Brink Climate Systems

Brink Climate Systems wil excellente binnenlucht voor iedereen bereikbaar maken. Met zo’n 500 medewerkers zetten ze zich dagelijks in voor ventilatie-oplossingen van topkwaliteit. Het vinden van personeel blijkt echter een lastige zaak. In deze case lichten wij toe hoe wij Brink helpen in het vinden van juiste personeel en hoe wij Brink helpen met het onder de aandacht brengen van de ventilatie-oplossingen aan onder andere installateurs, woningbouwcorporaties, ontwikkelaars, groothandels, architecten, etc.

Over Brink Climate Systems

We slapen, eten, werken en maken herinneringen. Maar: we ademen ook! Dat doen we zelfs zo’n 25.000 keer per dag. Helaas is de lucht die we inademen vaak niet van goede kwaliteit. Toch is gezonde lucht belangrijk voor onze gezondheid, stemming en energieniveau. Brink heeft daarom een ambitieus doel: het toegankelijk maken van uitstekende binnenlucht voor iedereen, elke dag opnieuw. Om deze droom te verwezenlijken werken ze dagelijks aan het ontwikkelen van geavanceerde en innovatieve ventilatiesystemen.

Klantvraag

Sinds 2018 ondersteunen wij Brink met het verbeteren van de online zichtbaarheid van het merk. Naast het promoten van de producten onder voornamelijk potentiële installateurs en dealers, wordt het aandeel van onze werkzaamheden gericht op arbeidsmarktcommunicatie en employer branding ook steeds groter. Om Brink als werkgever op de kaart te zetten en vacatures bij de juiste doelgroep in beeld te krijgen kregen we vanuit Brink de vraag om te helpen met het vinden van technisch personeel. En dat is best een uitdaging in de huidige markt! In deze case lichten we toe hoe we te werk gaan als het gaat om het vinden van personeel en hoe wij ervoor zorgen dat de zakelijke klant Brink online weet te vinden.

Aanpak

De wens vanuit Brink is om het hele jaar online zichtbaar te zijn als werkgever én ventilatiespecialist. Maar natuurlijk zijn er gedurende het jaar ook momenten die extra aandacht en promotie nodig hebben. Daarom hebben we een duidelijke verdeling tussen structurele en kortlopende campagnes. De structurele campagnes lopen het hele jaar door ten behoeve van de online zichtbaarheid. Daarnaast staan er vaak kortlopende campagnes live. Moet er een specifieke vacature gepusht worden? Is de hooikoortspiek in aantocht en moeten de filters gepromoot worden? Wij komen met een voorstel en door het snelle schakelen met de opdrachtgever staat de campagne binnen 1 à 2 dagen live.

Arbeidsmarktcommunicatie

Een uitdaging bij Brink is het vinden van het juiste personeel dat de producten kan maken. Juist het technische personeel waar Brink naar op zoek is, is lastig te vinden. Welk kanaal geschikt is, verschilt natuurlijk per functie. Als we een aanvraag voor het plaatsen van een vacature campagne krijgen, duiken we eerst in de functieomschrijving en eisen. Op basis daarvan maken we een voorstel voor het in te zetten kanaal, de targeting mogelijkheden en het budget. Om onze campagnes te blijven optimaliseren, zetten we elke keer nieuwe A/B testen in. Op deze manier leren we de juiste doelgroep steeds beter kennen om uiteindelijk meerdere sollicitaties uit de campagnes te halen.

Resultaat:

  • Over de afgelopen 3 maanden hebben de campagnes al bijgedragen aan 20 sollicitanten
  • Twee derde van al het verkeer naar de vacatures komt voort vanuit betaalde campagnes
  • Brink Climate Systems als een werkgever duidelijk op de kaart: dagelijks trekken de vacatures zo’n 80 bezoekers

Overige campagnes

Naast het draaien van campagnes voor arbeidsmarktcommunicatie, hebben we doorlopend search campagnes lopen gericht op het promoten van de Brink producten onder de zakelijke markt. Het zijn namelijk niet de consumenten die rechtstreeks bij Brink kopen: het zijn installateurs en andere zakelijke klanten die de producten aanschaffen en het vervolgens plaatsen bij mensen thuis.

Organische vindbaarheid

Naast de betaalde campagnes, is een groot deel van onze werkzaamheden gericht op het verbeteren van de organische posities van Brink. Juist voor een grote speler als Brink  is het belangrijk om op de juiste termen goed organisch gevonden te worden. Aan de hand van een keyword map hebben we in kaart gebracht hoe Brink scoort op honderden belangrijke termen. Op basis hiervan is een content agenda gemaakt die wordt gebruikt in het bepalen van welke pagina’s elke maand worden geoptimaliseerd.

En met succes! De optimalisaties hebben de afgelopen jaren geleid tot een groei van 43% in het totale organische verkeer.

Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen?

Wil je ook ondersteuning in arbeidsmarktcommunicatie? Neem vrijblijvend contact met ons op en wij kijken graag naar de mogelijkheden.

Rocket Digital Groningen