Cases

Sinds oktober 2016 werkt Rocket Digital samen met Kaartje2go, aanbieder van wenskaarten en meermaals getest als beste kaartjeswebsite van Nederland. In korte tijd is een nauwe samenwerking ontstaan; we schakelen dagelijks met het marketingteam van Kaartje2go en treffen elkaar maandelijks op Kaartje2go HQ in Zwolle.

Janco Klijnstra, COO van Kaartje2go:

“Ik ben trots op het snelle schakelen tussen Rocket Digital en ons marketingteam. Met name de nuchtere kijk op data, de hulp bij het opstellen van een (niet al te complex!) attributiemodel en het snelle schakelen, ervaren wij als erg positief. Het voelt als een verlengstuk van ons marketingteam, dat iedere maand zelf hun resultaten komt presenteren.”

Het verhaal van Kaartje2go? Plezier!

Wat begon als een idee op zolder is vandaag de dag een bedrijf met bijna 30 medewerkers. Het bedrijf telt ruim 1,3 miljoen blije klanten, vaak vrouwen in de leeftijd van 18 tot 88 jaar: “We kregen zelfs een keer een foto van een oma van 94 die een kaartje aan het maken was, echt geweldig!”. In de inmiddels ruim 10 jaar durende reis heeft plezier altijd centraal gestaan. En daar worden de klanten van Kaartje2go blij van. Mooi voorbeeld hiervan is de TROS RADAR warme douche die Kaartje2go eind 2015 heeft gewonnen.

“Nadat de klant zelf een fout huisadres had ingevoerd kwam het pakketje geboortekaartjes/kraamfeest uitnodigingen bijna niet op tijd aan. We hebben ze kosteloos opnieuw gedrukt en per koerier nog op dezelfde dag af kunnen leveren.”

Google Shopping omzet +254%

Bij de start van onze samenwerking zijn we volle bak aan de slag gegaan met het uitbouwen van de Google Shopping campagnes; onze eerste concrete opdracht. De omzet bleef lange tijd sterk achter en het vertoningsaandeel was verre van optimaal. Door het optimaliseren van de product feed en het opnieuw inrichten van Google Shopping campagnes is de omzet in Q1 2017 met 254% gestegen ten opzichte van dezelfde periode in 2016.

Online Marketing uitdagingen

Janco Klijnstra over de Online Marketing uitdagingen van Kaartje2go:

“Onze uitdaging is, zoals bij zoveel webshops, om Adwords effectief en betaalbaar in te zetten. In Nederland, maar nu ook in BelgiĆ« waar we de eerste stappen zetten met een .be domein. Daarnaast is het een uitdaging om te kijken hoe je omgaat met de mobiele bezoeker. Het volume neemt hier toe, maar hoe(veel) draagt het bij aan het eindresultaat van onze campagnes? Ik ben erg tevreden over het snelle schakelen tussen Rocket Digital en ons marketingteam zodat we steeds gerichtere landingpages bij onze advertenties hebben. De ‘ouderwetse’ landingsbaan van (single keyword) advertentie naar landingpage is nog steeds relevant.”

We zijn er trots op om een bijdrage te kunnen leveren in de verdere groei van Kaartje2go!

TIP: Kaartje2go zoekt collega’s!

Ben je nou net zo enthousiast over Kaartje2go als wij? Ze zoeken nog nieuwe collega’s!