Cases

The Alpha Men

Care for Skin & The Alpha Men

Google Shopping omzetgroei van 299%

Sinds januari 2015 werken we samen met Care for Skin, een pure player op het gebied van huidverzorging en cosmetica. Care for Skin is in de zomer van 2011 opgericht door Cedric van Dijken en Anja van Dijken. In december 2011 is de webshop daadwerkelijk live gegaan met een kleine 30 producten van het merk Medex.

Cedric van Dijken, founder/owner Care for Skin & The Alpha Men:

”Toen we na een dag of 4 onze eerste order kregen was het feest en kregen we de smaak te pakken. In 2012 zijn we verder gegroeid met meer merken en hebben we de shop een nieuwe lay-out gegeven.”

Na het afronden van zijn studie in de zomer van 2013 is Cedric zich fulltime gaan bezighouden met de ontwikkeling van Care for Skin. Inmiddels telt de shop 35 merken en om en nabij de 2.400 producten.

Eind 2014 is er een nieuwe shop gelanceerd, The Alpha Men. Een echte niche-shop met gaaf vormgegeven haar- en huidverzorgingsproducten van hoge kwaliteit, speciaal voor mannen. In september 2015 is Rocket Digital gestart met het ontplooien van online marketingactiviteiten voor deze shop, waarbij we ons primair focussen op paid advertising. Inmiddels telt The Alpha Men 79 merken en worden er nog regelmatig nieuwe merken toegevoegd.

Cedric van Dijken:

‘’Beide shops hebben een uniek karakter en we krijgen heel veel positieve reacties over onze service. We willen dit verder uitbouwen met de mooiste producten en streven naar de beste service’’.

Online marketing uitdagingen

Voor beide shops is Google Shopping een belangrijk omzetkanaal. PLA’s nemen een steeds prominentere plaats in tussen de zoekresultaten en het verkeer uit dit kanaal blijft groeien. Dit blijft ook niet onopgemerkt bij andere partijen en sindsdien is de concurrentie fors toegenomen. Medio 2016 stagneerde de omzet uit dit kanaal dan ook aanzienlijk. Naast het verder optimaliseren van de productfeed zijn we toen gestart met het testen van automatische biedstrategieën en alternatieve campagnestructuren, waaronder een brand/non-brand strategie. Voor Care For Skin heeft dit geresulteerd in omzetstijging uit Google Shopping van 299% t.o.v. dezelfde periode vorig jaar!

Omzetontwikkeling Google Shopping

Naast de inzet van diverse advertising kanalen denken we ook op een breder vlak mee. We zetten o.a. Hotjar in om het bezoekersgedrag op de website te analyseren en doorlopend optimalisatiekansen te ontdekken. Op dit moment heeft mobiel websiteverkeer de volledige focus. Voor Care for Skin zien we dat het aantal mobiele bezoekers in juni ’17 met 149% is toegenomen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Ter vergelijking; desktopverkeer is met ‘’slechts’’ 15% gegroeid. Deze ontwikkeling zien we bij meer shops terugkomen, het belang van een goed presterende mobiele website wordt hiermee steeds groter.

Samenwerking met Rocket Digital

Zoals verreweg de meeste nieuwe opdrachtgevers, is Cedric op aanbeveling van een bestaande opdrachtgever met Rocket Digital in aanraking gekomen.

Cedric van Dijken:

”Op aanraden van een collega ondernemer ben ik bij Rocket Digital uitgekomen. Na een prettig gesprek zijn we een samenwerking gestart die tot op de dag van vandaag voortduurt. Rocket Digital is een dynamische organisatie en de lijnen zijn erg kort waardoor er snel geschakeld kan worden. De resultaten zijn goed en Rocket Digital is dan ook één van de oorzaken van onze groei.’’

De samenwerking is in de loop der tijd op een natuurlijke manier geïntensiveerd. Eens per kwartaal vindt er een overleg op locatie plaats waarbij we de resultaten en ontwikkelingen bespreken. Daarnaast is er dagelijks dan wel wekelijks contact over lopende acties, optimalisaties en korte termijn ontwikkelingen.

Distributie The Alpha Men

Sinds begin juli is het kantoor en de distributie verhuisd naar een nieuw pand in Stadskanaal. Met 900m2 is er voldoende ruimte om te blijven groeien, en wij zijn blij hier ook de komende periode aan te mogen bijdragen!