Blog

Categorieën

Handicare ready for launch!

20 oktober 2023 Arjan Klaassen

Met trots verwelkomen wij Handicare aan boord bij Rocket Digital!

Handicare is een toonaangevende producent van trapliften over de hele wereld. Met ruim 135 jaar ervaring staan ze bekend om uitstekende service en uitgebreide mogelijkheden. Wist je dat er elk kwartier ergens wereldwijd een Handicare traplift wordt geplaatst?

Google Consent Mode

23 augustus 2023 Jamie Jankowsky

Middels Google Consent Mode voldoe je aan AVG-wetten én verzamel je waardevolle conversiedata. Lees snel verder!

Leadgeneratie linkedin

Leadgeneratie op LinkedIn

31 maart 2023 Jamie Jankowsky

LinkedIn staat bekend als hét advertentiekanaal voor B2B-bedrijven. In deze blog lees je hoe je relevante leads kan genereren middels LinkedIn advertenties.

Adverteren op Pinterest

24 februari 2023 Nynke Pauzenga

Pinterest is een interessant kanaal om op te gaan adverteren. In Nederland maken ruim 4 miljoen mensen gebruik van Pinterest en dit aantal neemt de jaren steeds meer toe. Ook al staat het platform vooral bekend om inspiratie op te doen, het is zeker interessant om producten of diensten via dit kanaal aan te bieden. In deze blog leggen we uit welke mogelijkheden er m.b.t. adverteren op Pinterest zijn en hoe je kunt starten met adverteren op Pinterest.

Google Ads vs. Microsoft Ads

12 januari 2023 Jamie Jankowsky

Met een Nederlands marktaandeel van rond 4,5% staat Bing op de tweede plek na Google en biedt net zo interessante advertentiefuncties. In deze blog leggen we je uit wat de grootste verschillen zijn tussen Microsoft Ads en Google Ads.

Twitter advertising

Adverteren op Twitter 

28 december 2022 Nicole Biesma

Twitter is een social kanaal, dat vaak over het hoofd wordt gezien bij het samenstellen van de social media strategie. En dat is jammer, want Twitter telt in Nederland meer dan 3,5 miljoen gebruikers, waarvan 2 miljoen gebruikers dagelijks actief zijn. Waarom zou je wél moeten kiezen voor adverteren op Twitter? Welke targeting en advertentie mogelijkheden biedt Twitter? In deze blog vertellen we je er alles over!

google ads

Enhanced Conversions van Google Ads: Dit moet je weten.

29 november 2022 Lennart Moes

Enhanced Conversions is een tijdje geleden uitgerold binnen Google Ads. Wellicht heb je dit voorbij zien komen in het tabblad Aanbevelingen en ben je nu op zoek gegaan wat je hier toch mee moet. Well, look no further! We vertellen je er graag meer over.

Performance Max versus Shopping: best practices

4 november 2022 Whitney Raskeyn

Ga je wel of niet aan de slag met het implementeren van Performance Max campagnes? Dat is een vraag die veel marketeers de afgelopen maanden heeft bezig gehouden. Begin 2021 werden de plannen aangekondigd om van Smart Shopping campagnes af te stappen en over te schakelen naar het nieuwe campagne type Performance Max.

Dit roept een aantal vragen op als “Wat zijn de verschillen tussen Smart Shopping en Performance Max campagnes?” en “Is het voor mij aantrekkelijk om over te stappen naar Performance Max?” In deze blog delen wij als online marketing bureau onze ervaringen met Performance Max tot dusver.

Google

Offline conversies meten in Google Ads met een GCLID

21 oktober 2022 Nynke Pauzenga

Voor sommige bedrijven kunnen offline conversies een grote rol spelen. Denk hierbij aan bedrijven die maatwerk projecten opleveren. Dit zijn doorgaans projecten waarbij de prijs ook op maat gemaakt wordt. Hierbij kan er geen standaard orderwaarde meegestuurd worden naar Google Ads. Om de orderwaarde van deze conversies toch mee te nemen in Google Ads kun je gebruik maken van het importeren van offline conversies. Wil je weten of dit interessant kan zijn voor jouw account en hoe je dit kunt toepassen? Je leest het in deze blog.

YouTube Advertenties

Videoadvertenties op YouTube

6 oktober 2022 Jamie Jankowsky

Sinds zijn oprichting in 2005 is YouTube uitgegroeid tot het grootste en bekendste videoplatform ter wereld. In deze blog leggen we je uit welke advertentietypes er op YouTube zijn en hoe je je doelgroep het beste kan bereiken.

Werken met datalayers in Google Tag Manager

19 september 2022 Tim Kolvenbag

Soms moeten er gegevens gedeeld worden tussen de website en de Google Tag Manager. Bijvoorbeeld transactiegegevens of de bekeken producten. Om dat mogelijk te maken kunnen dataLayers geplaatst worden.

Cheers Emerce100

Emerce100 editie 2022

28 april 2022 Lennart Moes

Dit jaar zijn we opnieuw opgenomen in de Emerce100, een jaarlijkse uitgave met de 100 beste e-business bedrijven in Nederland.

Vanuit onze Groningse nuchterheid zijn we niet bezig met de “beste” en “snelst groeiende” lijstjes. We halen ons geluk en voldoening oprecht uit het verzetten van kwalitatief zeer goed werk met ambitieuze en betrokken opdrachtgevers en medewerkers. Op onze eigenwijze manier, zonder groeidoelstelling en targets. Wij focussen ons op tevreden opdrachtgevers en collega’s. Het resultaat is veel positieve reviews van opdrachtgevers en langdurige samenwerkingen. Hier zijn we trots op.

Snapchat advertenties

Adverteren op Snapchat

30 maart 2022 Robin Damen

Met 3,2 miljoen Nederlandse gebruikers is Snapchat vooral onder jongeren en volwassenen tot 30 jaar een populair social media platform. De app werd 2011 gelanceerd en focuste zich aan het begin uitsluitend op het versturen van foto’s, korte video’s en berichten die direct na het openen verwijderd worden. Daarnaast was Snapchat de eerste app met een story functie waardoor je een foto of video kon posten die na 24 uur verdwijnt. Inmiddels beschikt de app ook over een Discover page, waarop nieuws en relevante content voor de gebruiker getoond wordt. Afgelopen jaar is het aantal Snapchat gebruikers met 23% flink gegroeid, daarom is het een interessant kanaal voor bedrijven om in aanraking te komen met jonge doelgroepen op zowel landelijk, als op lokaal niveau.

BS

10 jaar lang opdrachtgever van Rocket Digital: een jubileum.

28 maart 2022 Arjan Klaassen

Bij Rocket Digital zetten we in op duurzame relaties met al onze opdrachtgevers, van groot tot klein. Letterlijk onze eerste opdrachtgever is Backstretcher. Nog iets eerder dan we onze KVK inschrijving rond hadden. Sinds de oprichting van Rocket Digital (destijds In2search) neemt Backstretcher een vaste plek in ons klantenportfolio in.

Rocket Digital is Google Premier Partner 2022

3 februari 2022 Pieter Majoor

Fantastisch nieuws! Op donderdag 3 februari heeft Google Rocket Digital uitgeroepen tot Google Premier Partner 2022.

Eind 2021 heeft Google nieuwe vereisten aangekondigd voor haar partnerprogramma. Het partnerprogramma wordt stukken exclusiever; de top 3% bureaus in Nederland worden Premier Partner 2022.

We zijn ontzettend trots op het behalen van deze exclusieve partnerstatus. Een mooie erkenning vanuit Google voor de kwaliteit van onze campagnes en niveau van ons team.

Spotify advertising: een unieke vorm van adverteren!

1 december 2021 Nicole Biesma

Sinds kort is het mogelijk om lokaal te adverteren op Spotify, met een laag budget! Waar het voorheen echt een medium was voor grote, landelijke partijen, biedt Spotify nu nieuwe advertentiemogelijkheden aan. Zo kan je op Spotify al adverteren vanaf €250 per campagne. Met meer dan drie miljoen Spotify gebruikers in Nederland, is het voor veel bedrijven zeker een potentieel interessant kanaal om op te gaan adverteren. 

Alles wat je wilt weten over adverteren op TikTok

17 november 2021 Nicole Biesma

In september dit jaar heeft TikTok een mijlpaal bereikt met 1 miljard actieve gebruikers wereldwijd. Dat is een toename van 45% ten opzichte van vorig jaar! We kunnen dus wel zeggen dat TikTok steeds populairder wordt. Met 836.000 Nederlanders die de app dagelijks gebruiken, is TikTok een zeer interessant kanaal om op te gaan adverteren.

Let op! De uitgebreide tekstadvertenties (ETA’s) gaan verdwijnen!

21 oktober 2021 Arjan Klaassen

De manier waarop zoekmachines als Google gebruikt worden door hun gebruikers verandert continu. Nog steeds is meer dan één op de tien zoekopdrachten uniek. Hierdoor blijft het ook noodzakelijk om Google Ads campagnes te blijven onderhouden. Denk hierbij aan het toevoegen en uitsluiten van nieuwe zoekwoorden en het optimaliseren van advertentievarianten.

volg ons op