. Benieuwd welke dat zijn? Lees er hieronder alles over.      

Google+

Google+ stopt definitief

4 februari 2019 Lennart Moes

Google+-gebruikers ontvingen gisteren een mailtje: Google+ wordt definitief uit de lucht gehaald. Vanaf vandaag kunnen er geen nieuwe accounts en/of pagina’s meer worden aangemaakt. Na 2 april 2019 bestaan persoonlijke Google+-accounts niet meer. De reden: het wordt weinig gebruikt. En omdat “het moeilijk is te zorgen dat Google+ een product blijft dat voldoet aan de verwachtingen van consumenten”, aldus Google.

{ "@context": "https://schema.org", "@type": "LocalBusiness", "address": { "@type": "PostalAddress", "addressLocality": "Groningen, Nederland", "postalCode": "9723ZA", "streetAddress": "Helperpark 288b" }, "image": { "@type": "ImageObject", "url": "https://www.rocketdigital.nl/wp-content/themes/rocketdigital/images/logo.png", "width": 256, "height": 81 }, "aggregateRating": { "@type": "AggregateRating", "bestRating": "10", "worstRating": "1", "ratingValue": "9.8", "reviewCount": "60" }, "sameAs": [ "https://www.facebook.com/rocketdigitalbv/", "https://www.linkedin.com/company/rocketdigitalbv/", "https://twitter.com/rocketdigitalbv" ], "name" : "Rocket Digital", "url" : "https://www.rocketdigital.nl/", "telephone": "0507001535", "logo": { "@type": "ImageObject", "url": "https://www.rocketdigital.nl/wp-content/themes/rocketdigital/images/logo.png", "width": 256, "height": 81 } }