Voordelen van AdWords Seller Ratings

9 februari 2015

Je ziet ze ongetwijfeld regelmatig voorbij komen; AdWords advertenties die verrijkt zijn met oranje sterren die de beoordeling van klanten weerspiegelen. Op het eerste oog een hele waardevolle aanvulling. De AdWords advertentie valt meer op en het betreffende bedrijf kan aangemerkt worden als ‘social proof’.

Toch zijn er opvallend weinig adverteerders in het bezit van deze advertentie-extensie. Ook op generieke zoektermen, waarbij doorgaans grote adverteerders de advertentieruimte innemen, worden de sterren bij slechts enkele advertenties weergegeven.

Seller Ratings bij The DJ Company:

Seller ratings The DJ Company

Waarom zijn deze sterren interessant? Hoe kom je er aan? En wat levert het op?

Waarom interessant?

De voordelen van Seller Ratings zijn in onze optiek:

Hoe kom je aan de AdWords sterren?

Overuigd van de toegevoegde waarde van Seller Ratings? Meld je dan aan bij een platform als KlantenVertellen.nl, ekomi, Trustpilot of FeedbackCompany en start met het verzamelen van klantbeoordelingen. Welk platform je selecteert is voor Google niet relevant; allen hebben ze een koppeling met Google Shopping. Selecteer daarom een platform op basis van uitstraling, service, de mogelijkheden om op grote schaal beoordelingen te verzamelen en de prijs.

De beoordelingen worden weergegeven zodra je ten minste 30 beoordelingen hebt met een gemiddelde score van 3,5 ster of hoger. Heb je dit eenmaal gerealiseerd? Houd er dan rekening mee dat het enkele weken kan duren voordat Google de sterren zal tonen.

Wat leveren Seller Ratings op?

Gefeliciteerd, de Seller Ratings worden getoond! Maar wat levert het nu op? Het is lastig om dit in kaart te brengen. Immers, je analyseert de data van twee verschillende periodes; voor en na de sterren. Een toename in CTR of conversiepercentage kan zomaar het resultaat zijn van andere acties of ‘de tijd van het jaar’.

In twee AdWords accounts die recent verrijkt zijn met de Seller Ratings zien we een positieve ontwikkeling in de CTR. We hebben de feestdagen nog maar kort achter de rug en laat januari voor beide adverteerders nu net de topmaand van het jaar zijn. Je leest: het is lastig om het resultaat van de Seller Ratings in kaart te brengen. Idealiter zet je een A/B test op waarbij je met en zonder in dezelfde periode naast elkaar laat draaien. Alleen zo krijg je een representatief beeld van de exacte impact. Helaas is deze functionaliteit niet beschikbaar binnen AdWords. Een andere optie is om een poule met exact keywords die steady normaliter presteren te monitoren; wellicht dat de impact hier zichtbaar wordt.

Ik ben ervan overtuigd dat de Seller Ratings van toegevoegde waarde zijn voor alle AdWords adverteerders: alle metrics zullen mijn inziens welvaren bij deze kwaliteitsstempel, waarmee je het verschil kunt maken ten opzichte van de concurrentie.

[contact-form-7 id=”4354″ title=”Whitepaper formulier”]

Gerelateerde berichten

Nieuw in Google Ads: voeg een websitelink toe aan een beladvertentie

Maar dit gaat veranderen! Het is namelijk mogelijk om een websitelink in de advertentie toe te voegen. Hiermee krijgt iemand binnen het zoeknetwerk zelf de […]

Google Ads

De verbeterde standaardweergave wordt de nieuwe standaard

Een korte opfrisbeurt: welke mogelijkheden zijn er momenteel? Standaardweergave: Google optimaliseert de dagelijkse uitgaven op basis van de gebruikers. Het dagbudget wordt verdeeld over de […]

volg ons op