Starten als een Rocket in een lockdown

4 februari 2021

“Dit is het kantoor waar we normaal gesproken met de hele club werken, hier lunchen we en dit is onze vergaderruimte”. Ik keek even rond in de stille kantoortuin.

Helaas werkt ook hier iedereen, zoals bijna heel Nederland, thuis in verband met de corona epidemie. Het blijft toch spannend om bij een nieuwe werkgever te starten. Maar dit is bizar én spannend. Kennismaken en kletsen met je kersverse collega’s tijdens de lunch, het zit er eerst even niet in. “Hoe leer ik mijn collega’s dan kennen en hoe zal het inwerktraject gaan”, vraag ik mijzelf af.

Elke dag een nieuw gezicht

Mijn eerste dagen op kantoor, tijdens de gedeeltelijke lockdown, waren gelukkig nog met twee andere collega’s. Elke dag één of twee nieuwe gezichten. Op deze manier maak ik toch kennis met de meeste collega’s. Af en toe een praatje maken of snel tussendoor iets vragen is toch gemakkelijker dan bellen of een video call plannen.

De eerste dagen bij Rocket Digital stonden in het teken van de werkwijze van Rocket Digital en het wegwijs worden met de vele programma’s. Vervolgens startte ik vrijwel direct met bootcampsessies, in de vorm van kennissessies.

Volle kracht vooruit

Elke dag een andere bootcampsessie met een ander onderwerp. Allereerst begonnen we met de basis, waarna we steeds dieper de materie indoken. Deze sessies werden niet gegeven door één en dezelfde collega, maar juist door verschillende collega’s.

Op deze manier leer je op een creatieve manier je collega’s kennen, ondanks dat we op afstand werken. Bovendien krijg je verschillende werk- en denkwijzen te horen, je ervaart hun do’s and don’ts vanuit het werkveld. Wat is er nou waardevoller dan real life werkervaringen?!

Al deze kennis leek in het begin een doolhof van informatie, maar nu na twee maanden vallen de puzzelstukken steeds meer op zijn plek.

Plannen, plannen, plannen

Vaak had ik de bootcampsessies in de ochtend gepland. Na een bom van informatie in de ochtend, werkte ik in de middag aan mijn klantportfolio. Samen met Marleen leer ik langzamerhand opdrachtgevers en hun organisatie kennen.

De taken stapelen zich (tot op de dag van vandaag) steeds meer op. Er is een moment aangebroken geweest waarop ik verzoop in de taken, wat een bewuste keuze was van Marleen. Dit resulteerde in het maken van een goede planning en time management. Bovendien lukt het hierdoor steeds beter de verschillende ballen hoog te houden.

Ballen hooghouden op zolder

Het plannen is hoogst nodig momenteel. Doordat ik het werk moet combineren met het gezinsleven en de sluiting van de kinderopvang, lopen werk en thuis af en toe door elkaar. Dit combineren is op sommige momenten een grote uitdaging. Het werk blijft zich opstapelen. Hierdoor is plannen een must. Maar één troost, heel Nederland kampt met deze uitdaging.

“Als gezin en werk in goede balans is, ben jij ook op je best”

Bij Rocket Digital is iedereen daarin heel meegaand. Als je maar duidelijk bent naar je naaste collega’s wanneer je een deadline dreigt te missen, dan wordt er bijgesprongen. “Als gezin en werk in goede balans is, dan ben jij ook op je best”, aldus een collega. De zolder hebben wij ingericht als werkplek en samen lossen wij dit goed op.

Twee kerstmannen

Na een leuke, uitdagende eerste anderhalve maand te hebben gewerkt, stonden daar een week voor kerst ineens Lennart en Pieter voor de deur. Twee kerstmannen, inclusief kerstmuts, die mij een heerlijk kerstpakket kwamen brengen met een positieve persoonlijke boodschap.

Deze kerstactie in combinatie met de goede start en begeleiding, van voornamelijk Marleen, maakte dit een zeer geslaagde lancering. Door de persoonlijke, directe maar professionele benadering vanuit heel Rocket Digital, kijk ik uit naar een leuke carrière hier!

volg ons op