Update: opmaak Facebook advertenties op mobiele apparaten

27 augustus 2019

Vanaf 19 augustus 2019 heeft Facebook de opmaak van advertenties in het mobiele nieuwsoverzicht veranderd. Er zijn twee grote wijzigingen, waarmee Facebook claimt een betere ervaring te kunnen bieden voor mobiele bezoekers.

Wat gaat Facebook veranderen?

In januari 2019 zijn 96% van de actieve gebruikersaccounts op Facebook online geweest op een mobiel apparaat. Geen wonder dat Facebook continue probeert een betere mobiele ervaring te bieden aan gebruikers. Er zijn twee belangrijke updates in de weergave van advertenties:

  1. De zichtbare tekst boven de video of afbeelding wordt gereduceerd tot maximaal 3 regels. De rest van de tekst komt achter een linkje met de tekst “meer weergeven”.
  2. Alle media met een grotere verhouding dan 4:5 wordt automatisch aangepast naar 4:5.

Een voorbeeld hiervan zie je hieronder.

Waar moet je op letten?

Een paar tips bij het maken van je Facebook advertenties:

Heb je hulp nodig bij het maken van Facebook-campagnes en -advertenties? Neem dan gerust contact met ons op, wij helpen je graag!

Vond je dit interessant?

Schrijf je in voor onze nieuwsflits en ontvang maandelijks een update met onze laatste blogs en updates!

volg ons op