Nieuw in Google Ads: voeg een websitelink toe aan een beladvertentie

11 mei 2020

Onlangs heeft Google Ads een kleine update binnen de alleen-bellen advertenties uitgerold. Alleen-bellen advertenties zijn advertenties die alleen worden weergegeven op apparaten waar direct gebeld mee kan worden.

Een dergelijke advertentie is bedoeld om zoekers direct telefonisch contact met jouw bedrijf op te laten nemen. Erg interessant als je wil sturen op telefonisch verkeer voor een snelle conversie of persoonlijke contact met een potentiële klant. Deze advertenties genereren tot voorkort geen verkeer naar de website.

Maar dit gaat veranderen! Het is namelijk mogelijk om een websitelink in de advertentie toe te voegen. Hiermee krijgt iemand binnen het zoeknetwerk zelf de optie om direct vanuit de advertentie te bellen of toch eerst de website te bekijken.

Bij een klik op de blauwe titel volgt nog steeds een rechtstreeks telefoontje. Een klik op ‘website bezoeken’ zal vanzelfsprekend richting de opgegeven pagina leiden. Hieronder vind je een voorbeeld.

In het vervolg hiervan zal Google de naam van alleen-bellen advertenties aanpassen naar een verkorte versie: beladvertenties.

Tip: vertoon de advertenties alleen op momenten waarop de klantenservice ook daadwerkelijk bereikbaar is.

Gerelateerde berichten

advertentietegoed-google-facebook

440 miljoen gratis advertentietegoed voor MKB-bedrijven

Google Ads advertentietegoed voor kleine en middelgrote bedrijven Google stelt ruim 800 miljoen dollar ter beschikking om bedrijven te helpen de uitdagingen als gevolg van […]

Google Ads

De verbeterde standaardweergave wordt de nieuwe standaard

Een korte opfrisbeurt: welke mogelijkheden zijn er momenteel? Standaardweergave: Google optimaliseert de dagelijkse uitgaven op basis van de gebruikers. Het dagbudget wordt verdeeld over de […]

volg ons op