Dignis

Dignis biedt tijdelijke en langdurige zorg, behandeling en begeleiding aan kwetsbare ouderen die bijvoorbeeld somatische, psychiatrische en psychogeriatrische klachten hebben. In deze klantencase lees je hoe wij Dignis ondersteunen in het bereiken van nieuw potentieel personeel.

Over Dignis

Dignis ondersteunt cliënten zolang mogelijk thuis, maar als dit niet meer kan zet Dignis de zorg voort in diverse kleinschalige woonvormen. De medewerkers en vrijwilligers zetten zich met passie en professionaliteit in voor het welbevinden van cliënten en bewoners. Samen met familie en naasten willen we dichtbij mensen staan die hulp nodig hebben.

De verpleeghuizen, verzorgingshuizen en centra voor dagbesteding en thuiszorg posten zijn te vinden in Groningen en Noord-Drenthe. Dignis is een onderdeel van Lentis, een klant die al sinds 2015 bij ons is.

Samenwerking

Sinds 2022 verzorgen wij personeelswervingscampagnes  voor Dignis. In deze campagnes focussen wij ons op personeel voor de vakantieperiodes. Er is een enorm tekort aan zorgpersoneel en de krapte op de arbeidsmarkt en de vele concurrenten, maken de werving een uitdagende taak.

In wervingscampagne voor vakantiekrachten focusten we ons sterk op de unieke waarden van Dignis. Er zijn immers talloze vacatures, dus wat maakt dat de sollicitant voor Dignis moet kiezen?

Quote opdrachtgever

De samenwerking met Rocket Digital is laagdrempelig en transparant. Ook aan kennis en expertise geen gebrek. Gedurende de tussentijdse evaluaties wordt ruim de tijd genomen om vragen te beantwoorden en de resultaten te bespreken. Een fijne samenwerking met een gezamenlijk doel!”

Marli Westerhof

Corporate Recruiter bij Dignis

Content schrijven training

Strategie

Samen met de klant bepalen wij de strategie. Hierbij stellen we diverse vragen, om zo tot de ideale marketingmix te komen. Vragen die we hebben gesteld zijn o.a:

 

  • Bij welke locaties zoeken ze vakantiekrachten? 
  • Welke functies staan er open? 
  • Wat zijn de voordelen van een vakantiebaan bij Dignis? 
  • Zijn er bepaalde vereisten waaraan sollicitanten moeten voldoen? 

 

Aan de hand van deze vragen hebben wij een plan opgesteld. Hierin hebben we alle doelgroepen omschreven, diverse opties met betrekking tot targeting mogelijkheden en kanalen aangedragen en voorstellen voor A/B testen gedaan. Samen met de klant zijn we daarna tot een definitief plan gekomen. Daarnaast hebben we de klant geholpen met het opzetten van de advertentieaccounts voor de verschillende kanalen én, niet geheel onbelangrijk, hebben we de conversie metingen ingericht. Tot slot hebben we ook de visuals voor deze campagne ontworpen. 

Search

Deze campagne is ingezet op Facebook, Instagram, LinkedIn, Google en Spotify. We lichten hieronder twee kanalen toe.
De inschatting dat search het meest succesvolle kanaal voor de vakantiekrachten campagnes zou worden, blijkt te kloppen. Ruim 75% van de conversies komt namelijk voort uit dit kanaal! Hoe we dit voor elkaar hebben gekregen? Een combinatie van goed vooronderzoek (keyword analyse) + het verwerken van de unique selling points van Dignis in de campagnes. Daarnaast was de targeting voor de campagnes snel bepaald, gezien Dignis met name personeel zocht in de regio 
Groningen/Drenthe. Uiteindelijk zijn er 7 verschillende campagnes live gegaan gericht op vakantiekrachten. Uiteenlopend van generieke campagnes gericht op mensen die zoeken op ‘vakantiebaan Groningen’ tot meer specifieke campagnes gericht op mensen die zoeken naar ‘bijbaan huiskamerassistent’.

Resultaten:

  • Meer dan 6.000 klikken op de advertenties gerealiseerd;
  • >153 conversies binnengehaald;
  • Kosten per conversie ruim onder de €30,- gehouden.

Spotify

Naast Search, bleek ook Spotify een succesvol kanaal. Ondanks dat Spotify op het eerste gezicht geen conversie gericht kanaal is, hebben we hier wel degelijk conversies uit behaald. Samen met onze contactpersoon hebben we een Spotify-spotje bedacht; welke tekst zetten we in, welke achtergrondmuziek en type stem kiezen we? Aan de hand van A/B tests hebben we deze campagne in de loop van de tijd verder geoptimaliseerd, om zo tot de beste resultaten te komen.

Resultaat

Onze online-aanpak was succesvol; zo hebben we in de zomerperiode ten opzichte van 2021 maar liefst 55,67% meer sessies gegenereerd! Daarnaast zien we dat maar liefst 82% van alle conversies vanuit de betaalde campagnes komt.

 

 

Cheers Emerce100

Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen?

Wil je ook ondersteuning in arbeidsmarktcommunicatie? Neem vrijblijvend contact met ons op en wij kijken graag naar de mogelijkheden.

Rocket Digital Groningen