Onze samenwerking met één van de grootste automotive bedrijven in Nederland waar we bijzonder trots op zijn. Begin 2013 heeft Broekhuis zich georiënteerd op het inschakelen van een online marketing bureau, ter ondersteuning van de Online Marketeer van Broekhuis. Het specifieke vraagstuk: een plan van aanpak om het rendement uit de maandelijkse Google AdWords investering fors te verhogen. Na een uitgebreide selectieprocedure is de keuze gevallen op Rocket Digital.
Online Marketeer Rene van ‘t Veer over deze keuze:
“Begin 2013 heeft Broekhuis Rocket Digital ingeschakeld voor het opzetten en beheren van onze SEA campagnes. Hierbij is een stevige doelstelling neergelegd betreft het aantal te realiseren conversies. Deze uitdaging heeft Rocket Digital met beide handen aangegrepen. Door onze campagnes lokaal en zo specifiek mogelijk te targeten en wekelijkse overlegmomenten te plannen komen we samen steeds dichter bij ons doel. We hebben in Rocket Digital een professionele en kundige partner gevonden.”
Met meer dan 40 dealerbedrijven en de vertegenwoordiging van 10 merken is Broekhuis een allround bedrijf in de autobranche met een eigen leasemaatschappij, verzekeringsmaatschappij en bedrijven voor autoschadeherstel en bedrijfswageninrichting. Het familiebedrijf biedt met haar uiteenlopende activiteiten een totaaloplossing op mobiliteitsgebied. En dat al 85 jaar lang. De enorme veelzijdigheid staat een mensgerichte en betrokken aanpak beslist niet in de weg. Integendeel, bij Broekhuis staat de mens centraal! Onlangs is het bedrijf gekroond met de titel Automotive Company of the Year.
De eerste website van Broekhuis zag het levenslicht in 2008. Vanaf dat moment heeft online een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt. In 2010 werd de eerste AdWords campagne geactiveerd en werd er voorzichtig geëxperimenteerd met het genereren van bezoekers en daarmee potentiële klanten. De ontwikkeling van de AdWords campagne is tekenend voor de Broekhuis bedrijfscultuur; er is ruimte voor- en positiviteit rondom het testen van nieuwe initiatieven. Het zal echter onderbouwd en met beleid uitgevoerd worden; geen gekke sprongen.
Ook vandaag de dag wordt er doorlopend getest om de online advertising inzet continue te optimaliseren. Elke dag een beetje beter is de filosofie. De focus ligt op het bereiken van de “nieuwe auto zoeker”, die op de website terecht kan voor het aanvragen van een offerte, plannen van een proefrit of aanvragen van een inruilvoorstel. Het aantal gerealiseerde conversies wordt nauwlettend gemonitord en zoekwoorden en advertentie-uitingen aangepast om de relevantie voor de zoekers te vergroten.
De samenwerking is inmiddels flink geïntensiveerd, waarbij er één keer per maand overleg plaatsvindt in Harderwijk. Door dit maandelijkse overleg zitten alle betrokkenen “kort op de bal” en behouden we feeling met het “wel en wee” bij Broekhuis. Gedurende de maand is er continu overleg over acties, optimalisaties en de resultaten die er geboekt worden. Een bijzonder prettige werkwijze, waarbij we de campagnes gezamenlijk & structureel naar een hoger plan tillen. We zijn er trots op om een bijdrage te kunnen leveren in de verdere online groei van Broekhuis.
Meer weten over onze referenties of werkwijze? Neem dan gerust contact op.