Web Analytics

Categorieën

Google Analytics Site Search: Waarom & hoe?

29 oktober 2015 Julius Langenberg

Zowel Google AdWords als Analytics zitten vol met opties en mogelijkheden. Sommigen daarvan zijn cruciaal voor het slagen van een campagne, andere zijn minder bekend dan wel noodzakelijk. Toch kunnen ook de minder bekende functies wel degelijk een bijdrage leveren aan het rendement van je campagne. In dit artikel het hoe, wat en waarom van Site Search.

Begrijp het aankoopproces van je klant

21 maart 2014 Pieter Majoor

Eind januari kondigde AdWords een nieuwe functionaliteit aan op haar Google+ pagina: Attribution Modeling. Standaard worden conversies toegekend aan de laatste klik, daar zoekers mogelijk een heel pad afleggen alvorens ze overgaan tot het doen van een aankoop. Is het reëel dat het laatste zoekwoord er met de credits vandoor gaat? Liggen er kansen om meer potentiële klanten te bereiken door het zoekwoord dat de ‘voorzet’ gegeven heeft ook mee te laten delen in de conversie?

Helft e-commerce mobiel in 2018

14 maart 2014 Pieter Majoor

Zakenbank Goldman Sachs verwacht dat de helft van alle e-commerce in 2018 via mobiel verloopt, zo was deze week te lezen op Emerce. Reden voor ons om een blik te werpen op de actuele stand van zaken bij onze e-commerce opdrachtgevers. Wat is het aandeel van tablets en mobiel? En hoe converteert het?

volg ons op